Ii rog pe cei care stiu despre legile care guverneaza calculul cheltuielilor de intretinere ptr un apartament NELOCUIT de peste 1an sa-mi spuna si mie care sunt legile respective si, daca se poate, detalii.
Ma intereseaza, in conditiile in care nu locuieste nimeni acolo de aproape 2 ani, daca si in ce proportie sunt obligat ca proprietar sa platesc:
- lumina comuna
- apa consumata ptr curatenie in bloc
- revizia liftului (stau la etajul 1 si liftul are usa blocata la noideci nu-l folosim niciodata)
- gazele (am aragaz electric si sunt pusa sa platesc la fel ca si cei care locuiesc acolo, pe persoana)
- revizia interfonului in conditiile in care nu am montat interfon in apartament si merg acolo numai 1 data pe luna ptr a plati intretinerea.
- reparatii de coloana de apa si din subsol in conditiile in care nu folosesc aceste instalatii absolut de loc de peste 1 an.
- in schimb desi nu am umblat la apa calda de mai mult timp si pe conducat s-au facut 2 reparatii intr-un an, intrarea spre casa din conducta verticala s-a infundat si a trebuit sa platesc eu ptr desfundarea unei instalatii noi, facuta acum un 1,5 ani.
Este normal sa fiu trecut cu 1 persoana la intretinere desi nu sta NIMENI acolo din motive obiective? Caci de aici provin cheltuieli ptr niste servicii de care eu nu beneficiez.
Multumesc!
Legile sunt codul civil si legea asociatiei de proprietari.
Fiind proprietar trebuie sa contribuiti la cheltuielile comune ale proprietatii, asta e pretul cand suntem proprietari, trebuie sa platim pentru intretinerea/conservarea proprietatii.
Chiar daca nu locuiti trebuie sa platiti toate cheltuielile care se repartizeaza pe cota-parte de proprietate.
Energia electrica si pentru scara si pentru lift este repartizata pe numarul de persoane care au locuit in apartament mai mult de 15 zile, la fel si gazul si gunoiul menajer (atentie aici nu este vorba de salariul ingrijitorului, salariile se repartizeaza pe cota-parte).
Reparatiile si abonamentul lunar al ascensorului il platesc toti proprietarii indiferent ca locuiesc la demisol sau la ultimul etaj, la fel si interfonul trebuie achitat indiferent daca aveti sau nu aparatul in apartament, revizia este la aparatul care va asigura si protectia apartamentului dumneavoastra, acesta fiind montat la usa de la intrare in condominiu.
Aveti la dispozitie Legea 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si HG 1588/2007 cu normele de aplicare a acesteia!
Daca nu locuieste nimeni in apartament de 2 ani, nu trebuia sa vi se repartizeze cotele de curent electric, gaze si salubritate care se repartizeaza pe numar de persoane.
Nu este nici normal, nici legal sa vi se puna la intretinere 1 persoana, daca acolo nu a locuit nimeni, cu conditia ca inainte de plecare din apartament sa fi facut o declaratie scrisa la administratie.
Reparatiile si intretinerea infrastructurii comune trebuie s-o platiti deoarece repartizarea se face pe cota-parte indiviza pe care o aveti si dv. in condominiu, indiferent daca locuiti sau nu. Sunt cheltuieli pentru cota de proprietate comuna.
Multumesc domnule ptr un raspuns aproape complet. Am citit legea 230 si hg 1588,dar mai sunt niste lucruri pe care nu le-am gasit acolo.
1. Nu stiu de ce nu se trec 0 persoane in locuinta din moment ce nu sta nimeni acolo. (Sau inteleg, asa se pot fura pe nevazute).
2. Am apometre si consumul de apa calda si rece este 0, deci nu contribui la producerea pierderilor de apa.
3. Luna asta mi-au adaugat 20 lei ptr gaze sub pretext ca nu se poate sa nu fi facut macar un ceai in tot acest timp. Am rugat admin sa vina sa vada situatia de fapt. M-a refuzat.
4. Platesc de cativa ani, de la moartea bunicii: lumina pe scari, apa folosita in comun, gunoi, canalizare, cgeltuieli admin desi acestea sunt cheltuieli pe persoana. Banuiesc ca toti acesti bani nu se mai pot recupera.
5. In plus, eu am reinnoit acum 3 ani toate instalatiile de apa/canal si gaze. La bucatarie toate acestea sunt incastrate in mobila. Mi se cere azi sa platesc 35 lei ptr revizia gazelor in apartament, dar acest lucru nu s-a facut eu nefiind acasa. Cum sa platesc ptr ceva de care nu am beneficiat? Si nici nu o voi face in viitor.
Inteleg din lege ca trebuie sa fac o sesizare scrisa catre presed Asoc ptr recalcularea cheltuielilor, dar acesta este tatal administratorei. Practic se fac reparatii anuale ale terasei si coloanelor de apa, si noi platim si platim . Asa am ajuns sa mi se ceara sa platesc 179 lei pe luna martie 2015 ptr un apartament de 2 camere NELOCUIT,in timp ce un vecin cu 3 camere si 3 persoane are 210 lei de plata.
Probabil ca va trebui sa apelez la serv special de la primarie, nu?[EDIT]
Dle thran, va multumesc ptr interventii la obiect. Am citit legile si m-am lamurit care este optica.
Apartamentul este nelocuit de mai bine de 5 ani si nu am avut aceste probleme cu vechea administratie. Din pacate doamna care era inainte (a murit acum 1,5 ani) nu a facut niciodata abuzuri. Nou venita admin este fiica presedintelui de asociatie , locuieste in acelasi bloc si ne cunoastem de 30 ani, si cu de la sine putere ma pune periodic la cheltuieli abuzive. De aceea in ultimul an si jumatate practic cheltuielile mele de intretinere s-au dublat si chiar triplat, fara ca eu sa beneficiez de serviciile platite. Am vrut sa stiu si eu parerea cuiva avizat dinafara. Acum o sa fac o Cerere de recalculare corecta a cheltuielilor conform sfaturilor primite. Si poate nu vom ajunge in faza de mediere la forurile legale. Poate.