avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1929 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Indemnizatie concediu medical
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Indemnizatie concediu medical

Sunt in concediu medical de o luna si jumatate cu tuberculoza si angazatorul meu spune ca CNAS nu ia virat inca bani pentru concediu, si as dori sa stiu cum se plateste si cand. Munces la acesta firme de 6 ani.
Cel mai recent răspuns: emilia1976 , utilizator 20:34, 15 Aprilie 2015
OUG 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurãri sociale de sãnãtate:

Art. 36 - (1) Calculul şi plata indemnizaţiilor prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã se fac pe baza certificatului de concediu medical eliberat în condiţiile legii, care constituie document justificativ pentru platã.
(2) Certificatul de concediu medical se prezintã plãtitorului pânã cel mai târziu la data de 5 a lunii urmãtoare celei pentru care a fost acordat concediul.
(3) Plata indemnizaţiilor se face lunar de cãtre:
a) angajator, cel mai târziu odatã cu lichidarea drepturilor salariale pe luna respectivã, pentru asiguraţii prevãzuţi la art. 1 alin. (1) lit. A şi B;

Art. 47
...
(2) Constituie contravenţii urmãtoarele fapte, sãvârşite prin încãlcarea obligaţiilor prevãzute la art. 36 alin.(3):
a) refuzul nejustificat de platã a indemnizaţiilor;
b) calculul şi plata eronatã a indemnizaţiilor;
...
Art. 48 - (1) Contravenţiile prevãzute la art. 47 se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) cele prevãzute la alin. (1) şi (2), cu amendã de la 2.500 lei la 5.000 lei;
...
Art. 49. - Constatarea contravenţiilor prevãzute la art. 47 şi aplicarea amenzilor corespunzãtoare se fac de cãtre organele de control ale CNAS şi ale caselor de asigurãri de sãnãtate.


Prin urmare, angajatorul trebuie sa va plateasca indemnizatia pentru concediu medical si apoi va recupera banii de la Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate