Buna seara!
In data de 30.03.2015 am contractat o cursa de transport extern, H-FR, cu incarcare in data de 31.03.2015 din Budapesta. Conducatorul auto ce trebuie sa efectueze aceasta cursa a primit toate detaliile la telefon, pe la ora 14:00, nu a avut mai nimic de comentat, insa nu s-a mai prezentat pentru a lua camionul ce trebuia condus din RO spre H, desi intelegerea a fost ca va ajunge la camion in jurul orei 23:00 a zilei de luni, 30.03.2015. A doua zi, la orele 07:30, am verificat pe aplicatia GPS a camionului locul exact unde se afla si, cu stupoare, am constatat ca acesta nu se miscase nici macar 1 m. I-am anuntat pe cei care mi-au dat comanda si, ca urmare, mi-au trimis o factura de penalizari, in suma de 750 euro. Intrebarea mea este : daca soferul nu s-a mai prezentat la locul de munca pot sa-l oblig cumva sa plateasca aceste penalitati?
In contract sunt precizate penalitati, cuantumul lor si conditiile in care aplica? Poate fi angajata raspunderea patrimoniala a angajatului in legatura cu munca lui.
Obligatia de plata a daunelor cominatorii (penalizarilor) revinei firmei care nu si-a onorat comanda , daca acestea au fost expres stipulate in comanda. (contract). Daca nu , ele pot fi stabilite si in instanta printr-o actiune in pretentii.
Ulterior , firma de transport , poate cere atragerea raspunderii patrimoniale a soferului pentru prejudiciul astfel creat.
Aceste randuri sunt trecute in comanda-contract :
'Indicaţii speciale:
Important:Chiar şi o întîrziere de căteva minute este contată ca iregularitate gravă. Dacă nu ne informaţi din timp despre eventuale probleme în derularea transportului (întârzieri, defecţiuni, etc.), suntem nevoiţi să retragem penalizări în valoare de EUR200,- din tariful de transport agreat.'
Avand in vedere cele de mai sus pot macar sa contest valoarea penalizarilor? Adica eu nu inteleg cum au hotarat sa faca o factura de 750 euro si nu de 200 euro.
Se pune intrebarea cand i-ati informat, inainte sau dupa ora stabilita pentru incarcare?
Daca i-ati informat inainte atunci considerati ca v-ati indeplinit obligatia "informarii din timp". Chiar daca camionul care trebuia sa plece din RO spre H nu mai avea timp suficient sa ajunga la Budapesta. Puteati sa il informati si cu 5 minute inainte de ora stabilita ptr incarcare ca nu mai ajunge camionul.
Daca a fost dupa atunci nu prea aveti ce face, pentru recuperarea prejudiciului va puteti indrepta impotriva conducatorului auto care nu a respectat sarcina de serviciu data.
Atata timp cat in comanda nu se precizeaza o perioada de informare (24/48 ore, 10/30/60 minute) precum si modalitatea de comunicare (scris, telefonic, email, porumbei) in cazul eventualelor probleme in derularea transportului puteti motiva in instanta (daca va fi cazul) ca asa cum clientul justifica ca fiind o iregularitate grava "o intarziere de cateva minute" tot asa puteti considera ca informarea clientului "cu cateva minute" nu reprezinta o "iregularitate grava".
Contestati penalizarile pe motivul ca in comanda nu este specificata perioada "informarii din timp" considerand ca i-ati informat inainte de ora stabilita pentru incarcare (daca a fost asa).
Iar daca clientul face "spume" ca nu l-ati informat cu nu stiu cate ore despre probleme il intrebati frumos unde se specifica in comanda "timpul"!!
Probleme cu marfa
florinuc21
buna seara sant florin si am o problema adica duminica in data de 04.09.2011 ma deplasam cu camionul incarcat cu marfa spre domiciliul pt.a porni in cursa pe ... (vezi toată discuția)