CONTRACT DE ADMINISTRARE
Nr. _____ / ____________
I. PÃRŢILE CONTRACTANTE
1.1. Avand in vedere dispozitiile Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale (republicată) cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la necesitatea si obligativitatea stabilirii unor clauze minimale in contractul de administrare, si tinand cont de Hotararea Adunarii Generale Extraordinare a Asociatilor nr. /________________________, adoptata in conditiile Legii societatilor comerciale si ale Actului constitutiv al societatii, partile :
a) S.C. ................................................................................... cu sediul social în localitatea ..................................., str. ............................. nr. ......, bloc ......, scară ......, etaj ........., apartament ........, judeţul/sectorul ....................................., având codul unic de înregistrare nr. ................... atribut fiscal .............................. şi număr de ordine în registrul comerţului ................./.............../................., contul nr. ............................. deschis la ........................., telefon ...................., fax ........................., reprezentată prin ........................, cu funcţia de .................................. denumită, în continuare, societatea şi
b) S.C. ................................................................................... cu sediul social în localitatea ..................................., str. ............................. nr. ......, bloc ......, scară ......, etaj ........., apartament ........, judeţul/sectorul ....................................., având codul unic de înregistrare nr. ................... atribut fiscal .............................. şi număr de ordine în registrul comerţului ................./.............../................., contul nr. ............................. deschis la ........................., telefon ...................., fax ........................., reprezentată prin ........................, cu funcţia de .................................., denumită în continuare administrator
au convenit să încheie prezentul contract de administrare, cu respectarea următoarelor clauze:
II. OBIECTUL CONTRACTULUI
2.1. Obiectul contractului consta in stabilirea, in limitele permise de lege, a cadrului conventional privind realizarea de catre administrator a unei activitati de administrare ( de gestionare si de punere in valoare ), a patrimoniului societatii, in spiritul principiului cresterii continue a profitabilitatii activitatii statutare a societatii, in vederea realizarii de profit care sa fie repartizat actionarilor, in conditiile actelor constitutive ale societatii, ale hotararilor adunarilor generale ale asociatilor, precum si ale legii.
2.2. Activitatea de administrare se va realiza prin indeplinirea tuturor actelor necesare si utile pentru realizarea obiectului de activitate al societatii, cu exceptia celor rezervate de lege pentru adunarea generala a actionarilor, in conformitate cu preveerile actului constitutiv al societatii.
2.3. În urma acordului de voinţă intervenit între părţi, societatea încredinţează administratorului organizarea şi gestionarea activităţii sale.
2.4. Organizarea şi gestionarea activităţii societăţii se vor efectua pe baza obiectivelor şi criteriilor de performanţă anexă, care fac parte integrantă din prezentul contract.
2.5. Administratorul reprezintă societatea comercială în raporturile cu terţii şi poartă răspunderea pentru modul în care înfăptuieşte actele de administrare a societăţii comerciale, în schimbul unei indemnizaţii conform celor convenite prin prezentul contract.
III. DURATA CONTRACTULUI
3.1. Prezentul contract se încheie pe o durată de un an, începând cu data de 03.08.2009.
3.2. In condiţiile îndeplinirii de către administrator a obligaţiilor asumate prin contract, la expirarea termenului, părţile vor putea conveni, prin act adiţional, prelungirea contractului pe o perioadă ce se va negocia între părţi.
IV. DREPTURILE ªI OBLIGAŢIILE PÃRŢILOR
4.1. Drepturile şi obligaţiile administratorului
4.1.1. Administratorul are următoarele drepturi:
a) să primească o indemnizaţie lunară brută în sumă de ______________lei;
b) în caz de neîndeplinire a obiectivelor şi criteriilor de performanţă stabilite prin prezentul contract, indemnizaţia lunară brută acordată se diminuează proporţional;
d) decontarea, pe baza documentelor justificative, a cheltuielilor de cazare, diurnă, transport şi a altor cheltuieli pentru deplasările în interes de serviciu în ţară şi în străinătate, în limitele stabilite prin bugetele anuale ale societăţii;
e) să fie informat, asupra activităţii societăţii comerciale, având acces la toate datele, informaţiile şi documentele privind operaţiunile comerciale ale acesteia;
4.1.2 Administratorul are obligaţiile prevăzute de lege în care sens este dator:
a) să aducă la îndeplinire obiectivele şi criteriile de performanţă ale societăţii, în care scop dispune de următoarele prerogative:
1. concepe şi aplică strategii şi/sau politici de dezvoltare a societăţii;
2. organizează selectarea, angajarea şi concedierea personalului, cu respectarea prevederilor legislaţiei muncii şi a contractului colectiv de muncă;
3. negociază contractul colectiv de muncă şi contractul individual de muncă;
4. reprezintă societatea în relaţiile cu terţe persoane fizice sau juridice;
5. încheie actele juridice, în numele şi pe seama societăţii, conform legii;
6. asigură convocarea adunărilor generale ale asociaţilor;
7. asigură realizarea obiectivelor şi criteriilor de performanţă convenite;
8. alte prerogative încredinţate de adunarea generală a asociaţilor, sau prevăzute de lege;
b) să prezinte, lunar/trimestrial/semestrial, în adunarea generală a asociaţilor societăţii comerciale sau ori de câte ori se solicită de către acestia, situaţia economico-financiară a societăţii, stadiul realizării investiţiilor, stadiul realizării obiectivelor şi criteriilor de performanţă convenite, precum şi alte documentaţii si informatii solicitate;
c) la solicitarea scrisă a reprezentantilor salariatilor din societate, să pună la dispoziţia acestora date privind administrarea societăţii comerciale.
d) să constituie garanţiile băneşti prevăzute de lege;
e) să nu cesioneze contractul de administrare altei persoane;
4.2. Societatea are următoarele obligaţii:
a) să asigure administratorului deplina libertate în organizarea şi gestionarea activităţii societăţii, în limitele prevăzute de lege, de actul constitutiv şi de prezentul contract;
b) să plătească administratorului toate drepturile băneşti cuvenite, potrivit pct. 4.1.1;
c) să asigure celelalte drepturi prevăzute de pct. 4.1.1 din prezentul contract.
