avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 355 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Contracte asociatie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Contracte asociatie

Buna seara,
1. In calitate de proprietar am dreptul sa cunosc continutul tuturor contractelor pe care asociatia le are cu furnizori de servicii, atat juridici cat si fizici?
2. Daca femeia de serviciu este angajata si primeste un salariu, pot sa vad fisa postului ei?
Cel mai recent răspuns: cyan , moderator 11:04, 10 Aprilie 2016
1. Da
2. Da
Proprietarii au dreptul sa solicite orice document al AP.
acum ce sa zic: eu nu am starea sa lecturez continutul tuturor contractelor cu toti furnizorii. Ce ma intereseaza pe mine sa citesc contractele impuse de Radet, Apa Nova, Enel sau Engie? Fiecare are stilul lor stufos de a-si concepe contractele.
Fireste, m-ar interesa cateva elemente de baza si l-as intreba pe administrator daca poate, verbal, sa le descrie in cateva cuvinte.
As face la fel si in ceea ce priveste femeia de serviciu.

Eu cand am votat un presedinte l-am delegat ca incredere.

Eu am vrut sa aflu de la administrator daca avem in contractul cu furnizorul de salubritate este trecut ceva in legatura cu o pubela mai mare pentru curatenia de primavara. Stiu de la alte asociatii ca aceste cer o data pe an o pubela mai mare in care toti locatarii pot arunca ce nu mai au nevoie. Gunoi care in mod normal nu poate fi aruncat in pubelele clasice. Raspunsul lui a fost ca nu stie de asa ceva si ca daca vreau sa aflu sa ma interesez la furnizor. Furnizorul nu vrea sa imi spuna nimic, pe motiv ca acest contract este confidential.

Cu femeia de servici, eram curios sa ii vad contractul si fisa postului, pentru ca aceasta este platita si din banii mei, pana la urma. De 2 luni am observat ca aceasta face curat pe casa scarii (spalat scara, sters balustrada) fix pana la etajul de sub mine, iar de la mine in sus nu mai spala. Ceea ce in cazul asta nu mi se pare normal sa primeasca salariul la fel.
In privinta contractului cu firma de salubritate informatia trebuia sa o solicitati presedintelui si nu administratorului deoarece contractele sunt la presedinte.

Pentru femeia de serviciu nu aveti nevoie sa ii cunoasteti fisa postului intrucat in fisa nu se specifica ce etaje trebuie sa intretina, activitatea o desfasoara pentru toata asociatia si pe cale de consecinta pentru toti proprietarii.

"Problema" cu FS o rezolvati tot cu presedintele, il instiintati initial verbal si apoi in scris daca veti constatat ca acestea continua sa ignore etajele superioare, si ca nu veti mai plati cotele de contributie aferente curateniei pana la schimbarea situatiei.

Banuiesc ca nu sunteti singurul proprietar care locuieste mai sus de etajul unde FS considera ca si-a indeplinit atributiile din fpostului.

Ceilalti vecini sunt multumiti sau strang din dinti si suporta mizeria?

Daca femeia de serviciu este angajata si primeste un salariu


Daca este angajata trebuie sa il intrebati tot pe presedinte iar daca primeste un salariu puteti sa cautati in lista de intretinere daca salariul FS este inregistrat separat fata de salariul administratorului sau cel al presedintelui.

Avand in vedere ca FS trebuie sa fie angajata cu c.i.m., in cazul neindeplinirii atributiilor de serviciu, la sesizarea unui proprietar se poate constitui o comisie de disciplina care sa faca o cercetare disciplinara prealabila si apoi sa o sanctioneze conform prevederilor C.muncii cu avertisment sau diminuarea salariului cu pana la 10% pe o perioada cuprinsa intre 1 si 3 luni.

Avertismentul scris poate fi dat si fara convocarea comisiei de disciplina prin decizie a Com.Executiv.

Prin urmare, aveti calea instiintari verbale a presedintelui sau scrise in care puteti "sugera" o avertizare a FS.
Ultima modificare: Duminică, 10 Aprilie 2016
cyan, moderator
Toti ne facem curat pe palier.
Presedintele doar semneaza actele pe care il pune administratorul. Este doar cu numele.
Am mers cu problema la presedinte care ne-a trimis la administrator, el nu stie nimic. Administratorul spune .. si ce sa ii fac eu? Sa stau langa ea cand face curat?
Iar ca sa convocam o AG suntem prea putini. AG se fac doar cand doreste administratorul.
Multumesc pentru raspunsuri.
Ultima modificare: Duminică, 10 Aprilie 2016
mastera, utilizator

Alte discuții în legătură

Decizii dupa bunul plac ContSters122354 ContSters122354 ne confruntam cu o problema in asociatie .' femeia de servici refuza a mai face curatenie pe una din scarile asociatiei , din cele 7, pe motiv ca respectivii ... (vezi toată discuția)
Spatiu comun sau cu alta destinatie ? cirnu72 cirnu72 Omul de serviciu refuza sa faca curat in uscatoarele blocului ( 2 la numar la parter si etajul patru ) intr-un bloc cu 4 etaje fara balcoane. Intrebata ... (vezi toată discuția)
Repartizare cheltuieli asociatie de proprietari xp-kry xp-kry Repartizeaza urmatoarele cheltuieli in cadrul unei asociatii de proprietari respecta normele legale : 1.Energie electrica- lei/pers 2.Apa rece , canal - ... (vezi toată discuția)