avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 588 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... rog urgent ! nulitatea actului administrativ
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

rog urgent ! nulitatea actului administrativ

Va rog sa-mi spuneti care este modalitatea de a se anula un act administrativ ilegal (am fost numit prin decizia directorului sa fac ceva, ce abia dupa, am aflat ca nu era de competenta mea, adica pentru aceasta sarcina trebuia numit cineva cu pregatire de specialitate economica, pe care eu nu o am, iar cand am solicitat lamuriri despre ce trebuie facut, mi s-a raspuns ca "las' ca stiu ceilalti membri ai echipei" si mi s-a trantit usa in nas) eventual cu nulitatea actelor subsecvente.
Exista o reglementare legala cf. careia "membrii echipei trebuie sa fie de specialitate economica" (este vorba de inventarierea unui sector de activitate) pe care toata conducerea o cunoaste, dar s-a numit echipa de asa natura (fara specialisti) incat sa nu se observe anumite nereguli, si fara ca echipa sa fie instruita, desi exista aceasta obligatie din partea conducerii. De ani de zile s-a procedat la fel, dar acum, in urma unui control s-au descoperit acele nereguli.

Poate fi anulata decizia directorului prin care am fost numit in echipa, in situatia in care exista o reglementare care specifica clar ca pt. calitatea respectiva trebuia sa am studii economice?

Pot fi anulate si actele ulterioare facute de echipa in necunostinta de cauza?-mentionez ca am solicitat reglementarile cu privire la activitatea respectiva si nu le-am primit, iar acum urmeaza sa fiu sanctionat .

Cum se pot rezolva toate astea? Este necesara o actiune in instanta?
Cred ca este tarziu, trebuia sa depuneti contestatie cand ati primit decizia. Necunoasterea legii nu te scuteste de rigorile ei.
Necunoasterea legii nu te scuteste, dar aici e vorba de lege speciala, care reglementeaza un anumit domeniu de activitate.
Ori contestatie nu puteam depune cand am primit decizia pentru ca nu cunosteam reglementarile in vigoare cu privire la acea activitate si nu stiam ca nu am ce cauta in echipa respectiva, pt. ca de ani de zile s-a procedat la fel.
Astept un raspuns, va rog !
Dacă printre sarcinile Fişei postului (FP) se regăseşte şi aceea de a participa la inventarierea unui sector de activitate din cadrul unităţii, sau este cuprinsă clauza "îndeplineşte şi orice alte atribuţii şi sarcini date de şeful ierarhic" şi aţi semnat de luare la cunoştinţă o decizie de inventariere prin care eraţi numit să faceţi parte din comisia de inventariere, semnătura dv. pe PV de inventariere sunt legale chiar dacă nu aveţi studii economice.
În Regulamentul de aplicare a Legii nr. 82/1991 publicat în M.Of. nr. 303/1993 se prevede
"CAPITOLUL IV
Inventarierea patrimoniului

127. In conformitate cu prevederile art. 8 din lege, persoanele prevazute la pct. 1 au obligatia sa efectueze inventarierea generala a patrimoniului: la inceputul activitatii; cel putin o data pe an pe parcursul functionarii sale; in cazul fuzionarii sau incetarii activitatii, precum si in alte situatii prevazute de lege.
Inventarierea are ca scop principal stabilirea situatiei reale a patrimoniului fiecarei unitati si cuprinde toate elementele patrimoniale, precum si bunurile detinute cu orice titlu, apartinind altor persoane juridice sau fizice.
Inventarierea reprezinta ansamblul operatiunilor prin care se constata existenta tuturor elementelor de activ si de pasiv, cantitativ si valoric sau numai valoric, dupa caz, existente in patrimoniul unitatii la data la care aceasta se efectueaza.
La inceputul activitatii, inventarierea are ca obiect principal stabilirea si evaluarea elementelor patrimoniale care constituie aport in natura.
Pe parcursul functionarii sale, unitatea patrimoniala efectueaza inventarierea patrimoniului cel putin o data pe an, de regula cu ocazia incheierii exercitiului financiar.
128. In baza prevederilor art. 8 alin. (2) din lege, Ministerul Finantelor poate aproba exceptii de la regula inventarierii obligatorii anuale, la solicitarea justificata a unitatii patrimoniale, cu avizul directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
129. Bunurile din patrimoniul cultural national se inventariaza in conditiile si la termenele stabilite de lege.
130. In aplicarea prevederilor art. 8 din lege, in functie de natura si complexitatea activitatii lor, unitatile patrimoniale au obligatia sa asigure, in principal, urmatoarele: stabilirea perioadelor, organizarea si numirea persoanelor imputernicite sa efectueze inventarierea; pregatirea conditiilor necesare efectuarii inventarierii; inregistrarea in contabilitate a tuturor operatiunilor aferente exercitiului financiar; efectuarea faptica a inventarierii; determinarea rezultatelor inventarierii si valorificarea acestora.
131. Inventarierea se efectueaza la locurile de existenta, de depozitare sau de pastrare a bunurilor, prin numarare, cintarire, masurare sau prin alte mijloace de determinare a existentei faptice a acestora.
Toate bunurile inventariate, grupate pe gestiuni si categorii de bunuri, se inscriu in liste de inventariere, care se semneaza de catre persoanele imputernicite sa efectueze inventarierea.
...........................................................................................
133. Rezultatele inventarierii se consemneaza intr-un proces-verbal de inventariere, in care se inscriu, in principal: perioada si gestiunile inventariate, precum si persoanele care au efectuat inventarierea; plusurile si minusurile constatate; compensarile efectuate; bunurile depreciate, precum si creantele si datoriile prevazute la pct. 132; valorificarea rezultatelor inventarierii; constituirea si regularizarea provizioanelor, precum si alte elemente privind concluziile si propunerile referitoare la inventarierea patrimoniului unitatii."
Din comisia de inventariere trebuie să facă parte cel puţin o persoană din cadrul compartimentului financiar-contabilitate, care cu siguranţă are cunoştinţe economice.
Da, aveti dreptate, exista chestia cu "îndeplineşte şi orice alte atribuţii şi sarcini date de şeful ierarhic" , dar nu am semnat de luare la cunoştinţă nici o decizie prin care eram numit să fac parte din comisia de inventariere, doar mi s-a adus la cunostinta acea decizie fara drept de obiectii din partea mea.

Si multumesc de citatul din Legea 82, chiar aveam nevoie de ea. Oricat m-am straduit sa obtin de la servici ac. reglementari, nu am reusit.

Alte discuții în legătură

Pocedura de inventariere mmanu mmanu ma puteti ajuta cu ce trebuie sa cuprinda procedura de invetariere? cum ar trebui formulata? (vezi toată discuția)
Raspundere membru in comisia de inventariere! rexhunt rexhunt Am semnat la un moment dat acel document care rezulta in urma inventarierii generale a patrimoniului (cu elementele de activ, de pasiv, credite, bunuri ... (vezi toată discuția)
Rapundere pt un inventar nesemnat clauddy clauddy Salut! Ma confrunt cu o problema si as vrea niste sfaturi...legale. lucrez la o gradinita si mi s-a dat un cabinet, cu diverse lucruri, etc. De curand s-a ... (vezi toată discuția)