avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 984 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Actualizarea numelui membrilor comitetului ales al ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Actualizarea numelui membrilor comitetului ales al asociatiilor de proprietari

La înființarea asociației de proprietari (transformata din asociației de locatari printr-o încheiere civila a Judecătoriei municipale) și ulterior, la înscrierea acesteia în registrul asociațiilor de proprietari, in actul constatator eliberat sunt inscrisi primii membrii ai comitetului, de acum 16 ani (din care unii astazi nu mai exista ca proprietari, plecand sau decedand). Pentru banca trebuie sa dam un act constatator actualizat, cu numele ultimilor alesi.
Cum se poate face actualizarea la grefa tribunalului?
Cel mai recent răspuns: geamby , utilizator 18:49, 11 August 2021
banca va cere ce nu trebuie. Nu sunteti ONG.
Dati o copie dupa ultima adunare generala in care s-a ales comitetul actual. E suficient.
Chiar asa: ce banca e ?

N-are importanta ce banca e. Am patit-o si eu. Nici nu vor sa discute fara certificat de grefa. Cica ar fi o norma a BNR-ului care nu face distinctie intre persoanele juridice.

@Viorel_Lucaciu
Pentru certificat de grefa nu trebuie actualizat nimic. Sa mearga presedintele asociatiei (cu stampila la el) la judecatorie si sa faca o cerere de eliberare a acestui certificat de grefa. Daca nu poate presedintele, atunci sa trimita pe altcineva, chiar si daca nu e proprietar in asociatie, dar sa aiba o simpla imputernicire scrisa, semnata si stampilata de presedinte.
Se elibereaza in cateva zile. Eventual sa ia la el si PV al AG in care a fost ales presedinte, act care este necesar in copie si la banca. Asta pentru ca nu exista o procedura unitara si sa nu se trezeasca ca i se cere asa ceva. Noua nu ni s-a cerut, dar mai stii?
Ultima modificare: Sâmbătă, 23 Aprilie 2016
elga50, moderator
Viorel_Lucaciu a scris:

La înființarea asociației de proprietari (transformata din asociației de locatari printr-o încheiere civila a Judecătoriei municipale) și ulterior, la înscrierea acesteia în registrul asociațiilor de proprietari, in actul constatator eliberat sunt inscrisi primii membrii ai comitetului, de acum 16 ani (din care unii astazi nu mai exista ca proprietari, plecand sau decedand). Pentru banca trebuie sa dam un act constatator actualizat, cu numele ultimilor alesi.
Cum se poate face actualizarea la grefa tribunalului?


Sunt cateva inadvertente in ceea ce spuneti.
Nu am auzit de "Judecatorie municipala".
Nu am auzit si nu am citit in legislatie ca asociatiile de proprietari se inscriu in "registrul asociațiilor de proprietari". Unde, cine tine acest registru?
Am auzit de Registrul fundatiilor si organizatiilor tip ONG dar acesta nu are legatura cu asociatiile de proprietari.
In actul constitutiv ca si in statutul asociatiei de proprietari nu se scrie numele membrilor de nici un fel, nici ai comitetului, nici presedinte, nici cenzori... Asta se intampla la ONG-uri infiintate in baza Ordonantei Guvernului nr. 26/2000, si nu la asociatii de proprietari infiintate conform legii 230/2007 sau a legislatiei mai vechi in acest domeniu.
Este firesc sa prezentati la banca PV de alegere a unui nou presedinte avand in vedere ca noul presedinte va gestiona contul bancar, trebuin si specimenul de semnatura a presedintelui si administratorului sau alt membru al comitetului. Dar nu are nici o legatura cu certificatul de grefa.
Certificatul de grefa este un înscris eliberat de grefa instanţei la cerere daca sunteti in proces. Acst certificat cuprinde soluţia pronunţată de instanţă în minută sau prin care se atestă existenţa pe rolul instanţei a dosarului dumneavoastra. In primul caz, cererea se poate face oricând între momentul pronunţării hotărârii şi aceia al redactării hotărârii (care redactare poate fi peste cateva luni), pana când o sa obţineti direct hotărârea; In al doilea caz, cererea se poate depune oricând în cursul procesului iar certificatul de grefa atesta ca exista acel dosar pe rolul instantei.
Este, sper, evident ca pentru a obtine un certificat de grefa trebuie mai intai sa aveti un dosar pe rol in acea judecatorie.
In cazul asociatiilor de proprietari nu prea este cazul solicitarii unui certificat de grefa pentru ca daca vreti, de exemplu, sa modificati statutul, din moment ce ati depus cererea cu toate piesele la dosar, intr-o saptamana aveti pronuntarea hotararii. Mai mult dureaza intocmirea dosarului pentru a fi depus in instanta.

