avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 654 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Impozite şi taxe locale Achizitie container tip santier
Discuție deschisă în Impozite şi taxe locale

Achizitie container tip santier

Buna ziua, am si eu o nelamurire sunt o SC si am achizitionat un containet tip santier pe care la-m amplasat pe un teren unde am dechis un punct de lucru, in containerul respectiv va sta o persoana care va avea grija de teren. Am citit pe mai multe forumuri si am inteles ca ar trebuii sa declar containerul la DTIL? Ma poate ajuta si pe mine cineva cu ce trebuie facut daca trebuie intradevar sa declar containerul la DTIL si ce alte lucruri trebuiesc facute pentru amplasarea lui potrivit legii in asa fel incat sa nu am probleme legale pe viitor? ( trebuie sa am autorizatii de amlasare/proiecte?). Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: carmen01011958 , moderator 15:43, 20 Octombrie 2015
Containerele mobile întrunesc elementele constitutive ale unei cladiri si ca atare se declară la DITL. Se înregistrează în evidențele contabile ca orice construcție.
Potrivit codului fiscal titlul IX impozite și taxe locale, art 249, alin 5
(5) În înţelesul prezentului titlu, clădire este orice construcţie situată deasupra solului şi/sau sub nivelul acestuia, indiferent de denumirea ori de folosinţa sa, şi care are una sau mai multe încăperi ce pot servi la adăpostirea de oameni, animale, obiecte, produse, materiale, instalaţii, echipamente şi altele asemenea, iar elementele structurale de bază ale acesteia sunt pereţii şi acoperişul, indiferent de materialele din care sunt construite. Încăperea reprezintă spaţiul din interiorul unei clădiri.
[ link extern ]

Trebuie reevaluat din trei în trei ani.-cod fiscal, art 253 calculul impozitului pe clădiri datorat de persoanele juridice).
6) În cazul unei clădiri care nu a fost reevaluată, cota impozitului pe clădiri se stabileşte de consiliul local/Consiliul General al Municipiului Bucureşti între:
a) 10% şi 20% pentru clădirile care nu au fost reevaluate în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinţă;
b) 30% şi 40% pentru clădirile care nu au fost reevaluate în ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinţă .
(6^1) Cota impozitului pe clădiri prevăzută la alin. (6) se aplică la valoarea de inventar a clădirii înregistrată în contabilitatea persoanelor juridice, până la sfârşitul lunii în care s-a efectuat prima reevaluare. Fac excepţie clădirile care au fost amortizate potrivit legii, în cazul cărora cota impozitului pe clădiri este cea prevăzută la alin. (2).

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Termen pentru reevaluarea imobilelor ciobanc ciobanc am facut reevaluarea imobilelor detinute de societate la 31 decembrie 2011;reevaluare facuta de un specialist; a ramas valabila obligativitatea reevaluarii la ... (vezi toată discuția)
Amortizare geo123 geo123 Pentru un imobil amortizat integral se face reevaluare. Diferenta pozitiva din reevaluare se inregistreaza in ct.105. Ce se intampla cu amortizarea? Multumesc. (vezi toată discuția)
Reevaluare cladiri pe firma elicoidal elicoidal la cati ani este obligatorie reevaluarea cladirilor cumparate pe firma (vezi toată discuția)