Necunoasterea legii nu te scuteste, dar aici e vorba de lege speciala, care reglementeaza un anumit domeniu de activitate.
Ori contestatie nu puteam depune cand am primit decizia pentru ca nu cunosteam reglementarile in vigoare cu privire la acea activitate si nu stiam ca nu am ce cauta in echipa respectiva, pt. ca de ani de zile s-a procedat la fel.
Dacă printre sarcinile Fişei postului (FP) se regăseşte şi aceea de a participa la inventarierea unui sector de activitate din cadrul unităţii, sau este cuprinsă clauza "îndeplineşte şi orice alte atribuţii şi sarcini date de şeful ierarhic" şi aţi semnat de luare la cunoştinţă o decizie de inventariere prin care eraţi numit să faceţi parte din comisia de inventariere, semnătura dv. pe PV de inventariere sunt legale chiar dacă nu aveţi studii economice.
În Regulamentul de aplicare a Legii nr. 82/1991 publicat în M.Of. nr. 303/1993 se prevede
"CAPITOLUL IV
Inventarierea patrimoniului
127. In conformitate cu prevederile art. 8 din lege, persoanele prevazute la pct. 1 au obligatia sa efectueze inventarierea generala a patrimoniului: la inceputul activitatii; cel putin o data pe an pe parcursul functionarii sale; in cazul fuzionarii sau incetarii activitatii, precum si in alte situatii prevazute de lege.
Inventarierea are ca scop principal stabilirea situatiei reale a patrimoniului fiecarei unitati si cuprinde toate elementele patrimoniale, precum si bunurile detinute cu orice titlu, apartinind altor persoane juridice sau fizice.
Inventarierea reprezinta ansamblul operatiunilor prin care se constata existenta tuturor elementelor de activ si de pasiv, cantitativ si valoric sau numai valoric, dupa caz, existente in patrimoniul unitatii la data la care aceasta se efectueaza.
La inceputul activitatii, inventarierea are ca obiect principal stabilirea si evaluarea elementelor patrimoniale care constituie aport in natura.
Pe parcursul functionarii sale, unitatea patrimoniala efectueaza inventarierea patrimoniului cel putin o data pe an, de regula cu ocazia incheierii exercitiului financiar.
128. In baza prevederilor art. 8 alin. (2) din lege, Ministerul Finantelor poate aproba exceptii de la regula inventarierii obligatorii anuale, la solicitarea justificata a unitatii patrimoniale, cu avizul directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
129. Bunurile din patrimoniul cultural national se inventariaza in conditiile si la termenele stabilite de lege.
130. In aplicarea prevederilor art. 8 din lege, in functie de natura si complexitatea activitatii lor, unitatile patrimoniale au obligatia sa asigure, in principal, urmatoarele: stabilirea perioadelor, organizarea si numirea persoanelor imputernicite sa efectueze inventarierea; pregatirea conditiilor necesare efectuarii inventarierii; inregistrarea in contabilitate a tuturor operatiunilor aferente exercitiului financiar; efectuarea faptica a inventarierii; determinarea rezultatelor inventarierii si valorificarea acestora.
131. Inventarierea se efectueaza la locurile de existenta, de depozitare sau de pastrare a bunurilor, prin numarare, cintarire, masurare sau prin alte mijloace de determinare a existentei faptice a acestora.
Toate bunurile inventariate, grupate pe gestiuni si categorii de bunuri, se inscriu in liste de inventariere, care se semneaza de catre persoanele imputernicite sa efectueze inventarierea.
...........................................................................................
133. Rezultatele inventarierii se consemneaza intr-un proces-verbal de inventariere, in care se inscriu, in principal: perioada si gestiunile inventariate, precum si persoanele care au efectuat inventarierea; plusurile si minusurile constatate; compensarile efectuate; bunurile depreciate, precum si creantele si datoriile prevazute la pct. 132; valorificarea rezultatelor inventarierii; constituirea si regularizarea provizioanelor, precum si alte elemente privind concluziile si propunerile referitoare la inventarierea patrimoniului unitatii."
Din comisia de inventariere trebuie să facă parte cel puţin o persoană din cadrul compartimentului financiar-contabilitate, care cu siguranţă are cunoştinţe economice.
Da, aveti dreptate, exista chestia cu "îndeplineşte şi orice alte atribuţii şi sarcini date de şeful ierarhic" , dar nu am semnat de luare la cunoştinţă nici o decizie prin care eram numit să fac parte din comisia de inventariere, doar mi s-a adus la cunostinta acea decizie fara drept de obiectii din partea mea.
Si multumesc de citatul din Legea 82, chiar aveam nevoie de ea. Oricat m-am straduit sa obtin de la servici ac. reglementari, nu am reusit.