Va supun atentiei un accident destul de ciudat cel putin pentru mine ca si sofer, la care in masura posibilitatilor si a cunostintelor celor de pe acest forum astept cateva raspunsuri.
Povestea este lunga dar voi incerca sa fiu cat mai concis.
ambii soferi depistati fara alcool
eu am lovit o masina parcata neregulamentar pe banda 1 pe drum national unde limita este de 90 km/h
banda 1 si marginea drumului sunt despartite de bordura, asadar nu se pune problema ca nu era pe banda 1
masina pe care am lovit-o nu avea asigurare RCA de mai mult de 4 luni, soferul lucra pentru o companie `masina de firma` dar nu avea contract de munca
masina mea are RCA valabil
accidentul a fost in timpul noptii vizibilitate scazuta
nu era nimeni in masina dar soferul era pe mijlocul strazii
eu daca evitam impactul cu masina il loveam in plin pe soferul aflata pe mijlocul strazii
dupa ce am franat am lovit din spate masina si soferul fie a cazut pe strada impiedicandu-se fie in urma impactului masina mea sau masina lui l-a lovit si el a cazut pe strada
in urma cazaturii a avut o fractura minora la cot dar datorita varstei inaintate si a altor boli de care sufera certificatul de la IML a iesit cu 45 zile de ingrijiri medicale (zile de spitalizare au fost aproximativ 12), posibil ca in urma recuperarii sa primeasca un nou certificat IML in care sa se adauge si alte zile de ingrijiri medicale
in conditiile in care sa spunem ar fi culpa comuna cam care ar fi repercursiunile pe care le voi suporta eu
in conditiile in care este doar culpa mea desi am ales sa lovesc masina si nu pietonul aflat pe mijlocul drumului si sa presupunem in urma impactului soferul ce se afla pe mijlocul strazii a fost lovit de una din cele doua masini in urma impactului cam care ar fi repercursiunile pe care le voi suporta
pe mine in principal ma intereseaza repercusiunile pe latura penala sau administrativa dupa caz in urma accidentului daca este culpa mea sau culpa comuna
In functie de numarul de zil;e de ingrijiri medicale ce vor rezulta pana la finalizarea cercetarilor se va stabili pedeapsa pentru vatamare corporala din culpa. Poate fi o pedeapsa la inchisoare cu suspendare sau amenda penala.
Buna seara,
Haideti sa clarificam situatia:
Din ceea ce am inteles eu, d-voastra ati circulat cu o viteza neprecizata pe un drum national cu limita de viteza e 90 km/h cu doua benzi, prima pentru un sens de mers iar a doua pentru sensul opus, si ati intrat in impact cu un autovehicul aflat pe banda 1 in conditiile in care afirmati ca cealalta banda era blocata de soferul autovehiculului aflat pe banda 1. Mai sunt cateva chestiuni de lamurit:
Autovehiculul din fata avea aprinse luminile de avarie?
Erau instalate triunghiurile reflectorizante?
Imprejurarea ca autovehiculul lovit nu avea RCA nu are nicio importanta pentru stabilirea vinovatiei in producerea accidentului pentru ca vinovatia se poate stabili numai dupa ce stim exact ce reguli de circulatie rutiera au fost incalcate.
Daca veti fi condamnat permisul se anuleaza,despagubirile pe latura civila vor fi platite de societatea de asigurare,exista insa posibilitatea sa va intelegeti direct cu victima,prin impacarea partilor in cazul acestei infractiuni se inlatura raspunderea penala si se stinge actiunea civila daca aceasta intervine pana la ramanerea definitiva a hotararii de condamnare.
Multumesc pentru raspunsuri, va rog daca se poate sa imi raspundeti si cum afecteaza acest lucru starea lucrurilor `masina pe care am lovit-o nu avea asigurare RCA de mai mult de 4 luni, soferul lucra pentru o companie `masina de firma` dar nu avea contract de munca`
Viteza cu care eu circulam nu o cunosc exact deoarece nu exista o expertiza in acest sens, cu siguranta eram sub limita de 90 km dar daca s epoate va rog sa imi prezentati ambele scenarii dacaream sub limita de 90 sau pest elimita de 90.
Da prima banda era blocata de autoturismul pe care l-am lovit iar pe banda 2 acelasi sens de mers era soferul respectiv. Drumul avea 2 benzi pe sens.
Precizez ca era noapte cu vizibilitate redusa iar masina pe care am lovit-o nu avea montat triunghi reflectorizant asa cum prevede legea la stationarea pe drum national.
Privitor la vinovatie. Trebuie sa intelegeti ca lipsa RCA si a contractului de munca pentru autovehiculul, respectiv soferul accidentat, nu au putut influenta mecanica producerii accidentului mai mult decat culoarea chilotilor soferului accidentat. Cu alte cuvinte, daca masina era nesemnalizata in conditii de vizibilitate redusa pe un drum national unde nu avea voie sa stationeze pe carosabil culpa este a soferului care stationa indiferent daca ati depasit sau nu viteza legala. Lipsa contractului de munca nu exonereaza de raspundere firma care-l angajase de fapt pe sofer sa conduca masina. Privitor la raspunderea civila. Partea adversa fiind fara asigurare RCA va puteti judeca cu Fondul pentru Protectia Victimelor Strazii in calitate de asigurator si cu angajatorul ca parte responsabila civilmente.