avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 888 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... ABUZ Telekom Romania
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

ABUZ Telekom Romania

Buna seara,

Am sa va dau copy-paste la plangerea ce vreau sa o depun la Telekom Romania.

Dupa ce cititi, accept un sfat/parere asupra acestei spete - si in special ma intereseaza daca este cineva interesat sa ma reprezinte in instana . As vrea sa cerem 100.000 EURO daune, si sa le facem 50-50 indiferent de ce suma obtinem de la ei fiindca eu sunt 100% convins ca suntem in castig de cauza.

Citez reclamatia:

" RECLAMATIE: CARTELA NELIMITAT PE VIATA, TELEKOM

In atentia TELEKOM Romania Communications S.A. cu adresa postala Piaţa Presei Libere nr. 3-5, Clădirea City Gate, Turnul de Nord, et. 7-18, Sector 1, 013702, Bucureşti (Cod Fiscal: RO427320).
Detin urmatoarele numere de telefon TELEKOM, PrePay cu oferta valabila NELIMITAT (pe viata):
0784317XXX
0784317XXX
0784338XXX
0784338XXX
0784406XXX
0784406XXX

Numerele au fost achizitionate in urma reclamei TV.
Doua (2) au fost cumparate din Carrefour Orhideea, si inca patru (4) din CORA Militari.
Mentionez ca inainte de achizitie mi s-a confirmat faptul ca pot sa sun nelimitat dupa ce activez optiunea promotionala, ce va fi valabila in fiecare luna la reincarcare.
Mai mentionez faptul ca nu mi-au fost prezentati termeni sau conditii in magazin inainte de achizitie, si nici nu am semnat nimic pentru a le folosi dupa bunul plac.
Treptat, am primit mesajul “Pentru efectuarea de trafic abuziv si incalcarea termenilor si a conditiilor de utilizare a serviciului PrePay, serviciile de conferinta si apel in asteptare vor fi restrictionate pe termen nelimitat.”.
Numerele 0784338XXX si 0784338XXX au fost blocate definitiv, incat nu mai pot nici macar efectua apel iar pentru numerele 0784317XXX, 0784317XXX, 0784406XXX, 0784406XXX a fost restrictionat serviciul de apel in asteptare si conferinta.

Pe data de 19.1.2016 am sunat la Serviciul Clienti TELEKOM „1234” in jurul orei 20:00-20:30 si am discutat cu o domnisoara/doamna al carui nume nu il cunosc deoarece in primul rand fara sa ma intrebe de situatia mi-a spus din prima ca ce am patit este din cauza traficului abuziv, fara macar sa imi ceara numerele apoi cand i-am cerut explicatii ori sa vorbesc cu un manager/supervizor a tipat la mine (clientul) si mi-a inchis telefonul in nas – pur si simplu.
Am sunat inca o data la 10-15 minute diferenta de timp si am vorbit cu Andrei care mi-a spus ca datorita procedurilor nu imi poate comunica numele colegei.
Solutia a fost sa ma duc intr-un magazin TELEKOM sa depun o sesizare scrisa.

Prin urmare, pe data de 19.01.2016 am trimis mail in limba engleza catre: mediarelations@telekom.ro miroslav.majoros@telekom.ro miroslav.majoros@telekom.com telekomro@mailam.custhelp.com timotheus.hottges@telekom.du timotheus.hottges@telekom.comtimotheushottges@telekom.com miroslavmajoros@telekom.com miroslavmajoros@telekom.ro

Din pacate, nu am nimerit adresele celor doi CEO, Miroslav Majoros ori Timotheus Hottges dar pe data de 20.01.2016 mi-au raspuns cei de la mediarelations@telekom.ro si mi-au cerut numerele de telefon.
In aceiasi zi am raspuns cu numerele de telefon.
Pe data de 21.01.2016 timp in care nu am primit niciun raspuns, mi-au cerut numerele inca o data cei de la telekomro@mailam.custhelp.com .
Le-am raspuns inca o data, apoi am primit raspunsul lor; citez:

Răspuns Telekom Romania Suport (01/21/2016 01:23 p.m.)
Stimate domnule Dutu,

In urma verificarilor efectuate, numerele de telefon 0784338285 si 0784338286 au fost restrictionate datorita incalcarii termenilor si conditiilor de utilizare a serviciilor preplatite prin efectuarea de trafic abuziv.

