Buna ziua,am si eu o problema din pacate!
In data de 04 Martie 2015 ,am avut un accident pe autostrada din care a rezultat moartea uneii persoane!
In primul rand,eu mergeam regulamentar pe banda 1 ,prin stanga mea a trecut o masina cu viteza destul de mare,dupa ce m-am uitat in oglinda ,la nici o secunda am lovit o masina(precizez ca acceasta masina nu a fost semnalizata :cu triunghi sau avarii).In fata accestei masini mai era una ,tot oprita!
Din pacate soferul(decedat) din masina din fata ,se spune ca a deschis usa masinii din spate! Eu nu i-am luat in plin ci doar am lovit masina in colt dupa care am ,,frecato'' cu coltul de la suprastructura/prelata! *(Conduceam un microbuz de 3,5 T cu prelata)
Victima a murit la spital.
Ce s-ar putea intapla mai departe!Este culpa comuna sau?Deoarce presupun ca pot fi acuzat pentru neatentie 100%.
Daca masina oprita nu era semnalizata, puteti solicita si achitarea pentru caz fortuit.
Acest aspect are relevanta pe latura penala. Altfel, cel mai probabil pedeapsa ca fi una cu suspendarea executarii pedepsei si anularea permisului de conducere.
Pe latura civila, urmasii victimei vor solicita daune materiale si morale de la asigurator.
Nu prea am inteles 100% ce ati dorit sa imi explicati!
Pot sa va spun in primul rand,ca masina nu era semnalizata,era intuneric fiind ora 23:00!
Daca pot sa va trimit intr-un mesaj privat sau ceva ,o schita a accidentului si modul cum sa produs ar fi excelent ! E putin complicat sa explic doar prin scris!
Este foarte greu de lamurit problema fara o expertiza de specialitate.
Ar fi bine sa aveti expert parte si avocat angajat inca de la inceput pentru ca de la inceput se va stabili vinovatia sau nevinovatia dvs.
Este destul de greu de spus si pentru ca stationarea unui autoturism in plina autostrada duce la concluzia de culpa a aceluia insa depinde si in ce masura ati fi putut evita producerea accidentului si daca ati fi putut evita.
Va fi cu siguranta foarte dificil cazul dvs. insa acest lucru este in favoarea dvs. intrucat daca era simplu erati vinovat in mod sigur...
Conducatorii auto au obligatia de a-si adapta conduita in trafic si de a lua toate masurile de prevedere pentru eliminarea oricarui risc posibil, trebuind in orice moment sa fie pregatiti pentru evitarea oricarui obstacol in trafic, pentru existenta cazului fortuit este necesar ca neprevederea cauzei straine sa fie obiectiva si generala, greu sa se retina de instanta, de altfel sunt foarte rare hotararile de achitare pentru asa ceva.
Inteleg cat de cat....dar ,soferul microbuzului spune ca ii sa oprit masina din diferite motive,gen:,,mi sa aprins becul de la baterie si ulei si a inceput sa m-i se opreasca masina'' dupa mintea mea,oricare dintre ei care s-ar fi dat jos trebuia sa isi ia pe el vesta reflectorizanta,apoi sa incerce sa asigure si sa semnalizeze masina,cu triunghiuri sau dupa caz vesta reflectorizanta si sa paraseasca partea carosabila,omul din autoturismul din fata a venit pe banda 1 si a deschis usa celui cu dubita din spate! Exact atunci i-am acrosat eu!
A fost o fractiune de secunda dupa ce ma depasit o masina pe banda 2!