O firma din Romania doreste sa angajeze un cetatean bulgar. Acesta isi va desfasura activitati de marketing si achizitii in Bulgaria. Firma din Romania nu are un birou sau un sediu fix in Bulgaria, angajatul lucrand la domiciliu. O data la 2 saptamani angajatul bulgar vine pentru aproximativ 2 zile in Romania.
Va rog sa imi raspundeti care este procedura de angajare a cetateanului bulgar? Are nevoie de permis de rezidenta sau permis de munca, desi nu lucreaza efectiv in Romania?
Din punct de vedere al contributiilor sociale (sanatate, somaj CAS), acestea trebuie platite in ROmania?
Va multumesc frumos.
Fiind vorba de un cetatean al unui stat UE, angajarea acestuia se face simplu, la fel ca si pentru cetatenii romani.
Intrebarea e daca societatea desfasoara activitati efectiv pe teritoriul bulgar, caz in care ar trebui sa aiba un sediu secundar sau sucursala acolo.
Cetatenii statetor membre UE pot avea o sedere de 90 de zile in intervalul a 180 de zile, fara a necesita viza.
Problema se pune din punct de vedere al platii asigurarilor sociale
Potrivit legislatiei romane, se poate incheia un contract de munca la domiciliu (art 105 si urmatoarele din codul muncii).
O alta varianta ar fi inserarea in contractul de munca a clauzei de mobilitate (art. 25 si urmatoarele, codul muncii).
Sau, o a treia varianta: sa stabiliti in contractul individual de munca, la "locul muncii", ceva cat mai vag, care sa includa situatia dvs.
In privinta asigurarilor, trebuie sa intocmiti formularul E101 (detalii pe forum sau la CNPAS), prin care se va stabili locul de plata al obligatiilor.
Puteti sa imi spuneti va rog daca pentru a incheia contractul de munca persoana din BUlgaria trebuia sa obtina certificat de inregistrare de la Oficiul Roman pentru Imigrari?