avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1068 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... Neplata tva = puscarie?
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

Neplata tva = puscarie?

Buna seara.

Lucrez ca electrician pe propriul pfa. Am fost informat de anaf ca nu am platit un tva in 2010, in valoare de 3500 lei, avand de platit la ora actuala vreo 13000 lei, cu tot cu penalitati. M-au informat ca daca nu platesc toata suma in termen de 3 zile vor trimite dosarul la antifrauda. Le-am propus sa le platesc suma in 3 luni, dar nu am avut cu cine sa ma inteleg.

Imi puteti spune va rog ce consecinte are "trimitem dosarul la antifrauda"? Amenda, puscarie, alt control? Deja mi-au facut un control si m-au amendat cu 2000 lei pentru ca aveam sediul social expirat si nici nu mi-am pus problema de a "rezolva".

Ce mi se poate intampla?

Va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: CLAUDIU LASCOSCHI , Avocat 15:17, 10 Aprilie 2016
Amenda pentru nedepunerea declaratiilor la timp.
Sa speram ca scapati cu atat si ca nu va ia actle contabile la control ca "sa depisteze" evaziune fiscala.
In mod sigur vor lua totul la verificat. Ce se intampla daca "depisteaza" evaziune fiscala sau orice ar dori ei sa depisteze? Se poate ajunge la puscarie sau doar amenzi peste amenzi?

Nu am cum sa le platesc cei 13000 lei in 3 zile si vor trimite dosarul la antifrauda in mod sigur. Am platit la timp orice alte impozite. Asta a ramas neplatit dintr-un motiv personal, care nu este o scuza, evident.

Cat de rau se poate termina pentru mine?
Ultima modificare: Luni, 25 Ianuarie 2016
stoyan, utilizator
Sa nu dramatizam. DAF are metode de intimidare, asa incat va recomand sa cautati chiar de acum un avocat care sa stie fiscalitate si un expert contabil curajos care sa va ajute cand va fi cazul. Cu aceasta echipa veti reduce la minim consecintele.