avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 815 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... Dreptul muncii
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

Dreptul muncii

imi spuneti va rog , personalul angajat prin dispozitia Presedintelui consiliului judetean neavand un contract de munca acesta fiind inlocuit de dispozitia de angajare, principalele drepturi si obligatiii ale acestora le sunt redate de Codul Muncii sau de regulamentul de ordine si functionare al aparatului propriu de specialitate . Multumesc !
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 18:38, 22 Aprilie 2015
... personalul angajat prin dispozitia Presedintelui consiliului judetean neavand un contract de munca acesta fiind inlocuit de dispozitia de angajare ...


Este vorba despre functionari publici ?

Intrucat angajarea personalului contractual se face in baza unui c.i.m. si nu a unei dispozitii de angajare.
da ,despre asta e vorba . functionar public . puteti dezvolta ? va rog
Functionarii publici nu au raport de munca , ci raport de serviciu.

Ei nu incheie c.i.m., ci sunt numiti in functie publica prin dispozitie (act administrativ) de numire emisa de conducatorii autoritatilor si institutiilor publice din administratia publica centrala si locala care au organizat concursul.

Legea nr.188/1999
Art. 62
(1) Numirea in functiile publice din categoria inaltilor functionari publici se face in conformitate cu dispozitiile art. 19 alin. (1).
(2) Numirea in functiile publice de conducere pentru care se organizeaza concurs in conditiile art. 58 alin. (1) lit. b) se face prin actul administrativ emis de conducatorii autoritatilor sau institutiilor publice din administratia publica centrala si locala, la propunerea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.
(3) Numirea in functiile publice pentru care se organizeaza concurs in conditiile art. 58 alin. (1) lit. c) se face prin actul administrativ emis de conducatorii autoritatilor si institutiilor publice din administratia publica centrala si locala care au organizat concursul.
(4) Actul administrativ de numire are forma scrisa si trebuie sa contina temeiul legal al numirii, numele functionarului public, denumirea functiei publice, data de la care urmeaza sa exercite functia publica, drepturile salariale, precum si locul de desfasurare a activitatii.
(5) Fisa postului aferenta functiei publice se anexeaza la actul administrativ de numire, iar o copie a acesteia se inmaneaza functionarului public.

(6) La intrarea in corpul functionarilor publici, functionarul public depune juramantul de credinta in termen de 3 zile de la emiterea actului de numire in functia publica definitiva. Juramantul are urmatoarea formula: "Jur sa respect Constitutia, drepturile si libertatile fundamentale ale omului, sa aplic in mod corect si fara partinire legile tarii, sa indeplinesc constiincios indatoririle ce imi revin in functia publica in care am fost numit, sa pastrez secretul profesional si sa respect normele de conduita profesionala si civica. Asa sa-mi ajute Dumnezeu." Formula religioasa de incheiere va respecta libertatea convingerilor religioase.
(7) Depunerea juramantului prevazut la alin. (6) se consemneaza in scris. Refuzul depunerii juramantului se consemneaza in scris si atrage revocarea actului administrativ de numire in functia publica. Obligatia de organizare a depunerii juramantului apartine persoanei care are competenta legala de numire.
mi s-au prezentat cele prevazute la aliniatul 4,mai putin drepturile salariale ...
OUG 83/2014 prevede :
Art. 5. - (1) in anul 2015, pentru personalul nou-incadrat pe functii, pentru personalul numit/incadrat in aceeasi institutie/autoritate publica pe functii de acelasi fel, precum si pentru personalul promovat in functii sau in grade/trepte, salarizarea se face la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare din institutia/autoritatea publica in care acesta este incadrat sau din institutiile subordonate acestora, in cazul in care nu exista o functie similara in plata
(2) Pentru functionarii publici care se transfera, sunt redistribuiti din corpul functionarilor publici sau sunt reintegrati in functie, potrivit legii, in cursul anului 2015, salarizarea se face la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare din institutia/autoritatea publica in care acesta este incadrat
(3) in cazul functionarilor publici nou-incadrati sau promovati, nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare este cel corespunzator treptei 3 de salarizare utilizate in anul 2010
(4) in situatia in care in cadrul institutiei/unitatii de invatamant nu exista functie similara, salariul pentru acea functie se stabileste aplicand prevederile Legii nr. 63/2011 si, succesiv, actele normative care au urmat dupa acest act normativ
(5) in anul 2015, ordonatorii principali de credite/ordonatorii de credite pot aproba demararea procedurilor privind promovarea pe functii, grade sau trepte profesionale a personalului numai cu conditia incadrarii in cheltuielile de personal aprobate in buget.

Alte discuții în legătură

Salarizare functionari publici martin77 martin77 Un functionar public care promoveaza de pe inspector principal pe inspector superior, cum va fi platit, cf OUG 83/2014? VARIANTA 1(Caz in care va fi platiti ... (vezi toată discuția)
Calcul salar covaliut covaliut Buna ziua . Va rog sa-mi spuneti cum se stabileste salariul de incadrare in urma concursului pentru functionar public , consilier asistent cu o vechime in ... (vezi toată discuția)
Incadrarea in munca pensionatul pensionatul Care este cadrul legal de incadrare a unui nou angajat cu contract de munca in sistemul bugetar? Este cazul unui administrator la cresa care nu are si nu a ... (vezi toată discuția)