In baza carei legi ati infiintat asociatia dumneavoastra de proprietari? Cititi in actul constitutiv si ne spuneti.
@Adriantot

La banca se cere certificatul de grefa, iar judecatoria il si da, dovada ca asociatia a fost inscrisa, poate fara sa stim noi, intr-un registru, alaturi de ONG-uri.
Certificatul de grefa este cerut pentru a vedea daca societatea, asociatia, organizatia nu a fost desfiintata.
Sigur ca e anapoda sa ceri certificat de grefa pentru o asociatie de proprietari asa cum o intelegem noi. Si cu toate acestea, bancile il cer. Poate nu toate, dar unele da. La Raiffeisen se cere.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Cineva dintr-o banca poate cere ceva asa cum spuneti dumneavoastra si, partial va dau dreptate, dar reprezentantii asociatiei trebuie sa stie sa explice cine sunt, ce vor s.a.m.d.
Spun asta pentru ca acum vreo 8 ani o banca ne-a solicitat si noua ceva de genul acesta, ceva proces verbal al adunarii generale dar validat printr-o hotarare a instantei. Noi nu infiintasem alta asociatie ci doar schimbam presedintele sau administratorul ce aveau specimene de semnaturi in banca cu alti oameni alesi...
I-am explicat persoanei de la banca cu care am discutat si nu prea intelegea ca o asociatie de proprietari nu trebuie sa treaca hotararea adunarii generale prin judecatorie. Dupa vreo 30 de minute de incercari, i-am cerut sa ma puna in legatura cu juristul bancii sau cu un director. S-a scuzat, a plecat 3-4 minute si-a revenit spunand ca s-a rezolvat, ca a discutat cu sefii si e in regula asa cum am solicitat noi asociatia.
Si am mai patit-o inca odata cand am mutat contul de la o banca la alta. Si i-am lamurit in acelasi fel cu noua banca.
Repet. Nu am auzit de registrul asociatiilor de proprietari.
Grefa este ceea ce am spus eu mai sus si nu o confirmare ca asociatia exista. Din punctul de vedere al judecatoriei, acaesta a dat o hotarare acum 7-10-15 ani cand s-a infiintat asociatia iar hotararea o are si asociatia. Judecatoria nu tine evidenta asociatiilor care functioneaza ori care s-au desfiintat. Doar daca asociatia a pierdut dosarul si vrea o copie a dosarului de la arhiva judecatoriei, atunci cere si i se da. Dar asta nu are legatura cu persoanele alese acum in fruntea asociatiei. Judecatoria nu are cum sa emita un document prin care sa arate bancii ca in asociatia de proprietari "Mimoza" a fost ales presedinte la 25 martie 2016 domnul Ixulescu. Judecatoria nu are treaba cu cine alege asociatia in functia de presedinte nici la infiintare si nici dupa aceea la fiecare adunare generala de alegeri.

Totusi, daca acea asociatie a fost infiintata pe alta legislatie, asa cum sunt ONG-urile, atunci banca are dreptate pentru ca la ONG-uri schimbarea presedintelui sau a membrilor "consiliului director" (care este altceva fata de comitetul executiv), prin hotararea adunarii generale, intra in vigoare abia dupa trecerea hotararii adunarii generale prin instanta.
De aceea revin cu rugamintea sa ne spuna initiatorul discutiei, ce scrie in actele de constituire si in baza carei legi a fost infiintata aceasta asociatie.

Alte discuții în legătură

Modificare proces-verbal de constituire a asociatiei de proprietari thesys thesys Buna ziua, Reprezint o Asociatie de Proprietari infiintata acum 3 ani, intr-un bloc nou. La momentul respectiv am apelat la o firma in domeniu (de ... (vezi toată discuția)
Modificarea componentei comitetului executiv petitemichele petitemichele Buna dimineata, Componenta Comitetului Executiv al Asociatiei noastre s-a schimbat de vreo 2 ani,insa nu am inregistrat-o nicaieri.Unde trebuie s-o ... (vezi toată discuția)
Asociatii de proprietari dumitru suiu dumitru suiu Buna seara . Am o problema in care am nevoie de ajutor specializat : * s-a organizat o adunare generala ordinara intr-o asociate de proprietari in martie ... (vezi toată discuția)