Buna ziua.
Problema mea este urmatoarea:
- in perioada 23.07.-26.07.2009 am avut un numar de turisti cazati
- in data de 23.07.2009 aveau tarif de cazare din timpul saptamanii
- pe data de 24.07.2009, in decursul zilei, tariful trebuia modificat in programul de receptie cu cel de week-end, care este mai mare
- pe data de 24.07.2009, am fost la munca de la ora 07:00 pana la ora 16:00 si am revenit la munca pe data de 27.09.2009
- in acest timp, au fost de tura colegii mei, care nici unul nu a modificat aceste tarife si s-a mers cu tarifarea din timpul saptamanii
- in data de 26.07.2009 s-au facturat serviciile turistice de catre colegi
- cand am venit la munca pe 27.07.2009, am constatat ca nu au moficat tarifele si ca suma ramasa nefacturata era in valoare de 755 Euro
- am facut sesizare catre directorul general, s-au facut hartiile pentru retinere salariala, cand la dezbaterea disciplinara am avut surpriza sa constat ca si eu voi plati aceasta paguba in mod egal cu ceilalti 3 colegi
- sedinta a durat aprox 2 minute, timp in care directorul general a zis ca aceasta decizie este hotararea lui personala si cui nu ii convine sa il dea in judecata
Acum, desi pe cartea de munca sunt trecut ca simplu angajat la receptie, respectiv tehnician in hotelarie, in structura complexului sunt ca supervisor receptie si acesta a fost motivul invocat ca trebuia sa supervizez si sa descopar din timp aceasta greseala.
Pot demonstra din programul de receptie, din log-ul fiecarei rezervari, cum ca colegii mei au mai modificat in trecut corect tarifele din timpul saptamanii cu cele de week-end si invers, fapt ce m-a determinat sa ii las in acel week-end nesupravegheati.
Penalizarea este de 1/3 din salariul net pana se acopera paguba.
Nu mi se pare corect sa platesc din salariu pentru greselile altora si mai ales ca in cea mai mare parte a timpului cat au stat turistii, nu am fost prezent fizic. Daca greseam eu, nu era nici o problema. Informarea si restul hartiilor privind retinerea salariala, le-am semnat cu "Nu sunt de acord" urmat de semnatura. De asemenea, nu am o fisa a postului semnata, nici o atributie primita in scris. Directorul mi-a spus intr-o discutie verbala intre 4 ochi, ca voi primi sub forma de prima banii inapoi. Dar m-am ars de multe ori pe vorbe si cred ca este doar o amagire ca sa treaca timpul si sa depasesc termenul de 30 de zile in care pot sa atac aceasta decizie.
Ce trebuie sa fac ca sa se anuleze aceasta decizie si ce sanse credeti ca am in aceasta privinta ?
Va multumesc anticipat si astept cu interes parerile dumneavoastra.
Cel mai recent răspuns:
Gratiela Ratiu , Consultant resurse umane
16:06, 10 August 2009