Viorel_Lucaciu a scris:
La înființarea asociației de proprietari (transformata din asociației de locatari printr-o încheiere civila a Judecătoriei municipale) și ulterior, la înscrierea acesteia în registrul asociațiilor de proprietari, in actul constatator eliberat sunt inscrisi primii membrii ai comitetului, de acum 16 ani (din care unii astazi nu mai exista ca proprietari, plecand sau decedand). Pentru banca trebuie sa dam un act constatator actualizat, cu numele ultimilor alesi.
Cum se poate face actualizarea la grefa tribunalului?
Sunt cateva inadvertente in ceea ce spuneti.
Nu am auzit de "Judecatorie municipala".
Nu am auzit si nu am citit in legislatie ca asociatiile de proprietari se inscriu in "registrul asociațiilor de proprietari". Unde, cine tine acest registru?
Am auzit de Registrul fundatiilor si organizatiilor tip ONG dar acesta nu are legatura cu asociatiile de proprietari.
In actul constitutiv ca si in statutul asociatiei de proprietari nu se scrie numele membrilor de nici un fel, nici ai comitetului, nici presedinte, nici cenzori... Asta se intampla la ONG-uri infiintate in baza Ordonantei Guvernului nr. 26/2000, si nu la asociatii de proprietari infiintate conform legii 230/2007 sau a legislatiei mai vechi in acest domeniu.
Este firesc sa prezentati la banca PV de alegere a unui nou presedinte avand in vedere ca noul presedinte va gestiona contul bancar, trebuin si specimenul de semnatura a presedintelui si administratorului sau alt membru al comitetului. Dar nu are nici o legatura cu certificatul de grefa.
Certificatul de grefa este un înscris eliberat de grefa instanţei la cerere daca sunteti in proces. Acst certificat cuprinde soluţia pronunţată de instanţă în minută sau prin care se atestă existenţa pe rolul instanţei a dosarului dumneavoastra. In primul caz, cererea se poate face oricând între momentul pronunţării hotărârii şi aceia al redactării hotărârii (care redactare poate fi peste cateva luni), pana când o sa obţineti direct hotărârea; In al doilea caz, cererea se poate depune oricând în cursul procesului iar certificatul de grefa atesta ca exista acel dosar pe rolul instantei.
Este, sper, evident ca pentru a obtine un certificat de grefa trebuie mai intai sa aveti un dosar pe rol in acea judecatorie.
In cazul asociatiilor de proprietari nu prea este cazul solicitarii unui certificat de grefa pentru ca daca vreti, de exemplu, sa modificati statutul, din moment ce ati depus cererea cu toate piesele la dosar, intr-o saptamana aveti pronuntarea hotararii. Mai mult dureaza intocmirea dosarului pentru a fi depus in instanta.
In baza carei legi ati infiintat asociatia dumneavoastra de proprietari? Cititi in actul constitutiv si ne spuneti.