Nu vad de ce va indoiti. Suntem pe un forum, nu la politie, parchet sau in sala de judecata. Desi, dupa parerea mea, nici acolo nu-i frumos sa minti.
Pe biletul de iesire din spital scrie " Fractura platou tibial extern cu deplasare". S-a impiedicat de coarda cu piciorul drept si a cazut cu genunchiul piciorului stang de asfalt. Alte leziuni, in afara de escoriatia de la piciorul drept, provocata de coarda, si fractura de la piciorul stang nu are(coate, cap, palme, sau oriunde altundeva, nici o julitura sau vanataie in plus fata de cele aratate). Eu intreb sa vad cum se interpreteaza legea, n-am nici un interes sa mint, ca nu ma incalzeste sa-mi dea cineva dreptate pe acest forum. Si din punct de vedere juridic si al mecanismului producerii leziunii, continui sa cred ca nu este accident de circulatie. Legea spune clar, vehicul in miscare. Si m-am uitat pe un curs de medicina legala, de curiozitate, la accidente rutiere leziunile sunt de tip lovire-proiectare, lovire-strivire, lovire-cadere. Deci, fiecare cu parerea sa.
Scuze, nu vazusem PS Cum adica, sa fie piciorul forfecat, ca n-am inteles. In rest ati descris corect, eu am trecut, colegul a oprit deoarece a vazut ca femeia nu se opreste, ea a continuat deplasarea si s-a impiedicat de coarda.
Sunteti amabil sa descrieti mai exact ce intelegeti prin forfecare? Si poate stie cineva medicina legala si descrie mecanismul posibil de producere a leziunii descrise mai sus.
Insa ultima mea intreabre era legata de prioritate si doream un raspuns argumentat. Eu am explicat cu text de lege, de ce am rezerve fata de neacordarea de prioritate. Astept o parere, fundamentata pe lege.
Legal, femeia traversa pe trecerea de pietoni, semanforul fiind verde. Deci era dreptul ei ....
Iar dumneavoastra, avand verde intermitent trebuia sa-i acordati prioritate....pare destul de simplu....;)
Daca erati dumneavoastra in postura acelei femei, ce ati fi facut?
Deocamdata, imi asum responsabilitatea morala. Cea legala va fi stabilita de cei in drept. Am sprijinit pe doamna respectiva pentru rezolvarea problemelor legate de interventie chirurgicala, spital, carje, medicamente, etc si acum platesc o persoana care sa o asiste opt ore pe zi. Pana in prezent i-am avansat circa 2000 lei, din care numai 300 lei justificabili cu acte. Daca sunt vinovat, asa cum v-ati exprimat, inseamna ca eu raspund legal iar asiguratorul raspunde civil. Asta inseamna ca persoana in cauza trebuie sa adune toate documentele in baza carora a facut cheltuieli legate de acest eveniment nefericit si in instanta sa cheme asiguratorul pentru plata acestor sume. Cand i-am spus de aceasta eventualitate, m-a intrebat: dar eu cu ce sa ma fac bine, ca nu am bani. Dumneavoastra ce ati fi facut? Eu i-am platit toate chestiile, desi puteam sa o trimit la sfantu asteapta, sa se judece cu avocatii societatii de asigurari si sa le demonstreze lor cum si pe ce si-a cheltuit banii. Eu, din ce am mai vazut, mai mult de o pedeapsa cu suspendare nu am cum primi, avand in vedere circumstantele producerii accidentului. Asta asa, ca sa nu fiu etichetat drept un nesimtit.
Am postat in ideea de a primi raspunsuri legate de cele expuse de mine, pe marginea textului de lege, nu cu inima.
Nu a fost accident de circulatie pentru ca nu a fost implicat un vehicul in miscare si nu sunt vinovat de neacordare de prioritate pentru ca in momentul in care autoturismul meu a intrat pe trecerea de pietoni, doamna nu era pe sensul meu de mers. Va rog sa veniti cu argumente pe textul de lege si sa ma contraziceti.
Dezgrop acest topic. Intre timp doamna a primit 90-100 zile ingrijiri medicale, deci nu se pune problema retragerii plangerii. Spre stiinta si invatatura, daca va roaga cineva sa-l tractati, ori il refuzati, ori il puneti pe el sa conduca autoturismul tragator...
Ca sa evitati situatii de acest gen.
Revenind, am mai cautat sa vad cum este cu prioritatea si cu sensul de mers. In primul rand, in OUG 195/2002, art 6, pct 1, este definita notiunea de acordate de prioritate: "Obligatia oricarui participant la trafic de a nu isi continua deplasarea sau de a nu efectua orice alta manevra daca prin aceasta ii obliga pe ceilalti participanti la trafic care au prioritate de trecere sa isi modifice brusc directia sau viteza de deplasare ori sa opreasca". De aici rezulta ca, chiar daca pietonul este trecut pe sensul tau de mers, daca nu il obligi sa-si schimbe viteza sau directia de deplasare ori sa se opreasca, se cheama ca i-ai acordat prioritate.
Cu referire la obligatia de a acorda prioritate pietonului aflat pe trecere pe sensul de mers al vehiculului. In sprijinul parerii ca sensul de mers al vehiculului este reprezentat de portiunea de carosabil pe care are dreptul vehiculul sa se deplaseze(benzile destinate categoriei din care face parte si pe care este obligat sa circule, conform art 100 din Regulament), vin cu anexa la OUG 195/2002, sectiunea referitoare la marcaje.
Marcajul longitudinal care arata axa drumului este denumit marcaj de separare a sensurilor de circulatie, nu de separare a sensurilor de mers. Sensul de circulatie include toate sensurile de mers specifice unor vehicule(tramvai, autovehicul, pista biciclete).
Pareri?