Am incheiat in septembrie 2005 un contract de prestari servici cu un provider de internet, obiectul contractului constituindu-l "asigurarea de catre firma a accesului la reteaua internet in schimbul platii unei sume de bani reprezentand pretul contractului".
La articolul "Raspunderea contractuala" se mentioneaza ca firma "va fi indreptatita sa suspende executarea contractului, in cazul neachitarii la termen de catre beneficiar a contravaloril facturilor emise, pana la efectuarea platii de catre beneficiar, imediat,fara preaviz sau drept de compensare pentru beneficiar. In situatia in care intarziarea este mai mare de 30 de zile, firma, in baza art 10 lit b, va putea invoca rezilierea de drept a contractului, fara a fi obligata la plata de despagubiri fata de beneficiar. Beneficiarul va fi obligat la plata contravalorii facturilor scadente si neachitate de acesta si a penalitatilor aferente."
La durata contractului scrie ca "intra in vigoare la data semnarii sale de catre ambele parti si are o durata de 12 luni. Acest contract poate fi prelungit automat cu 12 luni daca nici una din parti nu notifica o intentie contrara cu minim 60 de zile inainte de expirarea perioadei de valabilitate in curs."
La articolul 10 - Conditii de incetare a contractului, la lit b se precizeaza "prin reziliere de drept cu preaviz de 30 de zile inainte de data incetarii contractului si fara a fi necesara interventia instantei, invocata de una din parti in cazul in care cealalta nu isi indeplineste sau isi indeplineste necorespunzator obligatiile contractuale, cu obligarea partii in culpa de daune - interese. Rezilierea nu va avea nici un efect asupra obligatiilor scadente dintre parti."
Lit c din acelasi articol : "Prin acordul scris al partilor."
Lit d : "Prin ajungerea la termen, daca partile nu convin asupra prelungirii contractului."
Lit e: "Firma poate rezilia prezentul contract fara a mai fi necesara punerea in intarziere si fara orice alta formalitate prealabila daca se constata urmatoarele nereguli: clientul nu isi respecta obligatiile de plata a sumelor datorate."
Parte integranta din contract o face si anexa 1 (specificatiile tehnice) unde exista articolul 1.6 "Firma va sista orice colaborare cu beneficiarul in cazul nerespectarii oricarui punct al prezentului contract." si articolul 1.9 "In cazul rezilierii contractului beneficiarul se obliga a achita in avans 2 luni internet" si art 1.11 "In cazul neplatii in decurs de 5 zile lucratoare se sisteaza orice colaborare cu beneficiarul."
In baza acestor clauze contractuale va rog sa ma ajutati cu urmatoarea problema
Din septembrie 2005 pana in iulie 2007 am achitat toate facturile. La 1 august 2007 m-am mutat de la acea adresa fara a anunta rezilierea contractului in ideea ca acesta avea sa se incheie in septembrie 2007, conform art. 10 lit d. Mentionez ca firma taia accesul internet din a doua zi de neplata a facturii pe luna respectiva. Fiecare luna era platita in avans si rareori primeam bon pe plata facuta.
As vrea sa stiu daca contractul poate fi considerat inchis, eu avand de plata eventual lunile august si septembrie 2007 conform anexei 1 art.1.9
Firma a cerut o anumita suma pentru taxa de reziliere a contractului, taxa ce nu apare in contractul meu. Dupa ce am refuzat sa platesc mi-au spus ca contractul este inaintat unui avocat si dupa ce am cerut mai multe detalii despre situatia contractului in momentul de fata au spus ca ma contacteaza dansii. Daca intr-adevar contractul este inaintat unui avocat pentru recuperarea restantelor, acesta este indreptatit sa ceara plata si pe cei 2 ani de cand n-am mai platit(2007-2009)?
Ma puteti sfatui cum trebuie sa procedez in continuare?
din punctul meu de vedere , acel contract este reziliat conform art 10 lit d... ce taxa daca de reziliere va cere daca nu este invocata in contract?....
cel mai bine ar fi sa mergeti la un specialist in domeniu sa citeasca contractul...o sa va ofere cea mai buna solutie...
Firma sustine ca contractul s-a prelungit automat conform articolului "durata contractului", care se bate cap in cap cu art 10 lit d. Ei sustin ca daca in anul 2006 s-a prelungit fara acord scris al ambelor parti, poate fi prelungit si in 2007.
Daca obiectul contractului nu a mai fost indeplinit, fiind taiat internetul chiar din a doua zi a lunii respective, poate fi considerat contractul inca in derulare?
Imi puteti da mai multe informatii despre specialistul in domeniu la care va referiti? Trebuie sa ma adresez unui avocat sau consilier cu o anumita specializare?
Multumesc.
Ideea la aceste contracte de servicii este urmatoarea : in general la momentul incheierii abonatul beneficiaza de o promotie si de aceea exista perioda initiala minima obligatorie de 12 luni sau 24 , prelungirea care intervine tacit prin lipsa denuntari d-v in calitate de abonat nu da dreptul sc. sa prelungeasca din nou contractul pe perioada determinata fara sa va de-a posibilitatea de reziliere......Acum in cazul d-v ati gresit si d-v un pic .... trebuia sa notificati sc. rezilierea in momentul in care v ati mutat.......Dar in orice situatie firma nu are dreptul sa va pretinda decat contravaloarea ultimei luni in care va furnizat serviciu, nu are dreptul de-a va pretinde taxa de reziliere ptr perioada de timp care depaseste durata initiala......Si mai e un aspect care este vital daca sunteti persoana fizica aveti dreptul sa ii reclamati si la protectia consumatorului ptr. ca acest contract este abuziv, asta repet daca sunteti persoana fizica ......si din cate vad nu respecta nici normele ANCOM-ului............
"clauzelor contractuale considerate a fi abuzive sunt prezentate in anexa legii 193/2000"
"d) dau dreptul comerciantului sa prelungeasca automat un contract incheiat pentru o perioada determinata, prin acordul tacit al consumatorului, daca perioada limita la care acesta putea sa isi exprime optiunea a fost insuficienta;""