avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 297 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... Dispozitii primar general
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

Dispozitii primar general

Sunt dispozitiile primarului general obligatorii?

Ex. Trebuie sa pun in aplicare o Dispozitie care nu a fost comunicata catre Directia la care lucrez si nici vreunui coleg individual din cadrul directiei?

in ce consta Comunicarea publica a unei dispozitii de pG? Mentionez ca aceasta nu se regasesc nici pe portalul intern cu acte interne/externe si nici pe site pmb.ro.


Cel mai recent răspuns: Justitiarul711 , utilizator 21:41, 27 Iulie 2015
Da, dispozitiile dunt obligatorii,si trebuie duse la indeplinire, exceptie facand cele care sunt vadit ilegale caz in care functionarul poate refuza motivat si in scris aducerea acestora la indeplinire. Acuma ca nu se gaseste dispozitia pe siteul institutiei nu e un bai asa mare, mai exact nu inseamna ca dvs. nu trebuie sa o duceti la indeplinire. Cum anume v-a fost comunicata dispozitia? Ati semnat de primire?
Art. 45 din legea 188/1999
(1) Functionarii publici raspund, potrivit legii, de indeplinirea atributiilor ce le revin din functia publica pe care o detin, precum si a atributiilor ce le sunt delegate.
(2) Functionarul public este obligat sa se conformeze dispozitiilor primite de la superiorii ierarhici.
(3) Functionarul public are dreptul sa refuze, in scris si motivat, indeplinirea dispozitiilor primite de la superiorul ierarhic, daca le considera ilegale. Daca cel care a emis dispozitia o formuleaza in scris, functionarul public este obligat sa o execute, cu exceptia cazului in care aceasta este vadit ilegala. Functionarul public are indatorirea sa aduca la cunostinta superiorului ierarhic al persoanei care a emis dispozitia astfel de situatii.
Ultima modificare: Sâmbătă, 18 Iulie 2015
Justitiarul711, utilizator
Pai asta este problema! Dispozitia in cauza nu ne-a fost comunicata, nici personal si nici Directiei in cadrul careia lucrez. (Ba mai mult in cadrul acesteia sunt insirate anumite directii, dar nu si directia mea). Totodata ea a fost emisa in 2012, dar ne-a fost prezentata o copie abia acum in 2015. Inteleg art. 45 din L188, dar cum sa aplicam o dispozitie de care nu se stia pana in prezent!
In acest caz e bine sa formulati o adresa in scris conducatorului unitatii aducandu-i la cunostinta faptele. Poate ca va emite o alta dispozitie. Legal comunicarea trebuia sa se faca in 10 zile iar intrarea ei in vigoare de la data la care v-a fost adusa la cunostinta. Ba aveti si termen de contestatie de 30 de zile.
Ultima modificare: Luni, 27 Iulie 2015
Justitiarul711, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Fisa postului atukalex atukalex este legala sarcina cuprinsa in fisa postului potrivit careia angajatul executa orice alte dispozitii primite din partea sefilor? (vezi toată discuția)
Angajare functionar public m-n-g m-n-g Buna ziua! Functionarul X este angajat cu atributii pe fonduri structurale, iar acum i se vor atribui si sarcini legate de controlul intern/managerial, ... (vezi toată discuția)
Ce caracter juridic are o nota interna data AlexMihai2017 AlexMihai2017 Ce caracter juridic are onnota intern data fara avizarea serviciului juridic din institutie (vezi toată discuția)