avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 764 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... Accident circulatie, o speta interesanta, amenda ...
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

Accident circulatie, o speta interesanta, amenda administrativa sau penala ?

Va supun atentiei un accident destul de ciudat cel putin pentru mine ca si sofer, la care in masura posibilitatilor si a cunostintelor celor de pe acest forum astept cateva raspunsuri.

Povestea este lunga dar voi incerca sa fiu cat mai concis.

ambii soferi depistati fara alcool

eu am lovit o masina parcata neregulamentar pe banda 1 pe drum national unde limita este de 90 km/h

banda 1 si marginea drumului sunt despartite de bordura, asadar nu se pune problema ca nu era pe banda 1

masina pe care am lovit-o nu avea asigurare RCA de mai mult de 4 luni, soferul lucra pentru o companie `masina de firma` dar nu avea contract de munca

masina mea are RCA valabil

accidentul a fost in timpul noptii vizibilitate scazuta

nu era nimeni in masina dar soferul era pe mijlocul strazii

eu daca evitam impactul cu masina il loveam in plin pe soferul aflata pe mijlocul strazii

dupa ce am franat am lovit din spate masina si soferul fie a cazut pe strada impiedicandu-se fie in urma impactului masina mea sau masina lui l-a lovit si el a cazut pe strada

in urma cazaturii a avut o fractura minora la cot dar datorita varstei inaintate si a altor boli de care sufera certificatul de la IML a iesit cu 45 zile de ingrijiri medicale (zile de spitalizare au fost aproximativ 12), posibil ca in urma recuperarii sa primeasca un nou certificat IML in care sa se adauge si alte zile de ingrijiri medicale

in conditiile in care sa spunem ar fi culpa comuna cam care ar fi repercursiunile pe care le voi suporta eu

in conditiile in care este doar culpa mea desi am ales sa lovesc masina si nu pietonul aflat pe mijlocul drumului si sa presupunem in urma impactului soferul ce se afla pe mijlocul strazii a fost lovit de una din cele doua masini in urma impactului cam care ar fi repercursiunile pe care le voi suporta

pe mine in principal ma intereseaza repercusiunile pe latura penala sau administrativa dupa caz in urma accidentului daca este culpa mea sau culpa comuna




Practic ce prevede legea ca si obligativitate a semnalizarii unui autoturism parcat (nu era nimeni in masina) pe un drum national in conditii de noapte ora 02 ? unde asa cum ati si sesizat opriea est einterzisa.

Instalarea unui triunghi reflectorizant la o distanta de minim x metri de autoturism in ipoteza ca era oprit acolo din cauze tehnice ?
Sau doar simpla folosire a pozitiilor sau avariilor desi acest lucru nu il poate demonstra soferul ce a parcat masina ca erau active sau nu.

Eu nu doresc sa ma indrept impotriva lui pentru distrugerea autoturismului meu ci el doreste sa se indrepte impotriva mea pentru fractura survenita in urma : cazaturii pe strada, ori a lovirii de una din masini lucru mai putin probabil pentru ca nu a existat o rana deschisa nici macar o zgirietura sau haine rupte fiind o lovitura in cot.

Lipsa contractului de munca = soferul desfasura ilegal activitatea de taximetrie fiind oprit acolo cu un client ce se afla pe trotuar in momentul impactului si care coborase din masina din cauze stiute doar de ei, eu banuiesc neintelegerea la tariful cursei.

Din pacate clientul a plecat la 5 minute dupa accident.

In mod normal un taximetrist trebuie sa aibe atestat, si contract de munca atunci cand foloseste masina unui firme de TAXI.
Art. 142 din Regulamentul de circulatie rutiera lit. m arata ca oprirea voluntara este interzisa pe partea carosabilă a autostrăzilor, a drumurilor expres şi a celor naţionale europene (E);
Art. 156. – din Regulamentul de circulatie rutiera. alin. 1 Dacă un autovehicul sau o remorcă a rămas în pană pe partea carosabilă a drumului şi nu pot fi deplasate în afara acesteia, conducătorul autovehiculului este obligat să pună în funcţiune luminile de avarie şi să instaleze triunghiurile reflectorizante.
alin. 2 Triunghiurile reflectorizante se instalează în faţa şi în spatele vehiculului, pe aceeaşi bandă de circulaţie, la o distanţă de cel puţin 30 m de acesta, astfel încât să poată fi observate din timp de către participanţii la trafic care se apropie
O expertiza o sa lamureasca cauza,aveti dreptul si dvs la expert parte,dar parerea mea este ca nu poate sa fie culpa exclusiva a celui cu autoturismul parcat,o sa reiasa ca dvs daca adaptati viteza la conditiile de mediu ati fi putut evita accidentul.Parcarea neregulamentara este contraventie,aici discutam de un dosar penal de vatamare corporala din culpa si trebuie avute in vedere mai multe aspecte,raman la parerea ca ar trebui sa va intelegeti cu partea vatamata.

ART. 123 HG1391/2006
Conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteză care să nu depăşească 30 km/h în localităţi sau 50 km/h în afara localităţilor, în următoarele situaţii:
.............................................................................................
j) când vizibilitatea este sub 100 m în condiţii de ceaţă, ploi torenţiale, ninsori abundente.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Stationare interzisa, tamponare, sofer ranit aflat pe mijlocul strazii utilizator1111 utilizator1111 Va supun atentiei un accident destul de ciudat cel putin pentru mine ca si sofer, la care in masura posibilitatilor si a cunostintelor celor de pe acest forum ... (vezi toată discuția)
Masina parcata neregulamentar accident ramius ramius Buna ziua. Acum doua zile am avut surpriza sa imi gasesc masina parcata facuta praf. Mentionez ca masina era parcata intr-un scuar la o intersectie si era ... (vezi toată discuția)
Patrunderea pe contrasens in timpul procesului de franare tiberiu1977 tiberiu1977 Masina condusa de mine a patruns pe contrasens in timpul procesului de franare. Procesul de franare este unul inertial in care conducatorul auto nu are ... (vezi toată discuția)