Ati avut trafic permanent catre numere de Vodafone iar acest lucru a afectat functionalitatea retelei Telekom. Suspendarea s-a facut in baza Articolului 10.1 xi din Ghidul de utilizare prepaid disponibil aici[ link extern ] .

Pentru numerele de telefon 0784317XXX, 0784317XXX, 0784406XXX, 0784406XXX serviciile de conferinta si apel in asteptare au fost restrictionate pe termen nelimitat, pentru efectuarea de trafic abuziv si incalcarea termenilor si conditiilor de utilizare a serviciului prepaid.

Va rugam sa va adresati unui magazin Telekom/partener, sa depuneti o reclamatie scrisa in care sa mentionati cum utilizati serviciile. Reclamatia trebuie trimisa catre Telekom si trebuie sa fie insotita de copia CI-ului. Trimiterea reclamatiei nu va implica reconectarea serviciilor. Cazul va fi analizat punctual, iar rezolutia va va fi transmisa prin SMS/apel/scrisoare la adresa din CI. „

Am trimis mail dupa mail, socat fiind si amenintand cu ANPC, ECC si cu instanta dar fara sa mai primesc vreun raspuns.
Dupa ce am platit, am ramas cu banii dati, cu prejudiciile create continuu pana in ziua de astazi 26.01.2016 fara o solutie.
In mod abuziv si nelegal mi-au fost inrerupte serviciile pentru care am platit iar compania TELEKOM nu mai imi raspunde nici macar la e-mail dupa ce Serviciul Clienti mi-a vorbit agresiv, rastit si mi-au inchis si telefonul in nas in Romania, Bucuresti 2016.
Va aduc la cunostinta faptul ca imi cunosc drepturile de cetatean si de consumator dar si drepturile de cetatean EUROPEAN.
Conform termenilor si conditiilor primite in fiecare plic al cartelei TELEKOM PrePay scrie:
• “15. Teleconferinta (5+1) Acest serviciu iti permite sa comunici cu pana la 5 persoane simultan, indifferent de retea, fiecare apel initiat fiind taxat ca un apel normal” pagina 14.
• “17. Apel in asteptare / apel retinut pe linie
Serviciul “Apel in Asteptare iti permite preluarea unui nou apel in timp ce esti angajat intr-o alta convorbire Telefonica. Serviciul Apel Retinut pe Linie iti ofera posibilitatea de a intrerupe temporar primul apel pentru a raspunde celui de-al doilea. Poti alterna cele doua apeluri de cate ori doresti.” Pagina 14.
• 22. Termeni si conditii (…) b. (…) Telekom Romania Mobile. In cazuri exceptionale (cum ar fi ratiuni impuse de autoritatile competente si/sau de functionare a Serviciilor), Telekom Romania poate schimba/retrage numarul de telefon, informand Utilizatorul in acest sens (prin oricare dintre mijloacele de comunicare de mai sus) cu cel putin 30 de zile in prealabil. (…)” Pagina 16.

In DEX, termenul de nelimitat este descris foarte clar:
NELIMITÁT, -Ă, nelimitați, -te, adj. Care nu are limite sau margini; foarte mare, imens, nemăsurat.
NELIMITÁT, -Ă, nelimitați, -te, adj. Care nu are limite; imens, nemăsurat. – Pref. ne- + limitat.
NELIMITÁT, -Ă, nelimitați, -te, adj. Care nu are limite; imens, nemăsurat. – Ne- + limitat.

