avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 772 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Salarii Deducere personala pentru copilul sotului
Discuție deschisă în Fiscalitate - Salarii

Deducere personala pentru copilul sotului

Buna ziua.Va rog sa ma ajutati cu raspunsul la doua intrebari:
1.am facut cerere cand m-am angajat la unitatea(de stat)(anul 2013) unde lucrez ca vreau sa beneficiez de deducere personala,am depus actele necesare.Acum am constatat ca nu am beneficiat de acesta deducere.Mi se vor mai restitui banii de catre stat?Cine va plati pentru aceasta eroare?(contabila?)
2.In urma sesizarii contabilei(in luna februarie 2015) de aceasta eroare am inceput sa beneficiez de deducere personala pentru 2 copii.Dar locuiesc impreuna cu sotul,cei doi copii ai nostri plus copilul lui dintr-o alta casatorie al sotului,care are domiciliul unde il am si eu,in locuinta comuna.Sotul meu nu beneficiaza de aceasta deducere avand PFA,deci pot benefiaza eu si pentru copilul sotului care se afla practic, in intretinerea mea,daca va da o declarative ca nu beneficiaza?
Ultima modificare: Sâmbătă, 19 Martie 2016
mariapopovici, utilizator
Cel mai recent răspuns: ana-cer , moderator 18:05, 19 Martie 2016
Puteti beneficia de deducere personala pentru copilul sotului.
Aveti mai jos prevederea legala din normele de aplicare a Codului fiscal:

(6) Copilul minor este considerat întotdeauna întreținut, cu excepția celor încadrați în muncă, indiferent dacă se află în unități speciale sanitare sau de protecție specială și altele asemenea, precum și în unități de învățământ, inclusiv în situația în care costul de întreținere este suportat de aceste unități. În acest caz eventualele venituri obținute de copilul minor nu se au în vedere la încadrarea în venitul de 300 lei lunar.

Pentru copilul minor aflat în întreținerea părinților sau a tutorelui, deducerea personală se acordă fiecăruia dintre părinți, respectiv tutorelui.