Buna ziua.
Potrivit prevederilor art. 165 şi 166 din Legea nr. 263/2010, la determinarea punctajelor lunare, pentru perioadele anterioare datei de 1 aprilie 2001, se utilizează salariile brute sau nete, după caz, în conformitate cu modul de înscriere a acestora în carnetul de muncă, astfel: salariile brute până la 1.07.1977; salariile nete, de la data de 1 iulie 1977 până la data de 1 ianuarie 1991; salariile brute, de la data de 1 ianuarie 1991 Problema pe care am constatat-o consultand carnetul de munca este legata de valoarea inscrisa si anume este trecut salariul de incadrare (salariul minim pe economie)
Pe fluturasul de salariu este trecut salariul brut din care s-a retinut CASS= 5,5%, CIAS=10,5% si somaj=0,5%
La depunerea dosarului de pensie se solicita carnetul de munca iar din 2011 adeverinta de vechime astfel folosindu-se inscrisurile din carnetul de munca.
Cum se poate rezolva aceasta situatie stiind ca in legea 263/2010 se mentioneaza ca; La determinarea punctajelor lunare se utilizează venitul brut lunar realizat care a constituit, conform legii, baza de calcul a contribuţiei individuale de asigurări sociale,
Multumesc frumos,
Lefter
1. In carnetul de munca se trece salariul prevazut in contractul individual de munca (CIM).
2. - Dar angajatorul completeaza in fiecare luna Declaratia lunara nominala (D112) pe care o depune la ANAF (si care ajunge apoi la Casa de Pensii, Casa de Asigurari de Sanatate si Agentia de Somaj).
- In aceasta D112 sunt trecute veniturile efective lunare pentru fiecare salariat, venituri pentru care se datoreaza contributii la pensie, sanatate si somaj (adica baza de calcul a contributiilor de asigurare sociala).
- Dupa aceea plateste, prin ANAF, contributiile conform bazei de calcul prevazute in D112.
3. Asadar nu trebuie sa va faceti griji in privinta luarii in calculul punctajului lunar pentru pensie a veniturilor lunare efective.