Buna seara,
Fratele meu a decedat intr-un accident rutier, pieton fiind. Expertiza oficiala , cea a Politiei, ne-a fost deja prezentata si acum ne prezentam pentru obiectii. Expertul Politiei calculeaza viteza de deplasare a autovehicului in functie de deceleratia acestuia, utilizand urmatoarea formula: Vi2 x Ke /26 x d + (t1 + t2 + 0,5 x t3) x Vi /3,6 – S0 = 0 in care:
in care: d = deceleratia autoturismului ;
g = acceleratia gravitationala ;
fred = 0,5 , coeficientul de aderenta redus,
carosabil asfaltic umed ,drum in aliniament ;
t1 = 1,2 s ; timpul de reactie a conducatorului auto ( intarzieri fiziologice) avind in vedere virsta, ora producerii evenimentului rutier si ca se afla sub influenta bauturilor alcoolice ;
t2 = 0,2 s ; durata intirzierilor mecanice ;
t3 = t’3/Ke = 0,2 / 1,0 = 0,2 s ; durata din momentul atingerii valorii nominale a fortei pe pedala de frana, pana la atingerea valorii maxime ;
Ke = 1,0 ; coeficientul eficacitatii franei ;
S0 = 19 m, distanta aprox.parcursa de autoturism din momentul sesizarii starii de pericol,pina la oprire ;
Am cautat in literatura de specialitate aceasta formula, dar nu o gasesc.( Raiginschi) Este corecta aceasta formula? Tin sa mentionez ca accidentul se incadreaza in categoria ACCIDENT CU PIETON, FARA URME DE FRANARE, CU DELIMITAREA LOCULUI DE PROIECTARE A VICTIMEI.
Va multumesc.
Nomal ca ati cautat-o si nu ati gasit-o! Si ati cauta-o mult si bine insa trebuie sa mai scrieti si numele corect ca sa o gasiti!
Dar va ajut eu ....este vorba de dl expert Gaiginschi Radu! va dau datele dansului de contact! [ link extern ]
=D>
In principiu, relatia de calcul al vitezei de deplasare a autovehiculului este corecta. Personal folosesc o asemenea relatie de calcul cu singura deosebire ca folosesc un timp de reactie total t si nu cele partiale t1,t2,t3,.... Diferentele dintre rezultate sunt mici.
Relatia, cu toate ca principial este corecta, a dat rezultate eronate care, poate, au condus si la niste concluzii finale eronate.
In primul rand valoarea determinata a vitezei este eronata intrucat s-a considerat o valoare aproximativa a distantei dintre locul observarii pericol
Am inteles ca fratele dv. a fost lovit de un autovehicul. Este cunoscut locul in care a cazut fratele dv. dupa impact? Este cunoscut locul in care s-a oprit autovehiculul dupa impact? Daca aceste doua pozitii sunt cunoscute se poate stabili viteza de deplasare a autovehiculului in momentul impactului. De asemenea se poate stabili locul impactului. Se poate stabili viteza de deplasare a autovehicului inaintea producerii accidentului (care difera de cea din momentul impactului).
In cele de mai sus v-am scris unele generalitati. Partea concreta o poate numai expertul care cunoaste toate datele problemei.
Parerea mea este sa faceti obiectiuni la expertiza efectuata si, eventual, solicitati efectuarea unei noi expertize.
Va doresc numai bine.
Buna dimineata,
Va multumesc pentru pont. Din graba am scris gresit numele autorului. Am si cartea dansului, doar ca nu gaseam formula care imi trebuia in aceasta carte.
Buna dimineata,
Este cunoscut si locul in care a cazut victima si locul unde a oprit masina. Sa inteleg ca formula despre care aminteam presupune o aproximare a So. Puteti sa imi recomandati o carte in care o gasesc detaliata ca sa o inteleg mai bine ? In RECONSTRUCTIA si EXPERTIZA ACCIDENTELOR RUTIERE de R. Gaiginschi nu am gasit-o. Spuneati ca viteza de deplasare a autovehicului inaintea producerii accidentului difera de cea din momentul impactului. Este posibil ca aceste 2 viteze sa nu difere deloc /sau prea putin, luand in calcul deceleratia / din moment ce soferul nu a observat pietonul si a reactionat dupa impact? Varianta expertului este ca soferul a sesizat pietonul cu 10,5 m inainte /imparte spatiul de patrundere a pietonului pe carosabil la viteza acestuia de mers / si argumenteaza ca nu a avut timp destul sa il evite. Insa tot el atribuie soferului un timp de reactie de 1,5 s care, la o viteza de 40,5 km/h, da un spatiu de 16,89 m.
Va multumesc,
O zi buna.
Expertul a pornit de la ideea preconceputa ca este cunoscut locul in care conducatorul auto a observat pietonul. Aceasta ipoteza exclude din start posibilitatea neatentiei la volan din partea conducatorului auto.
Din mesaj nu rezulta cum s-a stabilit locul impactului. Din seclaratii? Eronat.
Cunoscand locul in care a cazut victima si locul in care s-a oprit autoturismul se determina viteza de deplasare a autoturismului in momentul impactului si locul impactului. de asemenea se determina locul in care conducatorul auto a actionat frana. Pe baza acestor elemente se analizeaza cauzele producerii accidentului si posibilitatile de eevitare a acestuia.
Viteza de deplasare a autoturismului inaintea producerii accidentului poate fi mai mare sau egala cu cea din momentul impactului.
Relatia pentru determinarea distantei de aruncare a victimei o gasiti in cartea "Technische Analyse der Strassenverkehrsunfaelle (Analiza tehnica a accidentelor de trafic rutier)" - autor M. Danner - aparuta in anul 1984 la Muenchen.
Daca victima venea din partea stanga in raport cu direstia de deplasare a autoturismului exista toate sansele ca accidentul sa nu poata fi evitat de catre conducatorul auto.
Numai bine va doresc
Alte discuții în legătură
Franare
Luciana21
Va rog sa apreciati care este viteza aproximativa cu care se deplasa un autoturism daca urmele de franare au aprox.38-40 m... si daca se poate as dori sa stiu ... (vezi toată discuția)