Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 456 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Opțiuni juridice și fiscale privind recuperarea creanțelor. Lectori: Schoenherr și Asociații. Joi, 28 Octombrie, ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Acte necesare vanzare autovehicul persoana juridica ...
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Acte necesare vanzare autovehicul persoana juridica catre persoana fizica

Buna, as avea o rugaminte, daca poate cineva sa-mi spuna ce fel de acte am nevoie ca pesoana juridica sa vand un autovehicul proprietatea firmei, catre o persoana fizica? Este necesar ca taxele catre bugetul de stat sa fie achitate? Firma are restante la bugetul de stat, in acest caz firma poate vinde autoturismul detinut, catre o persoana fizica? Multumesc anticipat pentru raspuns.
Cel mai recent răspuns: marfan , utilizator 12:28, 3 Decembrie 2009
Este nevoie de certificatul fiscal, prin care se atestati faptul ca dvs., pers. juridica v-ati platit impozitul la stat si fara de care cumparatorul nu isi poate inscrie autoturismul la finannte.
Multumesc pentru raspunsul rapid, firma are datorie destul de mare la stat, nu se poate ocoli cumva, nu pot sa-mi achit impozitele, si am mare nevoie de bani.
Acte :factura , contract de vinzare cumparare care poate fi si in forma autentica , certificat fiscal .

Codul fiscal impune inexistenta datoriilor catre bugetul local - respectiv taxe cladiri, auto, teren aflate in proprietate ( cu exceptia sumelor aflate in litigiu )
De altfel, actele de vinzare cumparare incheiate in lipsa unui certificat fiscal , care sa ateste ca nu sint datorii la bugetul local, sint nule de drept.
Magda Staicu a scris:
]De altfel, actele de vinzare cumparare incheiate in lipsa unui certificat fiscal , care sa ateste ca nu sint datorii la bugetul local, sint nule de drept.



Ati putea sa imi indicati si mie baza legala pentru aceasta afirmatie .........pentru ca o caut de foarte mult timp.........din cate stiu eu, acesta conditie de plata a datoriilor bugetare nu se afla printre cauzele de nulitate absoluta a contractului de vanzare cumparare .......
Iar in ceea ce priveste masina, intradevar, cumparatorul nu o va putea inmatricula pe numele sau fara certificat fiscal , dar de ce nu incercati sa faceti un contract de vanzare cumparare cu plata in rate(sau inchiriere), in asa fel in cat d-v sa luati o parte din bani si sa puteti achita datoriile ptr a putea obtine certificatul
Ultima modificare: Luni, 20 Iulie 2009
Analore, utilizator
sigur ca da : din TITLUL IX cod fiscal

Impozite şi taxe locale

------------
ART. 264

Dobândiri şi transferuri ale mijloacelor de transport
(5) Înstrăinarea unui mijloc de transport, prin oricare dintre modalităţile prevăzute de lege, nu poate fi efectuată până când titularul dreptului de proprietate asupra mijlocului de transport respectiv nu are stinse orice creanţe fiscale locale, cu excepţia obligaţiilor fiscale aflate în litigiu, cuvenite bugetului local al unităţii administrativ-teritoriale unde este înregistrat mijlocul de transport, cu termene de plată scadente până la data de întâi a lunii următoare celei în care are loc înstrăinarea. Atestarea achitării obligaţiilor bugetare se face prin certificatul fiscal emis de compartimentul de specialitate al autorităţilor administraţiei publice locale. Actele prin care se înstrăinează mijloace de transport cu încălcarea prevederilor prezentului alineat sunt nule de drept.

Ce am postat este specific mijloacelor de transport . La art 254 veti gasi acelasi lucru, dar pentru cladiri , iar la art 259 pentru terenuri .

si ar mai fi si din norme , pct 116, cu urmatorul text :
11) La înstrăinarea unui mijloc de transport, proprietarul acestuia, potrivit art. 10 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere, în vederea înmatriculării sau înregistrării acestora în România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 230/2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 412 din 30 august 2000, cu modificările şi completările ulterioare, va transmite dobânditorului cartea de identitate a vehiculului, precum şi certificatul fiscal prin care se atestă că are achitat impozitul aferent, până la data de întâi a lunii următoare celei în care s-a realizat transferul dreptului de proprietate, ca anexă la contractul de vânzare-cumpărare.

(2) În situaţia în care prin certificatul fiscal eliberat de către compartimentul de specialitate se atestă existenţa unei asemenea sarcini fiscale, notarul public va refuza autentificarea actului notarial până la prezentarea documentului, în original, privind stingerea obligaţiilor bugetare respective.

Aici am o neclaritate : am gasit in practica acte de v/c neautentificate , dar acceptate dpdv fiscal , iar mai sus, dupa cum vedeti , pare cam obligatorie forma autentica .
De aceea am si avut ceva rezerve la prima interventie , si am pus acel " poate fi "

Alte discuții în legătură

Vanzare masina-ce taxe? ContSters161126 ContSters161126 Ce obligatii fiscale catre stat am ca persoana fizica in cazul vanzarii unei masini ? Multumesc anticipat! (vezi toată discuția)
Vanzare masina din firma cu datorii la fisc aling aling Buna ziua! Am o nelamurile si sper sa ma ajute cineva. Vreau sa vand o masina a firmei, dar firma are datorii. As vrea sa stiu daca trebuie sa platesc ... (vezi toată discuția)
inmatriculare auto cumparat -vanzatorul nu vrea sa trimita atestatul fiscal privind mijloacele fixe lalicu lalicu Cum pot proceda in cazul in care am cumparat o masina , am contract de vanzare cumpare intre parti, talonul , cartea de identitate a masinii si cheile dar nu ... (vezi toată discuția)