Dispretul, bataia de joc, lipsa de interes dar in primul rand ABUZUL incetarii serviciilor pentru care am platit mi-au adus prejudicii morale si materiale ce daca nu vor fi solutionate pe cale amiabila conform cerintelor mele – voi actiona Compania TELEKOM Communications Romania S.A. in instanta in aceiasi masura in care voi depune plangere la ANPC si ECC.
Pentru solutionarea amiabila accept sase (6) telefoane Apple iPhone 6s noi, trei (3) gold si alte trei (3) rose-gold primate sub forma de oferta exclusiva pentru clientul Catalin Dutu (eu); cate un telefon pentru fiecare cartela.
Mentionez ca daunele pe care le voi cere la judecata sunt de o suta de mii de EURO ( 100.000 EURO ).
Mai vreau sa mentionez si ca pe langa toate procedurile legale prin care am sa ma lupt cu TELEKOM Romania pentru aceasta nedreptate, voi recurge si la toate mijloacele mass media interne si externe pentru a face publica povestea mea dar si social-media pentru a face cunoscuta experienta mea. "

Am incheiat citatul reclamatiei.

Astept opinii.

O seara frumoasa va doresc!

Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 10:54, 30 Ianuarie 2016
De cele 4 numere pe care le-ati folosit numai pentru convorbiri, nu pot sa va spun mare lucru. Nu sunt avocat si nu avem toate detaliile cu privire la ele nici motivul operatorului.

Deci, discutam numai de cele doua care au fost folosite non-stop.

"Nelimitat" se refera la lipsa unor limite atata timp cat folositi acel serviciu corect, fapt ce reiese din termenii si conditiile de pe ambalajul cartelei si pe care le-ati acceptat prin deschiderea acestuia. Daca pe ambalaj nu scrie asa ceva (cel mai probabil), atunci pe ambalaj este precizata o adresa web cu termenii si conditiile de utilizare a cartelei, iar acolo trebuie sa fie detaliat. In reclame, scrie la final: "detalii complete pe www.telekom.ro", si trebuie sa cauti pe site termenii si conditiile prepaid.

Si am gasit:
[ link extern ]

La pct. 9.3. scrie ca nu vei permite altcuiva sa foloseasca serviciul tau. In mod normal, nu au cum sa-si dea seama de ceea ce faci cu el, dar daca spui ca ziua ai vorbit tu si noaptea altcineva, astfel a reiesit 24 de ore de convorbiri in continuu, atunci incalci acest punct.

Iar la articolul 10.1, alineat ix, scrie ca daca folosesti "in alte scopuri decat cele pentru care au fost oferite Utilizatorului in calitate de utilizator final" dar si, conform art. 10.1 alineat xi, "in orice alt caz in care actiunile sau inactiunile Utilizatorului pot determina un risc pentru Telekom Romania Mobile". Iar riscul este ca le incarci lor factura catre alte retele, lasand telefoanele non-stop conectate.

Pare ca le iau apararea, dar asta scrie in termenii si conditiile lor, asa ca nu cred ca vei avea castig.
Si nu uita, pentru ei e o afacere si fac tot posibilul sa castige din ea, asa ca vor aplica tot felul de trucuri de marketing.
Aici:
La pct. 9.3. scrie ca nu vei permite altcuiva sa foloseasca serviciul tau. In mod normal, nu au cum sa-si dea seama de ceea ce faci cu el, dar daca spui ca ziua ai vorbit tu si noaptea altcineva, astfel a reiesit 24 de ore de convorbiri in continuu, atunci incalci acest punct.

Doar eu am vorbit, am spus ipotetic mai sus ca "poate am imprumutat telefonul cuiva",

Iar aici:
Iar la articolul 10.1, alineat ix, scrie ca daca folosesti "in alte scopuri decat cele pentru care au fost oferite Utilizatorului in calitate de utilizator final" dar si, conform art. 10.1 alineat xi, "in orice alt caz in care actiunile sau inactiunile Utilizatorului pot determina un risc pentru Telekom Romania Mobile". Iar riscul este ca le incarci lor factura catre alte retele, lasand telefoanele non-stop conectate.

Eu le-am folosit strict pentru ce am vrut sa le cumpar si i-am si avertizat inainte ca altfel nu le cumparam iar ei mi-au confirmat.

Deci in final, tot la ei scrie:
22. Termeni si conditii (…) b. (…) Telekom Romania Mobile. In cazuri exceptionale (cum ar fi ratiuni impuse de autoritatile competente si/sau de functionare a Serviciilor), Telekom Romania poate schimba/retrage numarul de telefon, informand Utilizatorul in acest sens (prin oricare dintre mijloacele de comunicare de mai sus) cu cel putin 30 de zile in prealabil.

