avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 505 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... se poate cotiza din urma?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

se poate cotiza din urma?

sunt studenta in anul3 si sunt insarcinata.am inteles k nu o sa pot lua prenatal decat daca nasteam dupa obtinerea licentei..iar sotul meu lucreza de 5 ani dar anu' acesta si-a schimbat locul de munca,facand o intrerupere de 2 luni.la noua firma unde el lucreaza abia acum ii fac carte de munca.intrebarea este daca se poate cotiza din urma?pentru ca stim ca pentru prenatal e nevoie de a lucra in ultimul an,12 luni consecutive...iar daca se poate cotiza din urma,unde??vrem mai multe informatii..
Cel mai recent răspuns: pakos , utilizator 16:54, 9 Octombrie 2009
Probabil va referiti la acea indemnizatie pentru crestere copil. De anul acesta veti putea beneficia si dvs., daca va incadrati la paragraful din lege, de mai jos:
Art. 1. - (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2009, persoanele care, în ultimul an anterior datei naşterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază de concediu pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, de până la 3 ani, precum şi de o indemnizaţie lunară în cuantum de 600 lei sau, opţional, în cuantum de 85% din media veniturilor realizate pe ultimele 12 luni, dar nu mai mult de 4.000 lei.
(2) Cele 12 luni prevăzute la alin. (1) pot fi constituite integral şi din perioadele în care persoanele s-au aflat în una sau mai multe dintre următoarele situaţii: