avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 379 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Angajat Intreprindere individuala
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Angajat Intreprindere individuala

Buna seara, am infiintat o intreprindere individuala si as dori sa stiu daca pot sa am un angajat. De asemenea m-ar interesa daca am si alta posibilitate ca cineva sa lucreze legal in cadrul II-ului, fara sa inchei un contract de munca.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 11:18, 27 Octombrie 2015
Ca si in cazul unei S.C, si o I.I poate angaja salariati si poate avea si alte relatii contractuale cu persoanele fizice (de exemplu, zilieri).
OUG nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale

art. 24
Pentru organizarea si exploatarea intreprinderii sale, intreprinzatorul persoana fizica, in calitate de angajator persoana fizica, poate angaja terte persoane cu contract individual de munca, inregistrat la inspectoratul teritorial de munca, potrivit legii, si poate colabora cu alte PFA, cu alti intreprinzatori persoane fizice titulari ai unor intreprinderi individuale sau reprezentanti ai unor intreprinderi familiale ori cu alte persoane juridice, pentru efectuarea unei activitati economice, fara ca aceasta sa ii schimbe statutul juridic dobandit potrivit prezentei sectiuni.

Pentru angajarea cu contract individual de munca sunt multi mai multi pasi de efectuat :
1. informarea salariatului , potrivit art.17 alin.3 C.mun., cu privire la cel putin urmatoarele elemente:
a) identitatea partilor;
b) locul de munca sau, in lipsa unui loc de munca fix, posibilitatea ca salariatul sa munceasca in diverse locuri;
c) sediul sau, dupa caz, domiciliul angajatorului;
d) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, precum si fisa postului, cu specificarea atributiilor postului;
e) criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului;
f) riscurile specifice postului;
g) data de la care contractul urmeaza sa isi produca efectele;
h) in cazul unui contract de munca pe durata determinata sau al unui contract de munca temporara, durata acestora;
i) durata concediului de odihna la care salariatul are dreptul;
j) conditiile de acordare a preavizului de catre partile contractante si durata acestuia;
k) salariul de baza, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, precum si periodicitatea platii salariului la care salariatul are dreptul;
l) durata normala a muncii, exprimata in ore/zi si ore/saptamana;
m) indicarea contractului colectiv de munca ce reglementeaza conditiile de munca ale salariatului;
n) durata perioadei de proba.

2. Daca partile cad de acord , atunci se va incheia c.i.m.

3. Anterior inceperii activitatii, contractul individual de munca se inregistreaza in registrul general de evidenta a salariatilor, care se transmite inspectoratului teritorial de munca (cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza).

4. Se completeaza si se transmite REVISAL-ul la ITM.
Transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic prin depunerea la sediul inspectoratului teritorial de munca se face pe suport CD, discheta 3,5 inch/1,44 MB sau medii de stocare USB cu sistem de fisiere FAT/FAT32.
Registrul general de evidenta a salariatilor in format electronic (REVISAL), insotit de o adresa de inaintare semnata si stampilata de catre reprezentantul legal, se depune la sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala persoanele fizice sau juridice isi au domiciliul, respectiv sediul.
Pentru prima depunere la sediul inspectoratului teritorial de munca a registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic, adresa de inaintare este insotita de o copie a certificatului de inmatriculare - in cazul angajatorului persoana juridica, respectiv o copie a actului de identitate - in cazul angajatorului persoana fizica.

5. Obținerea parolei pentru transmiterea online a REVISAL-ului de către angajatori se face la sediul ITM în a cărui rază teritorială îşi au sediul sau domiciliul, în baza prezentării următoarelor documente:
a) solicitarea scrisă pentru eliberarea parolei (model anexat);
b) împuternicire semnată şi ştampilată de angajator, în cazul în care persoana care solicită obținerea parolei este alta decât reprezentantul legal al angajatorului;
c) copia certificatului de înmatriculare al angajatorului;
d) copia actului de identitate al persoanei împuternicite.
Mai e posibila incheierea unei conventii civile?
Este posibila incheierea unei conventii civiile cu persoane fizice neautorizate, dar acestea se pot incheia numai pentru activitati ocazionale.
Ultima modificare: Marți, 27 Octombrie 2015
Cornel Vasile, Consilier juridic

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Societate if vaylet vaylet Buna ziua, Am o societate IF si asi dori sa angajez pe cineva pentru a fi in legalitate. Din punct de vedere al ITM, ce dococumente ar trebuii sa emit (cim, ... (vezi toată discuția)
Bună ziua , îmi poate spune și mie cineva cum se face o angajare ... eduard56463 eduard56463 Bună ziua , îmi poate spune și mie cineva cum se face o angajare ? Am fost la itm cu următoarele acte : solicitare parolă , certificat de înregistrare ... (vezi toată discuția)