NU SE MAI FACE prin 010 sau la ONRC la INFIINTARE , procedura este reglementată de Ordinul Ministrului Finanţelor Publice nr. 2795 din 2011.
[ link extern ] ...
Competenţa pentru înregistrarea în scopuri de TVA revine organului fiscal în a cărei rază teritorială societatea îşi are înregistrat sediul social.
Platitori de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal - de la infiintare
●2 Formularul 098 – Cerere de inregistrare in scopuri de TVA
Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal - anexa-1-formular-098-cerere-inregistrare-tva
Cerere de inregistrare in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, se completează și se depune de către societățile comerciale care se înființează în baza Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care sunt supuse înmatriculării la registrul comerțului și care solicită înregistrarea în scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, denumită în continuare Codul fiscal.
Aceasta cerere de inregistrare in scopuri de TVA se depune de către solicitant, în calitate de reprezentant legal al societății comerciale pentru care se solicită înregistrarea în scopuri de TVA, de către un asociat al acesteia sau altă persoană împuternicită, potrivit legii, la registratura organului fiscal competent ori la poștă prin scrisoare recomandată.
Organul fiscal competent este organul fiscal în a cărui rază teritorială se află sediul social declarat în cererea de înmatriculare în registrul comerțului. Formularul se completează în două exemplare, înscriindu-se cu majuscule, citeț și corect, toate datele prevăzute. Un exemplar se păstrează de contribuabil, iar celălalt exemplar se depune la organul fiscal competent.
●Anexa 2 la cererea de inregistrare in scopuri de TVA / 2 formulare “Declaratie de mentiuni”
●Declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte daca desfasoara sau nu activitati economice la sediul social, la sediile secundare sau in afara acestora .
●Pentru administratorii/asociatii care nu sunt inregistrati fiscal in Romania, o declaratie pe proprie raspundere (notariala) din care sa rezulte ca nu au comis infractiuni/fapte de natura celor prevazute la art. 2 alin.(2) din OG 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal
●Dovada existentei spatiului destinat sediului social si sediilor secundare
●Copie act constitutiv sau copie incheiere ORC pentru societatile care s-au inregistrat deja
●Copie C.I./B.I. ale administratorilor si asociatilor
●Dosar sina
Dupa ce ti se aproba dosarul in baza unui PUNCTAJ ( ANEXA Nr. 3 CRITERII DE EVALUARE) vine in control pentru a verifica sediul social si primiti raspunsul favorabil sau nefavorabil. SE VERIFICA daca asociatul/ii si administratorul nu au alte fime/PFA cu datorii la ei neplatite, daca au declarat falimentul, etc.
Daca spatiul cu destinatie de sediu social este in proprietatea persoanei impozabile sau este utilizat in cadrul unui contract de leasing financiar, indiferent daca exista spatii cu destinatie de sedii secundare declarate, se acorda 10 puncte.
Daca spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat sau concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de un an si nu exista spatii cu destinatie de sedii secundare declarate, se acorda 1 punct.
Daca cel putin unul dintre administratori si/sau asociati a detinut calitatea de administrator si/sau asociat:
a) la un numar de 1–3 societati care au fost lichidate, se acorda 7 puncte;
b) la un numar de 4–6 societati care au fost lichidate, se acorda 5 puncte;
c) la un numar de 7–9 societati care au fost lichidate, se acorda 3 puncte;
d) la un numar de 10 sau mai multe societati care au fost lichidate, se acorda 0 puncte.
Daca atingeti plafonul de 65.000 de euro cifra de afaceri deveniti automat platitor de TVA , pentru achizitii intracomunitare va puteti inregistra in ROI .