In cazul unui entitati care a inchiriat un spatiu intr-o cladire de birouri, fara a avea niciun angajat, ci doar contracte de colaborare cu 3 PFA-uri, ce obligatii SSM si PSI trebuie indeplinite?
Menionez ca spatiul nu e inregistrat ca punct de lucru sau sediu al respectivei entitati.
Care ar fi pasii de urmat? Indicarea articolelor relevante mi-ar fi de imens ajutor.
Normele metodologice de aplicare a Legii ssm nr.319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-art.82 (1) Pentru persoanele aflate in intreprindere si/ sau unitate cu permisiunea angajatorului, cu exceptia altor participanti la procesul de munca, asa cum sunt definiti potrivit art. 5 lit. c) din lege, angajatorul stabileste, prin regulamentul intern sau prin regulamentul de organizare si functionare, durata instruirii si reguli privind instruirea si
insotirea acestora in intreprindere si/ sau unitate.
(2) Pentru lucratorii din intreprinderi si/ sau unitati din exterior care desfasoara activitati pe baza de contract de prestari de servicii, angajatorul beneficiar al serviciilor va asigura instruirea lucratorilor respectivi privind activitatile specifice intreprinderii si/ sau unitatii respective, riscurile pentru securitatea si sanatatea lor, precum si masurile si
activitatile de prevenire si protectie la nivelul intreprinderii si/ sau unitatii, in general.
(3) Instruirea prevazuta la alin. (1) si (2) se consemneaza in fisa de instruire colectiva, conform modelului prezentat in anexa nr. 12.
(4) Fisa de instruire colectiva se intocmeste in doua exemplare, din care un exemplar se va pastra de catre angajator/ lucrator desemnat/ serviciu intern de prevenire si protectie care a efectuat instruirea si un exemplar se pastreaza de catre angajatorul lucratorilor instruiti sau, in cazul vizitatorilor, de catre conducatorul grupului.
(5) Reprezentantii autoritatilor competente cu atributii de control vor fi insotiti de catre un reprezentant desemnat de catre angajator, fara a se intocmi fisa de instruire.
Legea ssm nr.319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare,
-art.5 lit. c) alţi participanţi la procesul de muncă - persoane aflate în întreprindere şi/ sau unitate, cu permisiunea angajatorului, în perioada de verificare prealabilă a aptitudinilor profesionale în vederea angajării, persoane care prestează activităţi în folosul comunităţii sau activităţi în regim de voluntariat, precum şi şomeri pe durata participării la o formă de pregătire profesională şi persoane care nu au contract individual de muncă încheiat în
formă scrisă şi pentru care se poate face dovada prevederilor contractuale şi a prestaţiilor efectuate prin orice alt mijloc de probă;
Similar si pentru instruirea in domeniul psi-su.
Ordin MAI nr. 712/ 2004 privind instruirea in domeniul psi-su,
-art. 40 Instructajul pentru personalul din afara operatorului economic sau a instituţiei se desfăşoară cu persoanele care execută temporar activităţi în locurile din incinta operatorului economic sau a instituţiei respective unde sunt prezenţi factori de risc potenţial generatori de situaţii de urgenţă, după cum urmează:
a) personalul societăţilor comerciale de construcţii-montaj şi instalaţii;
b) personalul societăţilor comerciale de reparaţii, revizii, întreţinere şi de service;
c) personalul care efectuează transport de materiale periculoase;
d) personalul de pază aparţinând altor societăţi comerciale sau firme specializate;
e) vizitatori în grup de minimum 5 persoane.
-art. 41 Locurile din incinta operatorului economic sau a instituţiei pentru care se execută instructajul pentru personalul prevăzut la art.40 se stabilesc prin act de autoritate al conducătorului instituţiei publice, al managerului sau al patronului.