Un coleg, personal contractual
care lucreaza intr-o institutie publica,
este ales coordonator al unei activitati culturale.
In acelasi timp, acesta este si vicepresedinte
al unei Asociatii Organizatoare de Evenimente ( ONG )
cu care institutia vrea sa incheie un Acord de parteneriat.
Inainte de a fi incheiat un asemenea Acord,
coordonatorii activitatii alesi de institutia noastra
va trebui sa depuna vreo Declaratie ?
Ce tip ?
Cum ar trebui sa sune continutul ei ?
Colegul este in conflict de interese ?
Cine/ce salariat ar trebui sa verifice
daca exista sau nu vreun conflict de interese in vreo situatie ?
Ce sanctiuni risca colegul daca nu declara /nu se retrage
din coordonator activitate ?
Dar directorul ?
Directorul va trebui sa il schimbe pe acesta din coordonator activitate
cu un alt salariat ?
Personal contractual.
Inainte de a se incheia un asemenea Acord
trebuie sa li se ia tuturor celor implicati
o Declaratie pe proprie raspundere ca nu sunt in conflict de interes ?
Daca este doar coordonator de activitate si
nu face parte din conducerea institutiei,
intrucat nu ia decizii pentru institutie,
colegul se afla sau nu in conflict de interese ?
Potrivit Legii 477/2004, conflict de interese = acea situatie sau imprejurare in care interesul personal, direct ori indirect, al angajatului contractual contravine interesului public, astfel incat afecteaza sau ar putea afecta independenta si impartialitatea sa in luarea deciziilor ori indeplinirea la timp si cu obiectivitate a indatoririlor care ii revin in exercitarea functiei detinute.
Daca exista o astfel de situatie ,atucni exista conflict de interese.