avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 188 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... ANAF - CASS retroactiv pentru anul 2010
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

ANAF - CASS retroactiv pentru anul 2010

Buna ziua,
Am primit de la ANAF Constanta un plic ce contine 2 foi - una numita somatie si una titlu executoriu. Ambele ma anunta, foarte sumar, intr-un singur rand, ca am de plata contributii de asigurari de sanatate datorate de persoane care realizeaza venituri din activitati independente si persoane care nu realizeaza venituri, suma de 843 RON.
Eu in anul 2010 - am fost salariata, pe perioada ianuarie-martie si apoi octombrie-decembrie. In calitate de salariat, am platit CASS. Pt lunile in care nu am fost salariata, casa de asigurari mi-a cerut hartii de la ANAF cu veniturile obtinute. Le-am prezentat si astfel mi-au calculat cat sa platesc pt perioada in care nu am fost salariata. Eu am avut venituri din chirii, suma lunara era foarte mica 100 ron/luna.
Nu inteleg de unde a aparut suma asta de plata.
Am incercat sa intreb la ANAF, eu insa acum am domiciliul in Cluj si cei de aici au zis sa intreb la ANAF Constanta. Am sunat acolo si mi-au zis ca nu imi dau informatii la telefon.
Am rugat-o pe mama sa mearga si i-au spus ca ei nu stiu si sa completeze o cerere, daca doreste detalii si ca ei vor raspunde in 30 de zile. Eu nu imi pot lua liber de la servicu si sa fac atatia km ca sa merg pana in Constanta si eventual sa mi se zica ca nu imi pot da alte detalii.
In hartiile primite ANAF-ul imi spune ca imi va pune poprire pe conturi in 15 zile, daca nu fac contestatie.
Nu stiu ce sa fac. Contestatia pot sa o fac eu sau trebuie inaintata de un avocat ?
Daca pot sa o fac eu, cum sa o formulez?
Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: valeantudor , utilizator 10:01, 2 Septembrie 2015
Presupunerea mea este ca suma mentionata cuprinde o posibila datorie din 2010, precum si eventualele dobanzi si penalitati. Va sugerez, ca prim pas sa depuneti o contestatie, iar pentru aceasta s-ar putea sa aveti nevoie de ajutorul unui avocat pentru redactare si eventual depunere. In acelasi timp puteti trimite, cu comfirmare de primire, o solicitare de lamuriri la ANAF Constanta. Solutia cred ca este contestatia in instanta.
Prevederi Codul de procedura fiscala privind contestatia : Art. 205 Posibilitatea de contestare

(1) Împotriva titlului de creanţă, precum şi împotriva altor acte administrative fiscale se poate formula contestaţie potrivit legii. Contestaţia este o cale administrativă de atac şi nu înlătură dreptul la acţiune al celui care se consideră lezat în drepturile sale printr-un act administrativ fiscal sau prin lipsa acestuia, în condiţiile legii.

(2) Este îndreptăţit la contestaţie numai cel care consideră că a fost lezat în drepturile sale printr-un act administrativ fiscal sau prin lipsa acestuia.

(3) Baza de impunere şi impozitul, taxa sau contribuţia stabilite prin decizie de impunere se contestă numai împreună.

(4) Pot fi contestate în condiţiile alin. (3) şi deciziile de impunere prin care nu sunt stabilite impozite, taxe, contribuţii sau alte sume datorate bugetului general consolidat.

(5) În cazul deciziilor referitoare la baza de impunere, reglementate potrivit art. 89 alin. (1), contestaţia se poate depune de orice persoană care participă la realizarea venitului.

(6) Bazele de impunere constatate separat într-o decizie referitoare la baza de impunere pot fi atacate numai prin contestarea acestei decizii.

