avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1099 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Instructaj femeie de serviciu
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Instructaj femeie de serviciu

Suntem o asoc de proprietari si avem angajata o f. serv cu 8 ore si adm cu c.i.m. 2 ore. Am inteles ca ptr admin nu trebuie fisa ssm ptr ca are c.i.m t. dar ptr f serv am facut fisa ,fiind instruita initial de un inspector autorizat de la o firma oarecare. Acum avem mai multe dileme: cu ce documente facem instructajul periodic, la ce perioada si cine face aceast instructaj. Solicitam aceasta ptr ca suntem o mica asoc si nu ne permitem sa platim un inspector. Va multumim.
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 18:47, 14 Octombrie 2018
Puteti da clik pe butonul verde din susul paginii "Cere oferta servicii" in Bursa de servicii avocatnet.ro si veti putea primi oferte (chiar din orasul dvs.) pentru instruire ssm si intocmire materiale de instruire ssm.
Puteti contacta pe internet o firma din judetul dvs. autorizata de catre Inspectoratul teritorial de munca si inregistrata la registrul comertului pentru a presta activitati ssm la asociatia dvs. Pentru cazul dvs. costurile sunt mult mai mici (le platiti o singura data) decat daca se produce un eveniment/ accident de munca care se cerceteaza de catre ITM si asociatia poate fi amendata contraventional.
Toate persoanele angajate cu contract individual de munca (indiferent de felul acestuia, obligatoriu de intocmit) trebuie instruite in domeniul ssm si sa aiba fisa individuala de instruire.
"Inspectorul" de la firma oarecare (ma indoiesc ca era vorba de o firma autorizata) de care amintiti cred ca v-a luat banii degeaba daca nu v-a intocmit materiale de instruire, doar v-a scris o fisa de instruire.
Nu este rau daca studiati Legea ssm nr.319/ 2006 si HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare (macar capitolele care se referala instruire).
Am sperat ca obtin cat de cat un ajutor, cel putin sa stiu ce trebuie sa cer, dar la personae care spera,..(bineinteles de la altii nestiutori ) De studiat legile in alte domenii..., este greu de inteles, De platit suntem satui.. Inspectorul este autorizat (este angajat pe acest post dar in alt domeniu) , nu l-am platit erea un contra serviciu. O fisa complectata si semnata totusi .... In concluzie va multumesc pentru "indicatii" si nu mai doresc alte informatii , ..ati dat dovada.
In primul rand tr sa autorizati asociatia de locatari din punct de vedere al securitatii muncii la Inspectoratul Teritorial de Munca din judetul dumneavoastra. Aceasta nu implica costuri autorizarea facandu-se gratuit..
In ceea ce priveste inspectorul care lucreaza la o alta firma, poate sa va instruiasca lucratorii doar daca este abilitat sa presteze astfel de servicii de o comisie din cadrul ITM-ului. Pentru aceasta ar tr sa fie persoana fizica autorizata sau sa aiba un SRL specializate in prestarea de servicii in domeniul securitatii muncii. Daca doar este angajat la o firma ca lucrator desemnat (inspector cum ziceti dumneavoastra) nu are acest drept. De altfel pentru ca instruirea introductiv generala sa fie considerata valabila ea tr sa fie facuta de o persoana autorizata cu care in mod obligatoriu tr sa puteti face dovada ca ati avut sau aveti un contract (poate fi platit si simbolic ex 1 leu) altfel se considera ca activitatea de prevenire si protectie (protectia muncii) nu este organizata corespunzator.
Si am ajuns la al doile lucru ce tr rezolvat dupa obtinerea autorizatiei, organizarea activitatilor de prevenire si protectie (protectia muncii). Aceasta se poate organiza in mai multe feluri:
- prin asumarea de catre angajator a desfasurarii activitatilor de prevenire si protectie care poate desfasura aceste activitati daca face un curs de pregatire in domeniul SSM cu o durata de 40 de ore;
- prin desremnarea unui lucrator din unitate sa desfasoare aceste activitati dar care tr sa fie absolvent al unui liceu cu profil tehnic si sa aiba CIM cu norma intreaga si un curs in domeniul SSM de cel putin 80 de ore, lucru care se pare ca nu se poate aplica in cazul dumneavoastra;
- si apelarea la un serviciu extern de prevenire si protectie (lucru explicat mai sus).
In afara acestor posibilitati oferite de lege ori ce alta modalitate de a organiza desfasurarea activitatilor de prevenire si protectie nu este valabila.
Dupa ce v-ati hotarat asupra organizarii, cel ce se va ocupa de desfasurarea activitatilor de prevenire si protectie tr sa identifice si sa evalueze riscurile pe locuri de munca sau posturi de lucru. Aceasta se face printr-o metoda la alegere dar in Romania cea mai folosita este metoda elaborata de Institutul Naţional de Cercetare - Dezvoltare pentru Protecţia Muncii (INCDPM).
Pasul urmator, in baza evaluarii riscurilor se va elabora un plan de prevenire si protectie, apoi se vor intocmi instructiuni proprii tinand seama de particularitatile activitatilor si ale locurilor de munca existente in unitate.
Se vor completa fisele postului pentru fiecare angajat cu atributii si raspunderilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca, ce ii revin.
Se vor elabora tematicii pentru toate fazele de instruire, instruirea introductiv generala, instruirea la locul de munca si instruirea periodica. Pt cele trei tipuri de instruire se vor stabili prin instructiunile proprii durata iar in cazul instruirii periodice si intervalele la care se va face instruirea.
