avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 417 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Completare registru casa
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Completare registru casa

Buna ziua!
Va rog sa ma ajutati cu completarea registrului de casa la un service auto...
a) la incasari trec valoarea de pe z ( piese auto si manopera) sau doar valoarea pieselor?
b) la plati trec valoarea platita inscrisa pe chitanta sau valoarea la care au fost vandute piesele? Multumesc mult,
Cel mai recent răspuns: george-neagu , moderator 14:50, 28 Aprilie 2015
Registru de casa - model, exemplu
Ce este Registru de Casa? - Definitie
1. Conform dispozitiilor legale in vigoare (Ordinul privind documentele financiar-contabile nr. 3512 din 27/11/2008 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 870 din 23/12/2008) REGISTRU DE CASA (Cod 14-4-7A si Cod 14-4-7bA) reprezinta:
- documentul de inregistrare operativa a incasarilor si platilor in numerar, efectuate prin casieria unitatii pe baza actelor justificative;
- documentul de stabilire, la sfarsitul fiecarei zile, a soldului de casa;
- documentul de inregistrare in contabilitate a operatiunilor de casa;

2. Registrul se intocmeste in doua exemplare zilnic, de casierul unitatii sau de alta persoana imputernicita, pe baza actelor justificative de ancasari si plati. La sfarsitul zilei, randurile neutilizate din formularul cod 14-4-7A se bareaza.

Soldul de casa al zilei precedente se reporteaza, dupa caz, pe primul rand al documentului registru de casa pentru ziua in curs.
Se semneaza de catre casier pentru confirmarea inregistrarii operatiunilor efectuate si de catre persoana din compartimentul financiar-contabil desemnata pentru primirea exemplarului 2 si a actelor justificative anexate.

Circula la compartimentul financiar-contabil pentru verificarea exactitatii sumelor inscrise si respectarea dispozitiilor legale privind efectuarea operatiunilor de casa (exemplarul 2). Exemplarul 1 ramane la casier.

3. Registrul de Casa circula : la compartimentul financiar-contabil pentru verificarea exactitatii sumelor inscrise si respectarea dispozitiilor legale privind efectuarea operatiunilor de casa (exemplarul 2). Exemplarul 1 ramane la casier.

4. Registrul de Casa se arhiveaza :
- la casierie (exemplarul 1);
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 2);

5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului Registru de Casa este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumirea si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numarul curent; numarul actului de casa; numarul anexelor; explicatii; incasari; plati;
- report/sold ziua precedenta;
- semnaturi: casier si compartiment financiar-contabil;
La concret: la incasari treceti valoarea din raportul z si la plati treceti valoarea din chitantele cu care ati platit facturile de la furnizori.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Registru de casa Goguvoinicu Goguvoinicu Buna ziua! As dori sa stiu daca este bine si legal ca registru de casa sa fie completat intr-un exemplar clasic si unul sa fie listat din programul de ... (vezi toată discuția)
Casier vs contabil sethgabriela sethgabriela buna ziua, va rog sa ma lamuriti cu o problema: daca registrul de casa este intocmit de catre contabil, in format electronic, in programul de ... (vezi toată discuția)
Registru casa bitu bitu Cum se face corect o predare primire a registrului de casa? Daca exista documentele neinregistrate, cum se verifica? Persoana care i-a in primire se numeste ... (vezi toată discuția)