Buna ziua. Lucrez la o firma de evidenta contabila pe functia de consilier economist in economie generala, mentionez faptul ca operez si documentele aduse de clienti ( introduc facturile de intrari si iesiri plus chitante si extras de cont) dupa care le duc mai departe la sefa mea pentru a inchide dosarul. Intrebarea mea este urmatoarea in cazul in care un client ia niste facturi de la o alta firma, iar firma de la care le-a achizitionat nu le-a declarat la finante (noi le-am declarat insa) ce se poate intampla in cazul in care finantele sesizeaza acest lucru. Cum pot verifica eu daca facturile clientilor mei sunt bune? Mentionez faptul ca sunt la incepatoare.
Daca clientii d-voastra sunt de buna credinta, adica nu au primit facturi de la furnizori de genul: materiale constructii fara a indica ce materiale sau prestari servicii fara a indica ce servicii, etc, nu puteti decat sa verificati daca contribuabilii-furnizori sunt inactivi:
CF:
ART. 11 Prevederi speciale pentru aplicarea Codului fiscal
(1^2) Beneficiarii care achiziţionează bunuri şi/sau servicii de la contribuabili persoane impozabile stabilite în România, după înscrierea acestora ca inactivi în Registrul contribuabililor inactivi/reactivaţi conform art. 78^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, nu beneficiază de dreptul de deducere a cheltuielilor şi a taxei pe valoarea adăugată aferente achiziţiilor respective, cu excepţia achiziţiilor de bunuri efectuate în cadrul procedurii de executare silită şi/sau a achiziţiilor de bunuri/servicii de la persoane impozabile aflate în procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare.
(1^4) Beneficiarii care achiziţionează bunuri şi/sau servicii de la contribuabilii persoane impozabile stabilite în România, cărora li s-a anulat înregistrarea în scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b) - e) şi h) şi au fost înscrişi în Registrul persoanelor impozabile a căror înregistrare în scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulată, nu beneficiază de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adăugată aferente achiziţiilor respective, cu excepţia achiziţiilor de bunuri efectuate în cadrul procedurii de executare silită şi/sau a achiziţiilor de bunuri de la persoane impozabile aflate în procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă.
Deci se poate verifica daca furnizorii clientilor d-voastra sunt inactivi si astfel sa nu se mai achizitoneze de la acestia.
Rambursare tva
alisarobea
Va rog sa ma ajutati intr-o speta fiscala. Sociatatea A a cumparat de la societatea B un apartament la licitatie.Mentionez ca societatea B era in insolventa si ... (vezi toată discuția)