MIHAI GRIGORE a scris:
Beneficiati si de garantie pe care cabientul respectiv este obligat sa v-o dea pentru lucrarea dentara. Perioada de garantie difera in functie de cabinet si de lucrarea efectuata.
=D>
Pe ce temei legal ti-ai bazat afirmatia, Mihai ? Cine este in masura/ care este este autoritatea competenta sa evalueze calitatea lucrarii, caci inspectorii OPC ma indoiesc ca pot face distinctia dintre un amalgam sau altul.
Eu am cam ramas cam socata cand am vazut urmatorul text de lege abrogat :
LEGE nr. 136 din 29 ianuarie 1995 (*actualizată*)
privind asigurările şi reasigurarile în România
CAP. III^1
Asigurarea obligatorie de răspundere civilă profesională pentru medici, farmacisti şi alte persoane din domeniul asistenţei medicale
------------
Cap. III^1 a fost introdus de articolul unic din LEGEA nr. 172 din 16 mai 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 436 din 19 mai 2006.
------------
Cap. III^1 a fost abrogat de articolul unic din LEGEA nr. 180 din 12 iunie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 413 din 20 iunie 2007.
ART. 59^1
Asigurarea de răspundere civilă profesională pentru medici, farmacisti şi alte persoane din domeniul asistenţei medicale, denumita în continuare asigurare de răspundere civilă medicală, este obligatorie.
Art. 59^1 a fost abrogat de articolul unic din LEGEA nr. 180 din 12 iunie 2007...
Sa inteleg ca lichidatorii sunt obligati sa aiba un contract de raspundere civila, iar medicii nu sunt obligati sa aiba asigurare de malpraxis?
Revenind la intrebari, din pacate, ceea ce am descoperit in privinta cadrului legal aferent nu raspunde in totalitate intrebarii Dvs. :
HOTÃRÂRE nr. 312 din 19 aprilie 1999
pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului asigurărilor sociale de sănătate pe anul 1999
CAP. 5
Asistenta medicală ambulatorie stomatologica
ART. 30
Serviciile medicale stomatologice se acorda de către cabinetele de stomatologie şi de serviciile de chirurgie buco-maxilo-faciala, autorizate şi/sau acreditate potrivit legii pentru acest tip de activitate medicală.
ART. 31
Serviciile medicale stomatologice se asigura de către medicii stomatologi, acreditaţi conform legii.
ART. 32
Serviciile medicale stomatologice cuprind servicii stomatologice preventive, corective, curative, lucrări protetice şi urgente stomatologice. Urgentele stomatologice se vor asigura de către medicii stomatologi printr-un sistem organizat de către aceştia, cu avizul caselor de asigurări de sănătate, în condiţiile prevăzute prin norme.
ART. 33
Serviciile medicale stomatologice preventive, suportate de casele de asigurări de sănătate, sunt prevăzute la art. 17 din Legea nr. 145/1997, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 34
Lista serviciilor medicale stomatologice şi a tratamentelor stomatologice decontate de către casele de asigurări de sănătate, precum şi tarifele aferente acestora se stabilesc prin norme.
ART. 35
(1) Tratamentele stomatologice prevăzute la art. 34 se suporta de către casele de asigurări de sănătate, astfel:
a) integral, în cazurile prevăzute de lege;
b) 40% pentru asiguraţii care nu respecta indicaţiile preventive;
c) 60% în cazul asiguraţilor care se prezintă la controalele profilactice impuse de serviciul stomatologic.
(2) Modalităţile de plata în asistenta medicală ambulatorie stomatologica se stabilesc prin norme.
ART. 36
(1) Contractarea serviciilor medicale stomatologice se realizează între casele de asigurări de sănătate şi unitatea stomatologica prin reprezentanţii săi legali.
(2) Fondul pentru asistenta medicală stomatologica reprezintă o cota distinctă din Fondul de asigurări sociale de sănătate, aferent cheltuielilor materiale şi prestărilor de servicii medicale.
(3) Casele de asigurări de sănătate încheie contracte cu furnizorii de servicii medicale din asistenta medicală ambulatorie stomatologica luând în calcul tarifele pe serviciu stabilite prin norme. Pana la data de 15 a fiecărei luni casele de asigurări de sănătate avanseaza furnizorilor de servicii medicale prevăzute la alin. (1) sumele aferente, urmând ca la finele trimestrului, dar nu mai târziu de data de 25 a lunii următoare, sa facă regularizarea sumelor cuvenite, în funcţie de serviciile efectiv prestate, de tarifele pe serviciu şi de sumele alocate în cursul trimestrului respectiv.