Sunt propietarul unui ap. intr-un bloc cu 20 ap. Am ales pentru plata cheltuielilor modalitatea de transfer bancar online. La transferul sumei in contul asociatiei banca acesteia ( diferita de banca la care am eu contul ) percepe un comision variabil in functie de suma. Administratorul a considerat ca acest comision bancar trebuie sa-mi revina spre plata mie integral. Intreb daca este corect sau comisioanele bancare platite de asociatie sunt considerate cheltuieli comune indiferent de sursa lor? Va rog sa-mi precizati daca stiti raspunsul si prevederea legala care cuprinde acest caz. Multumesc si la multi ani!
Nu exista un text de lege explicit care sa duca la asa ceva.
Totusi, prin plata bancara dumneavostra ati economisit o fila din chitantier plus munca casierului.
In concluzie: practicienii introduc aceste sume in cheltuielile generale de administrare.
Problema trebuie transata de comitet, nu de administrator.
Mi s-ar parea normal ca dvs. sa suportati comisionale acelea.
Matematic vorbind daca dvs ar trebui sa platiti 100 de lei, intretinerea, si comisionul ar fi de 10 lei si asociatia ar trebui sa "suporte" comisionul, nu cred ca s-ar acoperi cheltuielile dvs cu intretinerea.
Daca dvs. cumparati un produs pe care il platiti cu cardul la magazin, magazinul isi opreste pretul produsului iar dvs platiti comisionele aferente acelei traznactii.
Dar puteti opta pentru un card sau cont unde nu aveti de platit comisione la tranzactii.
Dv ati inteles sa achitati cotele de intretinere prin transfer bancar online-asumandu-va automat si costurile aferente
Puteti opta pentru variantele in care nu se percep comisioane bancare
Nu exista motive pentru care ceilalti proprietari sa plateasca cota parte din comisionul de transfer bancar pentru alti proprietari care isi platesc cheltuielile de intretinere in acest mod.
Se pare ca nimeni nu intelege cum sta treaba cu bancile si cui se percepe comisionul. Eu virez 100 de lei asociatiei de prop. si imi platesc separat comisioanele bancii mele care nu sunt evidentiate in virament, banca asociatiei este cea care percepe un alt comision la incasarea oricarei sume prin transfer, deci procente sau sume fixe din orice suma care intra prin transfer in contul asociatiei indiferent de comisioanele percepute de banca platitoare. Degeaba as schimba eu banca mea pentru atata lucru, banca asociatiei este cea care percepe comisionul de la asociatia noastra pentru sumele intrate in cont si de aceea eu cred ca aceste comisioane sunt cheltuieli comune care trebuie introduse in contabilitate ca atare.
Oricum eu voi renunta la plata online si iata cum reuseste Romania sa fac un pas inainte, doi pasi inapoi.