As dori un raspuns ferm la un anumit mod de a-si indeplini atributiile, ale unui presedinte de asociatie de proprietari.Atribuie contracte unor firme de reparatii,accepta devizele de lucrari,face receptia lucrarilor(fara sa cosulte pe cineva ,macar din CE),prezinta factura furnizorului catre administrator(casier) i se intocmeste DP pentru c/v facturii(plata se efectuiaza cu numerar din casieria asociatiei) pentru ca este specificat in factura ca delegat,are si chitantierul furnizorului,taie deci chitanta pentru suma respectiva ,incaseaza banii si da fuga la usa societatii sa le achite factura.Asa trebuie sa se comporte un presedinte de asociatie de proprietari?Chiar daca-i explici ca exista o disciplina financiara,chiar si pentru o covrigari,el ....nimic.
Sesizati oficial serviciul de spijinire si indrumare asociatii de proprietari cu problemele cu care va confruntati in asociatia dvs de proprietari
Serviciul,in temeiul disp L nr 230/2007 art 55 are autoritatea si competenta sa dispuna verificare financiar contabila
In speta dvs ,o culpa apartine inclusiv cenzorului/comisiei de cenzori
Faptul ca ia decizii fara sa consulte comitetul executiv poate avea o explicatie doar in faptul ca acesta nu mai e functional sau lucrarile sunt prea urgente, altfel, ar trebui sa se consulte cu membrii comitetului.
Faptul ca face platile catre furnizor, nu este incriminabil atata timp cat scoate banii din casierie pe dispozitie de plata.
Din cate stiu,angajarea,controlul si plata unei cheltuieli,trebuie sa indeplineasca principiul separarii atributiilor,deci acestea se incredinteaza unor persoane diferite.Cum spunea plastic o colega a d-vs,casieria asociatiei de proprietari nu-i "cutia milelor"sa ia fiecare ce-i place.Mai mult de atat unpresedinte care plateste un furnizor,cu bani din casierie,chiar daca i se intocmeste DP,intra in incompatibilitate pentru ca a incasat o suma in nume personal(pe verso,cu seria si nr. CI) si semneaza si la rubrica "conducatorul unitatii"(presedintele asociatiei)care dispune deci plata.Asta nu-i incompatibilitate?.Cenzorul a refuzat semnarea pentru CFP.D-vs spuneti totusi ca-i corect.Vreo graba nu a fost,poate executarea reparatiei la subsol,dar plata poate sa astepte fiinca trebuie efectuata corect de administrator(casier)angajat cu raspundere gestionara in asociatie.
Sunt mai multe metode de lucru, depinde de organizarea interna a as. prop. Oricum, nici eu nu agreez modul de lucru descris.
La noi presedintele "nu se baga" sa faca plati - lucru foarte bun, avand in vedere atatea intamplari ciudate auzite prin oras sau pe net.
La o asociatie vecina lucrurile au scapat de sub control intr-un hal - fara de hal. Noua conducere a comandat o expertiza ce va cuprinde activitatea pe 5 ani... Paguba este enorma, nici nu vreau sa ma gandesc ce va iesi la final.
Cred ca tot pe-aici s-au "invartit" lucrurile: casiera incasa si preda banii administratorei care ii "doza" mai mult in functie de nevoile personale - cred ca realizati, in mare despre ce este vorba.
Asa ca, presedintele sa-si vada de treburile lui, la fel administratorul si casierul. Fiecare cu fisa postului sau.
In cazul de fata casieria asociatiei nu seamana cu acea "cutie a milei" invocata.
DP are rolul de a fi document justificativ pentru predarea unei sume oarecare din casierie in scopul scris pe dispozitia de plata.
Presedintele dv. nu ia banii pentru scopuri personale, ci pentru plata facturii asociatiei, asa cum scrie in dispozitie, iar plata acestor facturi poate fi facuta de oricine. Important, chiar foarte important este sa existe aceasta DP.