Se vor identificarea echipamentele individuale de protectie (EIP) necesare pentru posturile de lucru din unitate. Se va intocmi lista interna de dotare si se vor dota lucratorii cu EIP.
Normal ca dupa ce aveti toate acestea puteti sa instruiti si lucratorii in baza tematicilor intocmite. Instruirea se va consemna obligatoriu in fisele individuale de instruire. Tot in fisele individuale de instruire tr sa se gaseasca o copie a ultimei fise de aptitudini completate de catre medicul de medicina muncii cu care aveti contract. Examenele medicale se fac periodic in vederea stabilirii aptitudinii in munca, in general aceste examene medicale se fac anual.
In mare acestea sunt activitatile ce tr desfasurate intr-o unitate indiferent de marimea acesteia. Celelalte activitati care nu le-am mentionat le gasiti precizate in art 15 din Norme Metodologice de aplicare a Legii 319/2006 aprobate prin HG 1425/2006.
Nu am inteles ce contract de munca are administratorul dar presupun ca e cu timp partial de munca, acest lucru nu il scuteste de instruire doar daca isi asuma el desfasurarea activitatilor de prevenire si protectie si face acel curs de formare profesionala in domeniul securitatii si sanatatii in munca cu durata de 40 de ore apoi efectuind el instruirea salariatilor.
Ultima modificare: Luni, 24 August 2015
inspectorSSM, utilizator
Dupa ce ati citit mesajul inspector SSM, care a avut probabil mai mult timp la dispozitie decat mine, vreau sa cred ca ati inteles sfatul (nu "indicatii" asa cum ati postat) pe care vi l-am dat, complet dezinteresat, in mesajul meu anterior, sfat dat tocmai in ideea ca la nivelul unei asociatii de locatari nu va veti putea descurca singur(a).
Multa lume are impresia ca activitatea ssm este o hartie care se scrie si se pune intr-un dosar. Pentru a va face o idee despre acesta activitate destul de alborioasa, care in realitate este o profesie, v-am sugerat sa cititi legislatia. Daca sunteti presedinte de asociatie, cu siguranta citirea legislatiei va poate feri sa primiti amenzi contraventionale consistente de la inspectorii de munca din cadrul ITM, in special in cazul producerii unui eveniment nedorit/ accident de munca.
buna ziua, din intamplare am cautat ceva exact despre subiectul "protectia muncii pentru femeia de serviciu" a unei asociatii de proprietari, mai simplu "la bloc", din pacate dupa ce am citit ce trebuie facut ca sa ii dai unui om posibilitatea sa lucreze cinstit, sa aiba conditia unui om demn chiar daca este "femeie de serviciu", sa poata beneficia de asigurari de sanatate si de toate avantajele de a fi pana la urma urmei OM, m-am razgandit. Daca sunteti amabil imi puteti explica ce "abilitati" extraordinare, fantastice, mirifice trebuie sa aiba cineva ca sa ii atraga atentia altcuiva "sa nu bage mana in priza"?, "sa nu se arunce de la ghena" , de ce nu ne putem descurca noi cei de la Asociatii singuri?, normele alea de protectia muncii nu sunt cumva scrise de cineva pregatit in domeniu si ceilalti le citesc si le respecta?, de ce oare trebuie sa apelam la altcineva ca sa le citeasca?, de ce noi care stim sa citim ca si dumneavoastra nu putem sa prelucram pe cineva in functia de femeie de serviciu?, de ce trebuie sa platim pentru asa ceva?, de ce trebuie autorizatie ca sa cititi niste norme dintr-o lege? , ce Doamne iartama este asa complicat? De ce trebuie sa platesc abonament lunar de 15 lei pentru un angajat unui asa zis "inspector" ca sa ii citeasca(daca ii citeste) la inceput ceva ce putem citi si noi? Securitate si Sanatate in Munca nu cumva este o institutie a statului platita din bani publici?, nu cumva acesti "inspectori" autorizati de catre Securitate si Sanatate in Munca sunt aceesai care si-au creeat firme care citesc niste norme si iau bani si de la stat si de la amaratii astia care stau in bloc adica aceeasi care le plateste salariu la stat numiti de lege contribuabili?
In concluzie mi-as permite un sfat si anume: mi se pare ca cititorul de norme care percepe taxe este echivalentul celui care primeste ajutoar social si care vine sa il ridice de la primarie cu BMW-ul. Ati inventat tot felul de functionarasi inutili, majoritatea agramati care capuseaza o data bugetul de stat si a doua oara pe cei care alimenteaza acest buget. Nu ati gasi mai oportun decat cititul sa mergeti la munca campului si sa nu mai aveti impresia ca toti ceilalti sunt niste prosti iar voi aia fara de care nu putem respira?, tara asta are peste 2.000.000 de ha nelucrate, ar fi un ajutor nesperat pe care il dati societatii care v-a suportat pana acum.
va multumesc

Alte discuții în legătură

Norme de protectia muncii si psi - instruire angajati angelica36 angelica36 buna ziua. care este documentatia necesara la dosar pentru protectia muncii si psi? sunt intr-un complex comercial deci cum se face in acest caz ... (vezi toată discuția)
Instrucțiuni periodice ssm GabsStoica GabsStoica Bună ziua, Lucrez într-o instituție publică și sunt la început de drum ca și inspector pe SSM. Cred că îmi va lua mult timp să invăț ținând cont ... (vezi toată discuția)
Obligatii srl nou infiintat simoname simoname Am infiintat un Srl-d intr-un birou aflat intr-o cladire de birouri. Actele le-am scos abia saptamana aceasta. Ce alte obligatii mai am ulterior infiintarii, ... (vezi toată discuția)