avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 834 soluții astăzi

Marți, 11 februarie, are loc evenimentul: Negocierea colectivă - Alegerea reprezentanților angajaților și provocările practice. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... responsabil protectia muncii
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

responsabil protectia muncii

Buna,
Va rog sa ma ajutati cu doua informatii:
1. e obligatoriu ca intr-o firma persoana care se ocupa de protectia muncii sa fie angajata la acea firma, sau poate fi si PFA
2. de ce calificari are nevoie persoana desemnata responsabil protectia muncii.

Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Gabriel Amironesei , Consilier juridic 13:55, 30 Iulie 2009
Art. 14. – Organizarea activităţilor de prevenire şi protecţie este realizată de către angajator, în următoarele moduri:
a) prin asumarea de către angajator, în condiţiile art. 9 alin. (4) din lege, a atribuţiilor pentru realizarea măsurilor prevăzute de lege;
b) prin desemnarea unuia sau mai multor lucrători pentru a se ocupa de activităţile de prevenire şi protecţie;
c) prin înfiinţarea unui serviciu intern de prevenire şi protecţie;
d) prin apelarea la servicii externe de prevenire şi protecţie.

În cazul în care lucrătorii desemnaţi/serviciul intern de prevenire şi protecţie nu au capacităţile şi aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activităţilor de prevenire şi protecţie prevăzute la art. 15, angajatorul trebuie să apeleze la unul sau mai multe servicii externe.
Art. 21. – Pentru a putea să desfăşoare activităţile de prevenire şi protecţie, lucrătorul desemnat trebuie să îndeplinească cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă corespunzătoare cel puţin nivelului mediu, conform prevederilor art. 47-51.
Art. 47. – Nivelurile de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, necesare pentru dobândirea capacităţilor şi aptitudinilor corespunzătoare efectuării activităţilor de prevenire şi protecţie, sunt următoarele:
a) nivel de bază;
b) nivel mediu;
c) nivel superior.
Art. 48. -
(1) Cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă corespunzătoare nivelului de bază sunt:
a) studii în învăţământul liceal filiera teoretică în profil real sau filiera tehnologică în profil tehnic;
b) curs în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, cu conţinut minim conform celui prevăzut în anexa nr. 6 lit. A, cu o durată de cel puţin 40 de ore.
(2) Nivelul de bază prevăzut la alin. (1) se atestă prin diploma de studii şi certificatul de absolvire a cursului prevăzut la alin. (1) lit. b).
Art. 49. -
(1) Cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă corespunzătoare nivelului mediu sunt:
a) studii în învăţământul postliceal în profil tehnic;
b) curs în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, cu conţinut minim conform celui prevăzut în anexa nr. 6 lit. B, cu o durată de cel puţin 80 de ore.
(2) Nivelul mediu prevăzut la alin. (1) se atestă prin diploma de studii şi certificatul de absolvire a cursului prevăzut la alin. (1) lit. b).
Art. 50. -
(1) Cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă corespunzătoare nivelului superior sunt:
a) studii superioare tehnice;
b) curs în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, cu conţinut minim conform celui prevăzut în anexa nr. 6 lit. B, cu o durată de cel puţin 80 de ore;
c) curs postuniversitar de evaluare a riscurilor cu o durată de cel puţin 180 de ore.
(2) Nivelul superior prevăzut la alin. (1) se atestă prin diploma de studii şi certificatele de absolvire a cursurilor prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c).
(3) Cerinţa minimă prevăzută la alin. (1) lit. b) este considerată îndeplinită şi în situaţia în care persoana a absolvit o formă de învăţământ postuniversitar în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.
Art. 51. – Cursurile în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, prevăzute la art. 48 alin. (1) lit. b), art. 49 alin. (1) lit. b) şi la art. 50 alin. (1) lit. b), se efectuează de către furnizori de formare profesională autorizaţi conform prevederilor art. 18-27 din Ordonanţa Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 375/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Extrase din Normele Metodologice de aplicare a Legii Sanatatii si Securitatii in Munca nr. 319/2006
1.Poate fi si una si alta.
2. Trebuie sa fie autorizata, in temeiul legi;sunt organizatii care formeaza si asigura obtinerea autorizarii persoanei in vederea calificarii in acest sens.
3. Dati o cautare pe net si esteimposibil sa nu gasiti.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Conditii angajare expert sanatate si securitate in munca Ioana_mba Ioana_mba Buna dimineata. Care sunt conditiile pentru ca o persoana sa poata fi angajat Expert SSM? Poate fi angajat part time? Este vorba de o societate cu mai ... (vezi toată discuția)
Ssm si psi ALEXANDRU - ADRIAN MIU ALEXANDRU - ADRIAN MIU Buna ziua, As dori sa fac un curs de perfectionare pentru a activa in domeniul securitatii si sanatatii in munca si psi dar nu stiu ce tip de curs e cel mai ... (vezi toată discuția)
Ce tip de studii superioare pentru ssm katana62 katana62 Buna ziua! Daca am absolvit un liceu cu profil tehnic (industrial), dar o facultate cu profil umanist (filologie), pot urma un curs de inspector/specialist ... (vezi toată discuția)