Asa ca, indiferent ce punctul 22 l-au incalcat singuri. Deci... ?
Punct de vedere al companiei:

„Bună ziua!

În urma înregistrării în ultima perioadă a unui trafic nefiresc de voce mobilă, Telekom Romania a implementat o serie de măsuri pentru a asigura accesul la servicii de telefonie mobilă pentru toţi clienţii săi, la parametri optimi. Printre măsurile implementate se numără identificarea şi restricţionarea unui număr de cartele preplătite si abonamente de pe care s-a efectuat zilnic un trafic de voce mobilă extrem de ridicat, în special prin folosirea funcţiilor de apel în aşteptare şi conferinţă, care a indicat o utilizare artificială a serviciilor de telefonie mobilă.

Prin trafic nefiresc inţelegem un trafic semnificativ mai mare, de până la 80 de ori mai ridicat în unele cazuri, decât traficul mediu efectuat de clienţii care beneficiază de oferte similare. Astfel, în anumite situaţii, traficul a depăşit 24 de ore de convobiri efectuate într-un interval de 24 de ore, acest lucru fiind posibil prin utilizarea unor servicii care permit realizarea de apeluri simultane, prin intermediul funcţiilor de apel în aşteptare şi conferinţă.

Vă mulţumim!”

[ link extern ]

Din ce scriu eu inteleg ca daca telefoanele de care ziceti ca au functionat doar 4-5 ore pe apel in asteptare si/sau conferinta au fost contorizate altfel. Dumneavoastra stiti cum le-ati folosit. Daca ii actionati in instanta toate aceste aspecte vor conta, va sfatuiesc ca, in cazul in care va angajati un avocat, sa ii dati detalii privind modul in care le-ati utilizat.

Daca doar o sa-i reclamati puteti scrie faptele asa cum le vedeti acum, cei care vor analiza reclamatia vor primi informatiile de la ei.
Multumesc mult pentru raspuns.

Asa le-am folosit, si asta poate sa reiasa din informatiilor lor.

In orice caz cu asta m-am lamurit m-au abuzat grav, totusi per total vreau sa ma lamuresc cu un singur aspect.

Fiindca aici este toata problema indiferent de ce si cum au fost folosite, si anume:
Daca ei trebuie sa anunte clientul in prealabil cu 30 de zile indiferent ce modificare / suspendare ii vor aduce iar ei nu au facut asta ci pur si simplu le-au deconectat, nu imi da castig de cauza ?
Ultima modificare: Joi, 28 Ianuarie 2016
Catalin_Dutu, utilizator
10.1 Telekom Romania Mobile poate suspenda sau inceta definitiv accesul Utilizatorului la Serviciile preplatite, fara notificarea prealabila a Utilizatorului si fara drept la despagubiri, in urmatoarele situatii:
(i) in caz de Frauda a Utilizatorului si/sau in cazul in care Telekom Romania Mobile constata, in urma unor investigatii, ca valoarea Creditului este rezultatul unei Fraude comise cu prejudicierea unui alt client Telekom Romania Mobile.

Imi este clar ca au incadrat la frauda cazul dvs., de-aia nu v-au notificat. Si dupa cum vedeti, au si acoperire.

Alte discuții în legătură

Reziliere abuziva contract de telefonie mobila dgeorgescu dgeorgescu Acum 3 luni am incheiat un abonament nelimitat la un operator de telefonie mobila. In contractul incheiat intre mine si ei se specifica faptul ca sunt minute ... (vezi toată discuția)
Roaming ic ic Buna ziua, Sotul meu sta plecat cate o luna in olanda si 1 saptamana revine in romania.Pentru a putea comunica foloseste o cartela de la Vodafone ... (vezi toată discuția)
Furnizorul de telefonie ameninta cu suspendarea serviciului de telefonie si plata dublului taxelor de interconectare SorinRO SorinRO Salut! Am abonament OPTIM NELIMITAT. Pe site-ul furnizorului scrie asa: \"Beneficii: NELIMITAT convorbiri in ORICE retea nationala, fixa sau ... (vezi toată discuția)