avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 645 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Indemnizatii copil moldovean in Romania
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Indemnizatii copil moldovean in Romania

Buna! Sunt studenta atat eu cat si sotul meu in orasul Galati. Suntem basarabeni si acum o luna eu am nascut. Vreau sa stiu daca pot beneficia de indemnizatii pentru copil si daca da, atunci unde ar trebui sa ma adresez pentru aceasta. Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 16:14, 24 Ianuarie 2018
1. Puteti beneficia de indemnizatie pentru concediu crestere copil (CCC) daca indepliniti urmatoarele conditii prevazute de OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor:

Art. 2
(1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2011, persoanele care, in ultimul an anterior datei nasterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri din salarii, venituri din activitati independente, venituri din activitati agricole supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumite in continuare venituri supuse impozitului, pot beneficia optional de urmatoarele drepturi:

a) concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la un an, respectiv 3 ani in cazul copilului cu handicap, precum si de o indemnizatie lunara;

b) concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, precum si de o indemnizatie lunara.
...

(5) Cele 12 luni prevazute la alin. (1) pot fi constituite integral si din perioadele in care persoanele s-au aflat in una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:
...