Buna ziua! Sunt detasata de la o firma privata la o unitate de invatamant de stat pe postul de secretara. Am 27 ani vechime in munca, am exercitat atributii de secretara dar nu am in cartea de munca specificata aceasta functie ( am figurat ca operator calculator ). Salariul de incadrare de la angajatorul care a dispus detasarea este de 1800 lei, dar in invatamant nu se respecta acest lucru. M-au incadrat ca secretar debutant dela 703 lei +vechime 25%, respectiv am ajuns la salariul minim pe economie. Este corect???? Ce pot face ? Nu se respecta Codul muncii, in ceea ce priveste salariul in caz de detasare? Va multumesc, astept sfaturi.
Art. 47 C.mun.
(1) Drepturile cuvenite salariatului detaşat se acordă de angajatorul la care s-a dispus detaşarea. (2) Pe durata detaşării salariatul beneficiază de drepturile care îi sunt mai favorabile, fie de drepturile de la angajatorul care a dispus detaşarea, fie de drepturile de la angajatorul la care este detaşat.
(3) Angajatorul care detaşează are obligaţia de a lua toate măsurile necesare pentru ca angajatorul la care s-a dispus detaşarea să îşi îndeplinească integral şi la timp toate obligaţiile faţă de salariatul detaşat.
(4) Dacă angajatorul la care s-a dispus detaşarea nu îşi îndeplineşte integral şi la timp toate obligaţiile faţă de salariatul detaşat, acestea vor fi îndeplinite de angajatorul care a dispus detaşarea.
(5) În cazul în care există divergenţă între cei doi angajatori sau nici unul dintre ei nu îşi îndeplineşte obligaţiile potrivit prevederilor alin. (1) şi (2), salariatul detaşat are dreptul de a reveni la locul său de muncă de la angajatorul care l-a detaşat, de a se îndrepta împotriva oricăruia dintre cei doi angajatori şi de a cere executarea silită a obligaţiilor neîndeplinite.