avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1032 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... indemnizatie crestere copil, mama studenta
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

indemnizatie crestere copil, mama studenta

Buna ziua sunt studenta in anul 2 la zi (stat).Copilul sa nascut in decembrie.Din ianuarie pana in iunie am lucrat urmand a fi acoperita cu facultatea pentru celelalte 6 luni.V-as ruga daca ati putea sa-mi oferiti un raspuns privind momentul in care incepe acordarea indemnizatie de crestere a copil.Ca salariata ar fi fost 45 de zile de lehuzie platite de anagajator urmand apoi a se intra pe indemnizatie.Multumesc anticipat si va doresc un an cat mai bun.
Cel mai recent răspuns: ifrimg , utilizator 18:50, 8 Februarie 2016
1. Puteti beneficia de indemnizatie pentru concediu crestere copil (CCC) incepand cu ziua urmatoare a ultimei zile de concediu de maternitate (126 de zile = sarcina si lauzie = pre si postnatal) dar nu mai devreme de a 43-a zi de la data nasterii copilului.

2. Daca ati avut concediu de lauzie 45 de zile si nu mai aveti certificat medical in continuare atunci puteti sa solicitati indemnizatie pentru CCC cu a 46-a zi de la data nasterii copilului.

Multumesc pentru o parte din raspuns.Intrebarea se refera la partea " Sunt studenta(an2) si am nascut, din ce moment se calculeaza indemnizatia crestere copil (nu am avut nici un concediu)?
1. Cuantumul indemnizatiei pentru CCC se raporteaza la veniturile realizate de persoana indreptatita in care s-a aflat aceasta in ultimul an anterior datei nasterii copilului , timp de 12 luni.

OUG 111/2010
art. 2
(1) Începând cu data de 1 ianuarie 2011, persoanele care, în ultimul an anterior datei naşterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri din salarii, venituri din activităţi independente, venituri din activităţi agricole supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, denumite în continuare venituri supuse impozitului, pot beneficia opţional de următoarele drepturi:
a) concediu pentru creşterea copilului în vârstă de până la un an, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap, precum şi de o indemnizaţie lunară;
b) concediu pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani, precum şi de o indemnizaţie lunară.

(1^1) Limitele minimă şi maximă ale indemnizaţiei se stabilesc prin raportare la indicatorul social de referinţă, denumit în continuare ISR

(2) Indemnizaţia lunară prevăzută la alin. (1) lit. a) se stabileşte în cuantum de 85% din media veniturilor nete realizate în ultimele 12 luni şi nu poate fi mai mică de 1,2 ISR şi nici mai mare de 6,8 ISR.

(3) Indemnizaţia lunară prevăzută la alin. (1) lit. b) se stabileşte în cuantum de 85% din media veniturilor nete realizate în ultimele 12 luni şi nu poate fi mai mică de 1,2 ISR şi nici mai mare de 2,4 ISR.
......

2. Ordinul nr.1474/2011
situatie:
Situaţia în care cele douăsprezece luni de eligibilitate sunt constituite şi din perioade asimilate sau numai din perioade asimilate. În acest caz, care sunt veniturile luate în calcul la stabilirea cuantumului indemnizaţiei pentru creşterea copilului?

solutie : In situaţia în care cele douăsprezece luni avute în vedere sunt constituite şi din perioade asimilate, aşa cum se prevede şi la art. 13 alin. (3) şi (4) din OUG nr. 111/2010, la stabilirea cuantumului indemnizaţiei pentru creşterea copilului se vor lua în considerare inclusiv sumele încasate de persoana îndreptăţită, reprezentând venituri aferente perioadelor asimilate. În cazul în care nu există venituri aferente perioadelor asimilate, atunci acele perioade se iau în considerare ca eligibilitate în vederea deschiderii dreptului la indemnizaţia pentru creşterea copilului, iar venitul aferent acelor perioade este zero. În acest caz, cuantumul minim al indemnizaţiei la care este îndreptăţită persoana este de 600 lei.
1. Daca in cele 12 luni ati avut si venituri din salarii si din concediu de maternitate (sarcina si lauzie) se aduna aceste venituri si se imparte suma la 12 luni si apoi se inmulteste cu 85%.

2. - Daca rezulta o suma mai mare de 600 lei se acorda aceasta suma ca indemnizatie.
- Daca rezulta o suma mai mica de 600 lei indemnizatia va fi de 600 lei.
Multumesc pentru raspunsuri insa intrebarea mea ramane.
Sunt studenta(an2) si am nascut, din ce moment se calculeaza indemnizatia crestere copil (nu am avut nici un concediu)?

Alte discuții în legătură

Calcul indemnizatie cu concediu fara plata amyST amyST Buna ziua, As vrea sa stiu cum se calculeaza indemnizatia pentru bebe2 in cazul in care am avut indemnizatie pentru bebe1 timp de 11 luni apoi am intrat in ... (vezi toată discuția)
Indemnizatia de ccc mitid84 mitid84 Buna ziua. va rog sa-mi spuneti si mie cu cat se plateste primul an de crestere copil si anul al 2lea de crestere copil. In al doilea an este o suma fixa ... (vezi toată discuția)
Demisie contract de munca cu 2 ore Andrew_G Andrew_G Buna ziua, Sunt angajata cu 2 ore, urmeaza sa nasc pe 15 martie 2016. Din varii motive ne-am hotarat sa isi ia sotul concediu crestere copil. Intrebarea mea ... (vezi toată discuția)