Firma "X" srl este furnizor de la deschiderea unui lant de Hipermarket-uri "A" din 2006 cu o gama de 10 produce foarte ieftine dar cu un rulaj cantitativ mare, chiar la cererea lui A ( in perioada respectiva Guvernul incepuse o campanie cu produse "Fabricate in Romania" ).
In perioada 2006 - 2013 Hipermarketul A a ajuns la un numar de cca 9 magazine deschise unde se comercializa marfa Firmei X.
Firmei X, pe langa comisionul stabilit contractual, i-sa impus si plata unei taxe fixe de cca 1000 Euro pentru fiecare magazin nou deschis, comercial era acceptabil, avand in vedere ca se deschidea cca 1 magazin / an, X ramanand totusi si cu u profit in urma acestei tranzactii.
la sfarsitul lui 2013, X este chemat de A si i se comunica ca au fost prelate inca 21 de noi magazine ( de la un alt retailer ) si va trebui incepand cu 2014 sa plateasca taxa de deschidere de noi magazine x 21 intr-o perioada de 6 luni, in caz contrar va fi delistat si i se va inceta contractul de furnizare de produse.
Dupa cateva runde de negocieri ( deoarece suma depasea cu mult vanzarile anuale ale produselui lui X in magazinele lui A, iar suma era posibil de amortizat doar pe parcursul a min 4 ani) se stabileste ca suma respectiva sa fie platita in 2 ani in loc de 6 luni, prin compensare.
In toamna anului 2015 se inchide aceasta suma ( X a produs si livrat timp de 2 ani catre A, iar A a compensat platile cu taxa ceruta, fara a-i plati lui X nici un ban ), dupa ultima compensare X continua sa livreze produse la cererea lui A inca timp de 2-3 luni, sume care partial au fost incasate de catre X.
La inceputul lunii februarie 2016, A ii comunica lui X ca a fost delistata gama lui de produse deoarece se restrange numarul de furnizori.
In fapt - pe parcursul colaborarii X a avut produse concurente si de la alti furnizori, ramanand insa ca si preturi in gama "First Price - pretul cel mai mic" , politica de preturi dealtfel incurajata de A. Incapand din 2015, insa, A a introdus brandul propriu de produse - fabricat in Franta, la preturi si de 10 ori mai mari, comunicand verbal prin persoana responsabila de achizitii, ca ei sunt interesati sa-si comercializeze brandul propriu nu sa mai continue colaborarea cu X ( sau alti furnizori pt aceasta gama de produse ) !
Cu alte cuvinte, intr-un final A a luat de la X taxa de cca 21000 Euro pt listarea in ultimile 21 magazine deschise ( suplimentar celor cca 9000 Euro in perioada 2006-2014), iar cand s-a vazut cu suma incasata si cand a vazut oportunitatea creeri si comercializarii unui brand propriu pe banii lui X, i-a reziliat contractul acestuia, aducandu-l pe X in pragul falimentului, iar pe lucratorii acestuia concedierea.
Consider acest lucru ca fiind o practica ne-comerciala a lui A, si vreau sa stiu ce posibilitati ar fi pentru recuperarea banilor pe produse, oprite si compensate de X sunb forma de taxa deschidere noi magazine (21000 Euro in perioada 2014-2016).
... acest lucru este sub incidenta si a Consiliului Concurentei ?
... ce sanse sunt intr-o instanta comerciala ( pe langa dezavantajul ca dureaza foarte mult ) ?