avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 605 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Vreau să import electronice și să le vând într-un ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Vreau să import electronice și să le vând într-un magazin online Ce trebuie să fac?

Vreau să import electronice și să le vând într-un magazin online. E o provocare pentru mine partea de garanție. Cum pot proceda cu asta dacă garanția este la producător? Dar în cazul în care garanția e oferită de un retailer care se află la 1000 de KM? Vreau să deschid un I.I. și să fac un magazin online în care să vând produsele electronice. Vă mulțumesc anticipat pentru sfaturi!
Cel mai recent răspuns: juridic dana , utilizator 21:16, 30 Aprilie 2015
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
6.2. Este chitanța primită de la magazin suficientă pentru susținerea garanției, în lipsa unui certificat de garanție, semnat și ștampilat de operatorul economic?
Fiecare stat membru al UE are propriile reglementări cu privire la garanție - dacă un certificat de garanție trebuie emis sau nu, dacă este suficientă chitanța primită de la magazin pentru a solicita aducerea produsului la conformitate, etc. În România, spre exemplu, pentru produsele de folosință îndelungată se prevede obligativitatea pentru vânzător de a înmâna consumatorului, pe lângă instrucțiunile de folosire, instalare, exploatare, întreținere, eliberate de producător, și certificatul de garanție.

Pentru a obține informații cu privire la reglementările în domeniu, specifice fiecărui stat membru, consumatorii pot contacta Centrul European al Consumatorilor Romania.

6.3. Este cu adevărat certificatul de garanție european valabil în toate statele membre?
Așa numitul certificat de garanție europeană nu există, vânzătorii nefiind obligați să emită un asemenea certificat doar pentru că produsul este comercializat în UE. Însă, dacă în certificatul de garanție se menționează că garanția este europeană atunci consumatorul poate solicita aplicarea garanției în oricare dintre statele membre ale UE, inclusiv România.

Cu toate acestea, dacă certificatul de garanție nu prevede aceasta, atunci nu se poate solicita aplicarea garanției decât în țară din care s-a achiziționat produsul. Deci, sunt foarte importante prevederile certificatului de garanție sau anunțurile publicitare făcute de comerciant în acest sens.

Nu de puține ori s-a întâmplat ca unitățile service din România să refuze repararea unui produs achiziționat dintr-un alt stat membru UE pe motiv că acesta nu a fost achiziționat din România sau pentru că personalul nu are instruirea necesară pentru a repara acel tip de produs ori că nu au piese de schimb pentru efectuarea reparației sau, mai mult decât atât, că nu au contract încheiat cu vânzătorul respectiv.

Însă, dacă în certificatul de garanție sau în declarațiile publice făcute de vânzător se menționează că garanția europeană se aplică pentru produsul respectiv și că este valabilă și în România, atunci reprezentantul legal al vânzătorului în România este obligat să accepte produsul defect în service și să îl repare.Poate fi obligat vânzătorul la plata despăgubirilor?
Vânzătorul poate fi obligat la plata despăgubirilor, potrivit clauzelor contractuale sau dispozițiilor legale, atât în cazul remedierii ori înlocuirii produselor, cât și în cazul în care consumatorul a suferit pierderi ca urmare a deficiențelor constate în cadrul termenului de garanție.

Soluționarea solicitării plății unor prejudicii morale sau daune conexe remedierii ori înlocuirii produselor este de competența instanței de judecată ori a organului de mediere competent.. Ce poate face consumatorul care are o garanție acordată de producător?
Potrivit Directivei 1999/44/CE vânzătorul este direct răspunzător față de consumator pentru orice lipsă de conformitate a produsului. Prin urmare, el nu se poate ascunde în spatele producătorului sau furnizorului. Consumatorul nu trebuie sa accepte aceasta, chiar dacă are garanția oferită de producător. Vânzătorul este cel cu care consumatorul a încheiat contractul de vânzare-cumpărare/prestări servicii. Vânzătorul este, așadar, responsabil pentru respectarea contractului, astfel că, pentru soluționarea litigiului, se recomandă consumatorului să se adreseze acestuia.

Atunci când acest lucru se dovedește imposibil și consumatorul consideră că drepturile reglementate de Directiva 1999/44/CE i-au fost încălcate de catre vânzător, acesta se poate adresa ECC Romania.
Vreau să import electronice și să le vând într-un magazin online. E o provocare pentru mine partea de garanție. Cum pot proceda cu asta dacă garanția este la producător? Dar în cazul în care garanția e oferită de un retailer care se află la 1000 de KM? Vreau să deschid un I.I. și să fac un magazin online în care să vând produsele electronice. Vă mulțumesc anticipat pentru sfaturi!


Potrivit prevederilor art. 2 lit. d) pct. 7 din Legii 449/2003, are calitatea de producator operatorul economic care importă produse în vederea realizării ulterioare a unei operaţiuni de vânzare, închiriere, leasing sau orice altă formă de distribuţie specifică derulării afacerilor;

Intrucat garantia se acorda de catre producator, Dvs. veti fi obligat sa indepliniti aceasta sarcina. De asemenea, veti fi obligat sa respectati termenul garantiei de conformitate de 2 ani de la data vanzarii iar pe perioada duratei medii de functionare sunteti obligat sa asigurati piese de schimb noi pentru produsele care se defecteaza. In cazul in care nu va puteti organiza o retea de service, sunteti obligat ca pe perioada garantiei de conformitate sa asigurati inlocuirea produsului defectat cu altul similar, nou, sau sa restituiti pretul achitat de consumator
Pentru a putea pune pe piata produse electronice este necesar sa va inscrieti in Registrul de punere pe piata a produselor electrice si electronice. Produsele vandute de Dvs. este obligatoriu sa faca referire la acest numar de inregistrare.
Totodata, trebuie sa aveti in vedere si conditiile de vanzare a produselor si garantiile acestora in cazul vanzarilor on-line (la distanta).

Bafta multa!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Dreptul la asigurarea in romania a service-ului pentru un produs cumparat in romania laur50 laur50 Am cumparat in Romania un ultrabook care s-a defectat la 3 zile de cand a iesit din garantie. Nici vanzatorul si nici reprezentanta in Romania a ... (vezi toată discuția)
Costurile aferente garantiilor pop_m pop_m Am urmatoarea dilema: eu vand niste produse electronice pe care le achizitionez de la un furnizor extern (tara din UE). Aceste produse le vand insotite de ... (vezi toată discuția)
Certificat de garantie si declaratie de conformitate,rog detali ContSters83016 ContSters83016 In urma citiri Legi 449/2003 referitoare la garantiile oferite produselor cu termen lung de functionare(electrice,electrocasnice)si a Legii 296/2004 ... (vezi toată discuția)