avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 772 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Salarii Deducere personala pentru copilul sotului
Discuție deschisă în Fiscalitate - Salarii

Deducere personala pentru copilul sotului

Buna ziua.Va rog sa ma ajutati cu raspunsul la doua intrebari:
1.am facut cerere cand m-am angajat la unitatea(de stat)(anul 2013) unde lucrez ca vreau sa beneficiez de deducere personala,am depus actele necesare.Acum am constatat ca nu am beneficiat de acesta deducere.Mi se vor mai restitui banii de catre stat?Cine va plati pentru aceasta eroare?(contabila?)
2.In urma sesizarii contabilei(in luna februarie 2015) de aceasta eroare am inceput sa beneficiez de deducere personala pentru 2 copii.Dar locuiesc impreuna cu sotul,cei doi copii ai nostri plus copilul lui dintr-o alta casatorie al sotului,care are domiciliul unde il am si eu,in locuinta comuna.Sotul meu nu beneficiaza de aceasta deducere avand PFA,deci pot benefiaza eu si pentru copilul sotului care se afla practic, in intretinerea mea,daca va da o declarative ca nu beneficiaza?
Ultima modificare: Sâmbătă, 19 Martie 2016
mariapopovici, utilizator
Cel mai recent răspuns: ana-cer , moderator 18:05, 19 Martie 2016
Puteti beneficia de deducere personala pentru copilul sotului.
Aveti mai jos prevederea legala din normele de aplicare a Codului fiscal:

(6) Copilul minor este considerat întotdeauna întreținut, cu excepția celor încadrați în muncă, indiferent dacă se află în unități speciale sanitare sau de protecție specială și altele asemenea, precum și în unități de învățământ, inclusiv în situația în care costul de întreținere este suportat de aceste unități. În acest caz eventualele venituri obținute de copilul minor nu se au în vedere la încadrarea în venitul de 300 lei lunar.

Pentru copilul minor aflat în întreținerea părinților sau a tutorelui, deducerea personală se acordă fiecăruia dintre părinți, respectiv tutorelui.

Pentru copilul minor provenit din căsătorii anterioare, dreptul la deducerea personală revine părintelui căruia i-a fost încredințat copilul și unuia dintre soți care formează noua familie.

[ link extern ]

Pentru deducerea neacordata, angajatorul ar trebui sa recalculeze diferentele de impozit si sa efectueze plata acestora..

Obligații declarative ale plătitorilor de venituri din salarii

17.
(4) Fiecare angajator/plătitor de venituri din salarii și asimilate salariilor este obligat, potrivit prevederilor art. 78 alin. (5) din Codul fiscal, să determine impozitul anual pe veniturile din salarii, pentru fiecare contribuabil, prin însumarea impozitului aferent venitului fiecărei luni din anul fiscal, indiferent de numărul de luni în care contribuabilul a realizat venituri din salarii și asimilate salariilor de la acesta.

(7) În situația în care se constată elemente care generează modificarea veniturilor din salarii și asimilate salariilor și/sau a bazei de impunere aferente veniturilor unei persoane fizice, pentru care angajatorul/plătitorul a efectuat calculul impozitului lunar, recalcularea drepturilor respective și stabilirea diferențelor de impozit constatate se efectuează pentru luna la care se referă, iar diferențele de impozit rezultate vor majora/diminua impozitul datorat începând cu luna constatării.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Deducere pentru copil pana in 2 ani alexandru andra alexandru andra Se poate ca tatal sa beneficieze de deducere avand in vedere ca mama primeste indemnizatie pentru crestere si ingrijire copil pana la 2 ani? Cei de la ... (vezi toată discuția)
Art 77 din 227 din 2015 ioanaciulei ioanaciulei Cum interpretati acest articol? Sant derutata.Oare beneficiaza de deducere ambi parinti pt copii. (vezi toată discuția)
Deducere al 2-lea copil pentru parinte divortat ankalupu ankalupu am un copil dintr o casatorie anterioara. in urma divortului a ramas la mama. pot trece copilul si la mine la lucru pentru deducerea aceea? (vezi toată discuția)