Am inceput activitate de comert cu produse decorative,la inceputul activitatii am investit aproximativ 15000 lei in marfa plus cheltuieli infiintare .Cum inregistrez corect aceasta suma?In ce registre trebuie evidentiata?
Încasările din Registrul-jurnal de încasări şi plăţi cuprind:
– sumele încasate din desfăşurarea activităţii;
– aporturile în numerar şi prin conturi bancare aduse la începerea activităţii ori în cursul desfăşurării acesteia;
– sumele primite sub formă de credite bancare sau de alte împrumuturi;
– sumele primite ca despăgubiri;
– sumele primite sub formă de sponsorizări, mecenat sau donaţii;
– sumele primite reprezentând forme de sprijin cu destinaţie specială din fonduri nerambursabile (subvenţii);
– alte sume încasate (de exemplu: restituiri de impozite, taxe, penalităţi).
Plăţile din Registrul-jurnal de încasări şi plăţi cuprind:
– plăţile efectuate în cadrul activităţii desfăşurate în scopul realizării de venituri;
– sumele reprezentând restituirea aporturilor în numerar şi prin conturi bancare;
– sumele reprezentând rambursarea de credite bancare sau de alte împrumuturi;
– alte plăţi efectuate (de exemplu: penalităţi, amenzi plătite ş.a.).
Sumele înregistrate în Registrul-jurnal de încasări şi plăţi se totalizează lunar.
Multumesc mult pentru raspuns,sa inteleg ca ar trebui evinendiat aportul numerar in registrul de incasari si plati dupa ce intocmesc o dispozitie de incasare?
La sfarsitul lunii,nu iau acest aport ca si venit in calcul,este corect?
Deci aportul de numerar il inregistrati in registrul de incasari si plati pe baza unei dispozitii de incasare.
Aportul de numerar NU se considera venit (dealtfel il si puteti restitui depunatorului, adica...dvs.).