Art. 206 Forma şi conţinutul contestaţiei

(1) Contestaţia se formulează în scris şi va cuprinde:

a) datele de identificare a contestatorului;

b) obiectul contestaţiei;

c) motivele de fapt şi de drept;

d) dovezile pe care se întemeiază;

e) semnătura contestatorului sau a împuternicitului acestuia, precum şi ştampila în cazul persoanelor juridice. Dovada calităţii de împuternicit al contestatorului, persoană fizică sau juridică, se face potrivit legii.

(2) Obiectul contestaţiei îl constituie numai sumele şi măsurile stabilite şi înscrise de organul fiscal în titlul de creanţă sau în actul administrativ fiscal atacat, cu excepţia contestaţiei împotriva refuzului nejustificat de emitere a actului administrativ fiscal.

(3) Contestaţia se depune la organul fiscal, respectiv vamal, al cărui act administrativ este atacat şi nu este supusă taxelor de timbru.

Norme metodologice

Art. 207 Termenul de depunere a contestaţiei

(1) Contestaţia se va depune în termen de 30 de zile de la data comunicării actului administrativ fiscal, sub sancţiunea decăderii.

(2) În cazul în care competenţa de soluţionare nu aparţine organului emitent al actului administrativ fiscal atacat, contestaţia va fi înaintată de către acesta, în termen de 5 zile de la înregistrare, organului de soluţionare competent.

(3) În cazul în care contestaţia este depusă la un organ fiscal necompetent, aceasta va fi înaintată, în termen de 5 zile de la data primirii, organului fiscal emitent al actului administrativ atacat.

(4) Dacă actul administrativ fiscal nu conţine elementele prevăzute la art. 43 alin. (2) lit. i), contestaţia poate fi depusă, în termen de 3 luni de la data comunicării actului administrativ fiscal, la organul fiscal emitent al actului administrativ atacat.
Multumesc. Voi trimite maine contestatia prin posta si apoi sa vedem ce se va intampla. Toata aceasta problema mi se pare foarte complicata. Sa nu vrea nimeni dintre angajatii institutiei care imi cere banii, ANAF, sa ma lamureasca, mi se pare fantastic de abuziv.....
@irina29
CASS datorat se calculeaza ca 5.5% din venitul net. Venitul net luat insa in calcul nu poate fi mai mic decat salariul minim(atunci era vreo800lei) pe economie si nici mai mare decat 5xsalariul mediu. In perioada cand ati avut ca sursa de venituri doar chiria (100lei/luna)daca ati platit doar 5.5%din 100 adica 5.5 lei mai aveti de platit diferanta pana la 5.5%x800lei =40
adica cca.35 lei/luna . Astea sunt valabile acum , in 2010 s-ar putea sa fi fost putin diferit.
Ok, inteleg. MUltumesc pt lamuriri.
Dar nu era, oare, de datoria ANAF-ului sa stie lucruruile astea de atunci, avand in vedere ca mi-a eliberat hartii cu venituri, in functie de care mi-a fost calculat CASS? Ca doar nu mi-am calculat singura suma de plata :)
Si oare cum au ajuns la 843 ron? pt ca 35 ron/luna ar fi ajuns la vreo 280 ron/per total.
Eu am inaintat o contestatie, cerand in primul rand, sa-mi explice cum au ajuns la suma ceruta.

Alte discuții în legătură

Registru de incasari si plati valentinaadriana valentinaadriana am avut control de fond si a gasit in registru o incasare trecuta la plati. am platit regularizari si amenda. verificand registrul dupa ce mi l-a dat am ... (vezi toată discuția)
Scutire impozit pe venit david mihaela david mihaela Am un PFA si in urma Decizia Curţii Constituţionale nr. 681/2014 publicată în Monitorul Oficial Partea I nr.889/08.12.2014 în care persoanele cu handicap ... (vezi toată discuția)
Contestatie impotriva unui act administrativ ( raport de inspectie ) sabinna sabinna In urma efectuarii unei inspectii fiscale, au fost emise urmatoarele acte: - Raport de inspectie fiscala - Decizie de impunere - Dispozitie de masuri Care ... (vezi toată discuția)