avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 919 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... indemnizatia de crestere a copilului
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

indemnizatia de crestere a copilului

Buna seara! As vrea sa ma lamureasca si pe mine cineva...va rog frumos. Sunt insarcinata in aproape 6 luni..data probabila a nasterii este 21 ianuarie 2016. In ultimele 12 luni anterioare nastwrii copiilului...am fost in somaj timp de 6 luni din luna noiembrie 2013-11mai 2015...pe 3 iunie m-am angajat pana la data de 1 octombrie 2015...iar d la 1 octombrie sunt studenta la zi...BENEFICIEZ DE INDEMNIZATIE DE CRESTERE A COPILULUI?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 19:13, 28 Septembrie 2015
Laura1992 a scris:

...data probabila a nasterii este 21 ianuarie 2016........


In acest caz, perioada eligibila pentru CCC este februarie 2015 - ianuarie 2016, constituita din :
februarie 2015 - 11 mai 2015 somaj
03 iunie - 01.10.2015 angajat
01.10.2015 - februarie 2016 studenta la zi.

Avand in vedere prevederile art.2 alin.5 lit.a si m , art.4 din OUG 111/2010, veti beneficia de indemnizatia pentru CCC, deoarece in calculul celor 12 luni se iau in considerare perioadele in care ati beneficiat de somaj, perioadele in care sunteti studenta la zi , precum si fractiunile de lunain care ati realizat venituri supuse impozitului pe venit.

OUG 111/2010:
art.2
....
(5) Cele 12 luni prevăzute la alin. (1) pot fi constituite integral şi din perioadele în care persoanele s-au aflat în una sau mai multe dintre următoarele situaţii:
a) au beneficiat de indemnizaţie de şomaj, stabilită conform legii, sau au realizat perioade de stagiu de cotizare în sistemul public de pensii, în condiţiile prevăzute de actele normative cu caracter special care reglementează concedierile colective;
....