avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 476 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Achiziţii publice responsabilitatea in achizitii-cine raspunde?
Discuție deschisă în Achiziţii publice

responsabilitatea in achizitii-cine raspunde?

sunt incadrata la compartimentul de achizitii publice...daca o mare parte din contracte facute prin achiztie directa sunt semnate doar de catre primar, eu raspund daca se constata nereguli? problema este ca orice achizitie directa o face primarul, fara sa existe hartii la dosarul de achizitii, asa cum prevede legea. pur si simplu se contracteaza diferite lucrari cu cine vrea primarul- si mai exista preblema ca unele contracte ar depasi 15000 de eruo fara TVA.... pot fi trasa la raspundere in cazul unui control? ce pot face, daca eu nu am avut cunostinta de aceste achizitii, de valoarea stabilita...am tot explicat ca nu e corect, insa am constatat ca am 2 solutii: sa plec sau sa il las in pace, asa ca am preferat solutia 2.
Cel mai recent răspuns: theea2009 , utilizator 09:17, 21 Iulie 2009
Din pacate solutia 2 nu este o solutie deoarece reprezinta cu o incalcare a legii cu acordul dvs tacit!
Referitor la contractele care depasesc suma de 15000 euro ar trebui sa le splitati in 2 contracte separate !B-)
Cat priveste faptul ca nu exista acte la dosarele de achizitie , ce pot eu sa va spun?! Completati dosarele cu documentele justificative cerute de lege!
responsabilitatea pcelui care face achizitii publice se incheie dupa ce avut loc o licitatie, dar cum este o incredintare directa, responsabilitatea cade in spatele primarului, daca cititi contraventii din O.U.G 34/2006 o sa constatati ca amenzile se aplica reprezentantului legal al autoritatii contractante si nu aparatului ce formeaza aceasta institutie.
Sfatul meu este, ca de obicei achizitiile se fac prin contracte semnate de primar, sa-i sugerati primarului sa ceara de la cei cu care semneaza contractele inca 2 oferte, sa aveti acolo la dosar, sa puteti face hartiile ce urmeaza acestui studiu de piata.
Ca in general, firmele au colaboratori, si sunt capabile sa mai aduca inca 2 oferte, asta ca sa acoperiti studiul de piata :D
si ca sa-l salvati si pe primar, pt ca el este singurul direct raspunszator.
dar art. 23 din ordonanta prevede faptul ca autoritatea nu are dreptul sa divizeze contractul cu scopul de a evita aplicarea prevederilor ordonantei.....iar ca sa am hartiiile la dosar, nu am cum intrucat aflu cu intarziere de ele, cand se face spre exemplu vreo receptie sau mai vad intamplator realizarea unei lucrari....ma gandesc ca si contabilul va raspunde, el deconteaza acele lucrari, si cunoaste macar pragul pe care tb sa nu il depasesca pentri achizitia direcat
De obicei contractele, se interpreteaza astfel, in termeni nu chiar juridici :D : primarul este ordonator de credite semneaza, contabilul spune ca are bani pt investitie - semneaza, iar secretarul (cre in mare parte ar trebui sa fie jurist) semneaza pt legalitate.:D.
Daca e trecut doar primarul, el e direct raspunzator, pentru ca....ordinele de plata oricum is semnate de primar - ordonator principal de credite...care-si asuma clauzele contractuale.
~ Conținut șters la cerere ~

Alte discuții în legătură

Documente achizitie directa dorela dorela Poate cineva sa-mi trimita si mie model de nota justificativa si nota de fundmentare folosite in achizitia directa? adresa mail chychy_cris@yahoo.com ... (vezi toată discuția)
Depasire prag achizitie directa muso muso primaria X incheie un contract de achizitie directa de 14500 de euro fara TVA pavaj (materiale),ulterior se apuca si pune pavajul(manopera +ciment).La ... (vezi toată discuția)
Achizitii pe fonduri mirelamoldoveanu mirelamoldoveanu Am achizitii pe fonduri dar ele nu vin toate odata ci in functie de cum se semneaza cererea de finantare. Sunt neeligibile deci se suporta de autoritatea ... (vezi toată discuția)