Aceeasi viziune a legiuitorului apare si in L. 9/2012, privitoare la taxa pentru emisiile poluante, art. 3 lit. b) facand referire la scutirea "autovehiculelor special modificate in scopul conducerii de catre persoanele cu handicap, precum si in scopul preluarii si transportarii persoanelor cu handicap grav sau accentuat, astfel cum aceste persoane sunt definite in Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare"
La articolul 26, litera c) va avea urmatorul cuprins:
„c) scutire de la plata taxei asupra autoturismelor, motocicletelor cu atas si mototriciclurilor;”.
Art. 28.(1) Persoanele cu handicap, precum şi însoţitorii sau, după caz, asistenţii personali ai acestora, deţinători de autoturisme, beneficiază de scutire de la plata tarifului de utilizare a reţelelor de drumuri naţionale, prevăzut în Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 424/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 26
Persoanele cu handicap grav sau accentuat beneficiaza de urmatoarele facilitati fiscale:
c) scutire de la plata taxei asupra autoturismelor, motocicletelor cu atas si mototriciclurilor, adaptate handicapului;
Problema consta in acea ca legiuitorul nu a dispus si modificarea disp Codului de procedura fiscala unde este precizata obligatia existentei adaptarii tehnice omologate la auto
Datorita acestei inartvertente legislative ,atat RAR cat si ANAF,la cererile pentru inmatriculare si calculare taxa mediu auto continua sa impuna onligatia existentei adaptarii tehnice auto
~ final discuție ~