V.CLAUZE DE LOIALITATE ªI CONFIDENŢIALITATE
5.1. Administratorul este obligat să-şi folosească întreaga capacitate de muncă în interesul societăţii, comportându-se ca un bun comerciant.
5.2. Pe întreaga durată a prezentului contract administratorul este obligat să păstreze confidenţialitatea datelor, informaţiilor şi documentelor referitoare la activitatea societăţii, care au acest caracter, obligaţie care se menţine şi pentru o perioadă de 3 ani de la încetarea prezentului contract de administrare.
VI.RÃSPUNDEREA PÃRŢILOR
6.1. Aprecierea activităţii administratorului se face prin analizarea gradului global de îndeplinire a criteriilor de performanţă.
6.2. Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligaţiilor prevăzute în prezentul contract, părţile răspund potrivit legii.
6.3. Răspunderea administratorului este angajată, în cazul nerespectării prevederilor legale, ale actului constitutiv, ale prezentului contract şi hotărârilor adoptate de adunarea generală a asociaţilor.
6.4. Administratorul răspunde civil pentru daunele produse societăţii prin orice act al său contrar intereselor acesteia, prin acte de gestiune imprudentă, prin utilizarea abuzivă sau neglijentă a fondurilor societăţii, dacă acestea nu constituie infracţiuni.
6.5. In cazul în care adunarea generală a asociaţilor societăţii a decis pornirea acţiunii în răspundere împotriva administratorului, mandatul acestuia încetează.
VII.FORŢA MAJORÃ
7.1. Nici una dintre părţile contractante nu răspunde de neexecutarea în termen sau/şi de executarea în mod necorespunzător total sau/şi parţial a oricărei obligaţii care îi revine, în baza prezentului contract, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiei respective a fost cauzată de forţa majoră, aşa cum este definită de lege.
7.2. Partea care invocă forţa majoră este obligată să notifice în scris celeilalte părţi în termen de 5 zile producerea evenimentului şi să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecinţelor lui.
7.3. Dacă în termen de 10 zile de la producere evenimentul respectiv nu încetează, părţile au dreptul să-şi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune-interese.
VIII. MODIFICAREA CONTRACTULUI
8.1. Prevederile prezentului contract pot fi modificate, după o prealabilă notificare scrisă, cu acordul ambelor părţi, prin act adiţional.
8.2. Prezentul contract va fi adaptat corespunzător reglementărilor legale ulterioare încheierii acestuia, care îi sunt aplicabile.
IX.ÎNCETAREA CONTRACTULUI
9.1. Părţile convin ca efectele prezentului contract să înceteze în una sau mai multe din următoarele situaţii:
a) expirarea perioadei pentru care a fost încheiat, dacă părţile nu l-au renegociat în vederea prelungirii lui;
b) revocarea administratorului în cazul în care:
1. nu îşi îndeplineşte una sau mai multe obligaţii prevăzute în prezentul contract;
2. nu respectă hotărârile adunării generale a asociaţilor;
3. nu respectă legislaţia aplicabilă societăţilor comerciale, după caz;
4. nu constituie garanţiile pentru administrator în termenele stabilite de lege sau le diminuează, indiferent de motiv;
c) administratorul renunţă la mandatul încredinţat;
d) acordul de voinţă al părţilor;
e) intervine un caz de incompatibilitate prevăzut de lege;
f) decesul sau punerea sub interdicţie judecătorească a administratorului;
g) insolvabilitatea sau lichidarea societăţii;
h) nerealizarea criteriilor de performanţă stabilite;
9.2. În cazul transferului dreptului de proprietate asupra părţilor sociale, prezentul contract de administrare îşi păstrează valabilitatea numai dacă adunarea generală a asociaţilor, în noua structură a sa, aprobă executarea, în continuare, a contractului, până la expirarea duratei sale. In caz contrar, societatea comercială îl va despăgubi pe administrator pentru lunile rămase până la sfârşitul anului calendaristic.
9.3. În cazul revocării sale, administratorul este obligat să înapoieze societăţii comerciale, toate actele şi documentele deţinute în exercitarea atribuţiilor sale la data expirării preavizului acordat, potrivit legii.
X.LITIGII
10.1. Părţile au convenit ca toate neînţelegerile privind validitatea prezentului contract sau rezultate din interpretarea, executarea sau încetarea acestuia să fie rezolvate pe cale amiabilă.
10.2. În cazul în care rezolvarea litigiilor nu este posibilă pe cale amiabilă, părţile se vor adresa instanţelor judecătoreşti competente.
XI. DISPOZIŢII FINALE
11.1. Administratorul are dreptul să solicite mediere, consultanţă sau alte măsuri de protecţie din partea adunării generale a asociaţilor, în soluţionarea situaţiilor conflictuale.
11.2. Prezentul contract urmeaza a fi completat cu o anexa care va cuprinde obiectivele si criteriile de perfomanta pe care trebuie sa le atinga administratorul.
11.2. Prevederile prezentului contract se completează cu dispoziţiile Codului civil aplicabile.
11.3. Prezentul contract intră în vigoare la data semnării lui de către părţi şi se depune spre înregistrare la Oficiul Registrului Comerţului al judeţul _______________ în termen de 15 zile de la data semnării lui.
societatea administrator