In luna februarie am avut un accident cu un asigurat euroins. Asiguratul euroins a fost cel vinovat, am mers la cea mai apropriata sectie de politie, unde si-a recunoscut vina si am luat de acolo actele necesare pentru a incepe demersurile cu firma de asigurare. La sfarsitul lunii am dus masina intr-un service autorizat euroins pentru reparatii, unde constatorul a venit si a constat reparatiile ce aveau nevoie sa fie facute. Mentionez ca la euroins au ajuns inca de atunci toate actele necesare pe care trebuia sa le depun eu, dar de mai bine de o luna jumatate, constatorul nu a aprobat deviziul pentru reparatii. Dupa nenumarate telefoane, am fost pusa in legatura cu superiorul acestuia,c are nu a rezolvat nimic nici el.
As vrea sa stiu, din punct de vedere legal, ce termen au ei pentru a aproba acest deviz, si ce ar trebui sa fac mai departe. Iau in considerare si formularea unei plangeri la CAS, dar imi e teama ca o sa dureze si mai mult pana voi primi un raspuns.
Art. 37. - (1) În termen de cel mult 3 luni de la avizarea producerii evenimentului asigurat de către partea prejudiciată ori de către asigurat, asigurătorul RCA este obligat:
a) fie să răspundă cererii părţii solicitante, formulând în scris o ofertă de despăgubire justificată, transmisă cu confirmare de primire, în cazul în care se dovedeşte răspunderea asiguratului în producerea riscurilor acoperite prin asigurarea obligatorie RCA, iar prejudiciul a fost cuantificat;
b) fie să notifice părţii prejudiciate în scris, cu confirmare de primire, motivele pentru care nu a aprobat, în totalitate sau parţial, pretenţiile de despăgubire.
(2) Dacă în termen de cel mult 3 luni de la avizarea producerii evenimentului asigurat de către partea prejudiciată ori de către asigurat, asigurătorul RCA nu a notificat părţii prejudiciate respingerea pretenţiilor de despăgubire, precum şi motivele respingerii, asigurătorul RCA este obligat la plata despăgubirii.
(3) Asigurătorul RCA poate desfăşura investigaţii privind producerea accidentului, în termenul prevăzut la alin. (1), în condiţiile în care acesta nu face obiectul unor cercetări efectuate de către autorităţile publice competente, aflate în curs de desfăşurare.
(4) Despăgubirea se plăteşte de către asigurătorul RCA în maximum 10 zile de la data depunerii ultimului document necesar stabilirii răspunderii şi cuantificării daunei, solicitat în scris de către asigurător, sau de la data la care asigurătorul a primit o hotărâre judecătorească definitivă cu privire la suma de despăgubire pe care este obligat să o plătească.
Puteti depune si o petitie on-line pe site-ul ASF.
Daca ati mers la un service care nu are contract de colaborare cu asiguratorul nu exista un termen pentru accept de plata . Pentru despagubire trebuie depuse actele comunicate la constatare, adica DEVIZ, FACTURI eventual CHITANTE.
Daca nu depuneti o cerere de despagubire, in termen de cel mult 3 luni asiguratorul este obligat sa va faca o oferta de despagubire sau sa refuze motivat despagubirea.
Din cate stiu eu , la Euroins oferta de despagubire se face pe loc, la constatare. Daca nu sunteti de acord cu aceasta aveti doua variante:
1. Duceti masina la un reparator de pe lista celor cu conventie si acesta se descurca direct cu asiguratorul in vederea aprobarii devizului
2.Duceti masina la un service autorizat RAR , dar fara conventie si dupa reparatie depuneti cererea de despagubire insotita de deviz, facturi si eventuala dovada a plati in vederea decontarii.
Daca dauna este majora,in prealabil duceti un deviz estimativ la asigurator si solicitati sa vi se comunice valoarea maxima de despagubire.
Dosar de vatamare
mariogfr
Buna ziua .... Sotia mea a fost lovita pe trecerea de pietoni de o masina in luna ianuarie 2014 . soferul era asigurat la asirom si si am facut un dosar de ... (vezi toată discuția)