avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 577 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Paşapoarte, cărţi de ... Doua nume de familie, renuntarea la unul dintre ele
Discuție deschisă în Paşapoarte, cărţi de identitate, acte de stare civilă - formalităţi, obţinere, probleme

Doua nume de familie, renuntarea la unul dintre ele

Buna seara, am 22 de ani sunt studenta. In urma casatoriei parintiilor mei, am mostenit 2 nume de familie, deoarece ambii au vrut sa-si partreze numele... Mie nu mi-a placut niciodata acest aspect pentru simplu fapt ca de multe ori unul dintre nume mi-a fost gresit nu numai in pronuntie ci si in documente oficiale si chiar la facultate. Intrebarea mea este: cum as putea sa renunt la unul dintre ele? Si daca este posibil acest lucru. Va multumesc! O seara placuta!
Cel mai recent răspuns: Justitiarul711 , utilizator 19:06, 16 Septembrie 2015
e posibil sa il schimbati pe cale administrativa. Procedura si acte necesare, gasiti in link, daca mai aveti neclaritati apoi, reveniti.
[ link extern ]
Va multumesc pentru raspuns, singurele intrebari pe care le-as mai avea ar fi: daca cererea trebuie scrisa de mana sau este o cerere tip care trebuie luata de undeva, de unde fac rost de "un exemplar al Monitorului Oficial al României, Partea a III-a, în care a fost publicat, potrivit art. 10, extrasul din cererea de schimbare a numelui, exemplar de la publicarea caruia sa nu fi trecut mai mult de un an;"si daca este nevoie de consimtamantul unuia sau ambilor parinti? Iar ultima intrebare ar fi daca se pot face toate acestea cand imi schimb si buletinul (va expira in 2018).
Ultima modificare: Luni, 14 Septembrie 2015
GirgaDragotaMarilena, utilizator
Pentru început se achită la poștă taxa de publicare(30 lei). Cererea avizată de starea civilă însoțită de chitanța de 30 de lei, copii xerox după actele de stare civilă și actul de identitate se înaintează spre publicare catre Monitorul Oficial al României prin grija și pe cheltuiala cetățeanului. Anuntul va aparea in Monitor cam dupa 1 luna, dupa care trebuie sa mai asteptati inca 30 de zile termenul de opozitie. Dupa care se depune cererea de schimbare de nume la primaria de la locul de domiciliu stabil a celui care doreste schimbarea numelui, la starea civila, care face verificari , intocmeste un referat pe care il inainteaza Directiei de Evidenta, care dupa alte verificari solicita presedintelui Consiliului Judetean emiterea unei dispozitii. In concluzie mai repede de 3 luni nu prea aveti cum sa rezolvati. Si in niciun caz nu rezolvati la schimbarea buletinului, evidenta nu are nimic cu schimbarea dvs. de nume.
Actele necesare la starea civilă:
-1 exemplar al Monitorului Oficial al României, partea a–III-a, în care a fost publicat extrasul din cererea de schimbare a numelui (exemplar de la publicarea căruia să nu fi trecut mai mult de 1 an). Se respectă termenul de opoziţie de 30 de zile de la data publicării anunţului în MO.
-cazier judiciar ( valabilitate 6 luni)
-cazier fiscal eliberat de direcţia judeţeană a finanţelor publice de la locul dvs.de domiciliu - valabilitate 30 zile
-buletinul/ci/cip ( în original şi 2 copii xerox )valabil atat la depunerea actelor cat si la ridicarea certif.de nastere
-paşaportul( în original şi 2 copii xerox )
-certificatul de naştere( în original şi copie legalizată la notar +copie xerox după legalizare)
-certificatul de căsătorie (în original şi copie legalizată +copie xerox după legalizare)
-toate certificatele de stare civilă atât a solicitantului, ale celor de la care se preia numele cât şi ale celorlalţi membrii trebuie legalizate la notar(în original + copie xerox după legalizare)
-timbru fiscal în valoare de 2 lei/ sau chitanţă la impozite şi taxe.
-orice alte acte pe care solicitantul le consideră necesare pentru motivarea cererii sale.
Oricum numele parintilor nu se va schimba in certificat, deci zic eu ca ar fi mai bine sa asteptati si la casatorie sa luati numele sotului.

Nici nu concep sa-mi schimb numele datorita unui "stimat sot"...... Daca nu se poate schimba prin metode administrative, voi mai intreba si poate se rezolva prin alte mijloace, daca nu, asta e ... Nu sunt casatorita si nu am de gand sa o fac in viata asta. Va multumesc, seara faina.
Nu v-a spus nimeni ca nu se poate schimba, dar alte mijloace legale nu aveti. Daca gasiti dvs. vre-o metoda va rugam sa ne-o comunicati si noua. In privinta casatoriei e bine ca niciodata sa nu spuneti niciodata.

Alte discuții în legătură

Schimbarea numelui pe cale administrativa oliviamoldovan oliviamoldovan Buna ziua, Doresc sa fac o schimbare a numelui pe cale administrativa in Romania, stabilita fiind in strainatate. Este posibil ca un avocat sa se ... (vezi toată discuția)
Schimbarea numelui alinamovileanu1980 alinamovileanu1980 Sunt casatorita de un an si as dori sa stiu daca sotul meu ar putea sa si schimbe numele de familie, adica sa il ia pe al meu. Mentionez ca avem un copil care ... (vezi toată discuția)
Schimbare nume simona1977 simona1977 Sunt divortata si la proces am solicitat pastrarea numelui dobandit in timpul casatoriei pentru a avea acelasi nume de familie cu cel al fiului meu.Intre timp ... (vezi toată discuția)