avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 577 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Paşapoarte, cărţi de ... Doua nume de familie, renuntarea la unul dintre ele
Discuție deschisă în Paşapoarte, cărţi de identitate, acte de stare civilă - formalităţi, obţinere, probleme

Doua nume de familie, renuntarea la unul dintre ele

Buna seara, am 22 de ani sunt studenta. In urma casatoriei parintiilor mei, am mostenit 2 nume de familie, deoarece ambii au vrut sa-si partreze numele... Mie nu mi-a placut niciodata acest aspect pentru simplu fapt ca de multe ori unul dintre nume mi-a fost gresit nu numai in pronuntie ci si in documente oficiale si chiar la facultate. Intrebarea mea este: cum as putea sa renunt la unul dintre ele? Si daca este posibil acest lucru. Va multumesc! O seara placuta!
Cel mai recent răspuns: Justitiarul711 , utilizator 19:06, 16 Septembrie 2015
e posibil sa il schimbati pe cale administrativa. Procedura si acte necesare, gasiti in link, daca mai aveti neclaritati apoi, reveniti.
[ link extern ]
Va multumesc pentru raspuns, singurele intrebari pe care le-as mai avea ar fi: daca cererea trebuie scrisa de mana sau este o cerere tip care trebuie luata de undeva, de unde fac rost de "un exemplar al Monitorului Oficial al României, Partea a III-a, în care a fost publicat, potrivit art. 10, extrasul din cererea de schimbare a numelui, exemplar de la publicarea caruia sa nu fi trecut mai mult de un an;"si daca este nevoie de consimtamantul unuia sau ambilor parinti? Iar ultima intrebare ar fi daca se pot face toate acestea cand imi schimb si buletinul (va expira in 2018).
Ultima modificare: Luni, 14 Septembrie 2015
GirgaDragotaMarilena, utilizator