1. Doresc sa imi deschid un PFA cu sediul social intr-un apartament de bloc. Ma intereseaza daca in anul 2016 se schimba ceva privind impozitul pe apartamentele in care figureaza PFA. Sotul este proprietarul spatiului. Am citit ca ar creste impozitul de la 13 la 20 ori. As dori sa stiu acest lucru inainte de a face pasul. PFA-ul va avea ca obiect de activitatea consiliere, ateliere creative pentru copii si adulti, care se vor desfasura in cabinete, inchiriate, nu la sediul social.
2. Mai este obligatoriu sa achizitionez casa de marcat, sau este suficient sa am chitantier si facturier personalizat?
1. Conform art. 457 si 458 din noul Cod Fiscal, proprietarul locuintei care este folosit si in scop nerezidential (se desfasoara activitate comerciala) plateste impozit majorat, insa
daca aveti declarat doar sediu (eventual activitate de birou) prin declaratiile depuse la Registrul Comertului la infiintare atunci nu platiti impozit majorat.
Oricum proprietarul apartamentului trebuie sa depuna o declaratie la Directia Fiscala locala prin care declara daca exista activitate comerciala in apartament.
Daca ati avea activitatea comerciala, atunci ati plati impozit majorat doar pentru suprafata destinata activitatii comerciale.
2. Conform OUG 28/1999 si OUG 91/2004 obligativitatea utilizarii caselor de marcat revine firmelor care incaseaza integral sau partial cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de debit/credit sau substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie.
Dvs nu prestati direct catre populatie, deasemenea activitatea dvs nu apare nici la exceptiile de obligativitate prevazute de actul normativ
3. Conform OG 17/2015 art. 5 alin. 1/2/3 nu este obligatoriu folosirea stampilei nici in relatiile cu statul nici in relatiile dintre persoanele fizice si/sau juridice. Insa exista anumite legi speciale care impune obligativitatea stampilei, deasemenea toata lumea este obisnuita cu stampila, de aceea ar fi bine sa aveti.