avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 505 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... se poate cotiza din urma?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

se poate cotiza din urma?

sunt studenta in anul3 si sunt insarcinata.am inteles k nu o sa pot lua prenatal decat daca nasteam dupa obtinerea licentei..iar sotul meu lucreza de 5 ani dar anu' acesta si-a schimbat locul de munca,facand o intrerupere de 2 luni.la noua firma unde el lucreaza abia acum ii fac carte de munca.intrebarea este daca se poate cotiza din urma?pentru ca stim ca pentru prenatal e nevoie de a lucra in ultimul an,12 luni consecutive...iar daca se poate cotiza din urma,unde??vrem mai multe informatii..
Cel mai recent răspuns: pakos , utilizator 16:54, 9 Octombrie 2009
Probabil va referiti la acea indemnizatie pentru crestere copil. De anul acesta veti putea beneficia si dvs., daca va incadrati la paragraful din lege, de mai jos:
Art. 1. - (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2009, persoanele care, în ultimul an anterior datei naşterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază de concediu pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, de până la 3 ani, precum şi de o indemnizaţie lunară în cuantum de 600 lei sau, opţional, în cuantum de 85% din media veniturilor realizate pe ultimele 12 luni, dar nu mai mult de 4.000 lei.
(2) Cele 12 luni prevăzute la alin. (1) pot fi constituite integral şi din perioadele în care persoanele s-au aflat în una sau mai multe dintre următoarele situaţii:
m) urmează cursurile de zi ale învăţământului preuniversitar şi universitar, organizat potrivit legii, frecventate fără întrerupere. Sunt exceptate de la această obligaţie persoanele care au întrerupt cursurile din motive medicale
am citit pe internet si am inteles ca nu beneficiez de prenatal(indemniz de crestere a copilului) decat daca as naste dupa obtinerea licentei,mai exact la o luna sau doua dupa, atunci cand beneficiez de somaj.in cazul in care il nasc mai inainte,iar in cazul meu in martie nu pot beneficia de acest prenatal.
Ultima modificare: Luni, 20 Iulie 2009
nykolmaria, utilizator
OUG nr.148/2005 a fost modificata prin Legea nr.240/2009, si anume:
Articol unic. — Alineatul (2) al articolului 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.008 din 14 noiembrie 2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 7/2007, cu modificarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:
— Dupa litera l) se introduce o noua litera, litera m), cu urmatorul cuprins:

„m) urmeaza cursurile de zi ale invatamantului preuniversitar si universitar, organizat potrivit legii, frecventate fara intrerupere. Sunt exceptate de la aceasta obligatie persoanele care au intrerupt cursurile din motive medicale.”

Legea a intrat in vigoare la data de 18 iunie 2009.
am fost si m-am interesat la ei si se pare k exista legea dar nu sunt normele....as vrea mai multe explicatii,,,cand se da o lege nu se dau si normele????
Vor aparea si Normele Metodologice, mai trebuie sa aveti putina rabdare. Nu, ele nu apar impreuna.

Alte discuții în legătură

Indemnizatia pentru crestere copil filipandrutza filipandrutza Vreau sa va adresez si eu o intrebare:sunt studenta in anul IV la o universitate de stat si urmeaza sa nasc pe data de 5 iulie iar sustinerea licentei este ... (vezi toată discuția)
Indemnizatie pt mamele studente rebyi rebyi Buna ziua.Am ineput cursueile unei facultati la zi in anul 2005.in 2007 am nascut fetita, iar in 2008 am intrerupt studiile pt ca eram insarcinata din nou.am ... (vezi toată discuția)
Indemnizatie pentru copii-mamici studente adistef adistef buna ziua, in cele din urma au aparut normele cu privire la indemnizatia acordata copiilor, pentru mamicile studente, dar cum sunt legile la noi - neclare:in ... (vezi toată discuția)