Am primit informare atat de la banca cat si de societatea unde lucrez ca s-a infiintat poprire asupra venitului net lunar. Intrebarea mea este foarte simpla : cine este obligat sa faca poprirea banca sau firma? Pot eu sa aleg care dintre ele ?
Ambele și nu aveți ce alege. Bineînțeles ca dacă va retine 1/3 angajatorul, nu va mai ia și banca. Banca va lua ce nu e venit salarial.
Luați eventual o adeverință de la munca cum ca va e înființată poprirea pe salariu ca banca sa va elibereze restul.
Multumesc pentru un raspuns rapid. Ma gandeam ca asa este. Fiind prima oara in aceasta urata situatie :(, mai am inca o scurta intrebare si anume : angajatorul va retine 1/3 din salariu sau din venit? sunt luni in care pot incasa diferite bonusuri. Ma pot intelege cu angajatorul sa retine doar 1/3 din salariul de baza?Pentru ca banca retine fix 1/3 din ce este depus in cont, nu-i asa? adica pot solicita si plata partiala a salariului in numerar si restul in cont ( in cazul in care banca ar face poprirea). Multumesc.
Din venitul net.
Dacă nu va retine angajatorul, va retine banca din salariu 1/3, dacă imn cont va intra bani din alte surse, vi-i ia pe toți.
Ideal ar fi sa va retina angajatorul și restul sa va dea cash.
Dacă e vb de un credit bancar neachitate, interesul dvs e sa plătiți cat de mult puteți lunar pt va penalitățile curg în continuare pana la achitare.
Multumesc inca o data pt raspuns. Stiu si eu ca ideal este sa termin mai repede restituirea imprumutului. Insa trebuie sa iti ramana bani sa traiesti in continuare, sa faci fata la cotidian.
In ceea ce priveste plata diferentei de salariu in numerar, nu sunt foarte sigura va fi posibila pe termen lung (este mult mai convenabil pt firma plata online in cont), insa ar trebui sa nu am probleme cu banca daca voi prezenta scrisoare de la firma cum ca imi retin si vireaza poprirea.