Suntem un birou de proiectare de arhitectură și amenajări interioare. Activitatea principală este de proiectare. Însă pentru unii din clienții proiectelor noastre persoane fizice, la comanda expresă a acestora pe baza de contract de comandă, am furnizat pe lângă proiectele efective și diverse materiale și finisaje pentru șantierele de construcții și/sau amenajări de construcții. Au fost livrări de la furnizori din țară sau de la furnizori din UE prin achiziție intracomunitară. Este o activitate ocazională, iar pentru unele lucrări (proiecte) am furnizat chiar în mai multe rânduri, aceleași produse sau produse diferite, în funcție de cerințele din șantier comunicate prin comenzi ale clientului.
Până în prezent am furnizat și încasat pe bază de factură și încasările s-au realizat prin virament (clienții au depus în contul nostru contravaloarea produselor/finisajelor) sau, câteodată, prin numerar pe bază de chitanță.
Întrebarea 1:
Este considerată activitatea descrisă mai sus o activitate de tipul „comerț cu amănuntul”?
Întrebarea 2:
Este necesară casa de marcat fiscală și emiterea de bonuri fiscale pentru încasările cu numerar?
Întrebarea 3:
Este necesară casa de marcat fiscală dacă se va încasa doar (exclusiv) prin virament?
În toate situațiile este vorba de furnizarea exclusiv la comandă a produselor (materiale și/sau finisaje de construcții).
Mulțumesc anticipat tuturor pentru solicitudine și suport.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.